Аналітика CBRE Ukraine: орендні ставки і заповнюваність торгових центрів Києва ростуть

Аналітика CBRE Ukraine: орендні ставки і заповнюваність торгових центрів Києва ростуть

09.03.2017 03:08
  678
Виктор Нагорский

За інформацією CBRE Ukraine в 2016 році орендні ставки в торгових центрах Києва збільшилися на 8% порівняно з 2015 роком.

Як повідомила rau.ua прес-служба компанії, на початку 2016 року на ринку торгової нерухомості України намітилася тенденція до відновлення, яка зберігалася до кінця року. Пожвавлення споживчого попиту забезпечило досить стійке зростання роздрібного товарообігу (+6,3% у Києві) протягом року. Однак споживачі все ще стикалися з напруженою економічною ситуацією, що перешкоджало більш динамічному відновленню споживчих витрат.

Зростаючий попит

Тенденція до активізації попиту з боку рітейлерів, яка намітилася у першому півріччі, посилилася: великі рітейлери переглянули обережний підхід до розширення мереж, відкриваючи нові магазини з огляду видимих поліпшень динаміки товарообігу. Більш того, поглинання вакантних площ в торгових центрах прискорилося завдяки появі на ринку нових міжнародних брендів.

В 2016 році на ринок вийшло 25 нових брендів, у той час як в 2015 році кількість нових брендів становила лише 12. Зокрема, fashion-рітейлер Inditex Group представив свій новий бренд жіночого одягу та аксесуарів Uterqüe в Києві після того, як протягом останніх років розширення мережі в Україні було призупинено. Італійський рітейл-оператор Calzedonia Group, який представлений на ринку двома брендами (Calzedonia і Intimissimi) відкрив свій перший магазин мережі нижньої білизни під брендом Tezenis. Серед інших знаменних подій, варто відзначити відкриття першого магазину італійського бренду одягу преміум-класу Armani Exchange, американського бренду нижньої білизни Calvin Klein Underwear, швейцарського спортивного бренду Intersport, німецького модного бренду середнього цінового сегмента Hiltl, а також французьких брендів Maje і Sandro. У сегменті косметики відбулося відкриття першого магазину німецького бренду Kiehl’s і американського бренду NYX.

Варто зазначити, що порівняно з 2015 роком, коли обсяг нової пропозиції досяг десятирічного мінімуму – 21 600 кв. м, у 2016 році був введений в експлуатацію рекордно високий обсяг (168 000 кв. м нових торгових площ. Основна частина (90%) нової пропозиції вийшло на ринок протягом останніх трьох місяців року з завершенням реконструкції ЦУМу (GLA 23 500 кв. м) та введенням в експлуатацію суперрегіонального торгового центру Lavina Mall (GLA 127 500 кв. м). За оцінками Кіри Пругло, експерта CBRE Ukraine, загальний обсяг пропозиції торгових приміщень в Києві перевищив 1 млн кв. м (+16,6% рік до року).

Вакантність вниз – ставки вверх

Зростання заповнюваності в більшості торгових центрів Києва був ще однією позитивною тенденцією 2016 року. Проте різке зростання нової пропозиції в кінці року в поєднанні з помірними темпами поглинання відбилися на підвищенні середньоринкової вакантності на 5 п. п., досягнувши 11% до кінця 2016 року. У той же час, завдяки зростаючому інтересу рітейлерів до найбільш якісних об’єктів, вакантність у торгових центрах Києва скоротилася приблизно на 2 п. п. протягом року і коливалася на рівні 1-3% станом на кінець року.

Орендні ставки в кращих торгових центрах зросли на 8% порівняно з кінцем 2015 року, перебуваючи в межах $54-$86/кв. м/місяць. Ставки оренди в інших торгових центрах залишалися відносно стабільними і варіювалися в межах $25-$40/кв. м/місяць. При цьому в окремих випадках спостерігалося невелике зростання орендних ставок у другорядних об’єктах з вигідним розташуванням і високою відвідуваністю.

У той час як протягом попередніх двох років інвестиційна активність в секторі комерційної нерухомості була вкрай низькою, 2016 рік був відзначений поліпшенням настроїв інвесторів, враховуючи більш сприятливі економічні умови. Знаменною подією для ринку торговельної нерухомості стало завершення угоди з купівлі ТЦ Піраміда (GLA 12 600 кв. м) компанією Dragon Capital Investments Limited шляхом придбання 100% акцій у 1849-Apollo Overseas I Limited.

 Оптимістичні очікування

За прогнозами керівника напряму аналітики CBRE Ukraine Кіри Пругло, в 2017 році очікується подальше збільшення обсягів продажів під впливом пожвавлення споживання, яке послужить стимулом для більш стійкого відновлення попиту з боку рітейлерів.

«Що стосується нової пропозиції, ми прогнозуємо скорочення обсягів введення нових площ, у той час як відкриття великомасштабних проектів ймовірно буде перенесено на 2018-2019 роках. В результаті, очікується, що обсяг нової пропозиції в 2017 році не перевищить 59 000 кв. м і буде представлений чотирма невеликими торговими центрами, включаячи перший об’єкт у форматі рітейл-парку – Retail Park Pertivka (GLA 11 000 кв. м), девелопером якого виступає компанія Immochan. У той же час, уповільнення темпів здачі нових об’єктів є тимчасовим явищем, так як близько 419 000 кв. м торгових площ очікується до виходу на ринок в 2018-2019 роках», – зазначає Кіра Пругло.

За її словами, очікується, що протягом 2017 року вакантність у торгових центрах досягне докризового рівня 0-2%, а кількість вільних площ в інших торгових центрах буде залежати від обсягу нової пропозиції і темпів заповнення об’єктів, введених в 2016-2017 роках.

«При цьому орендні ставки в об’єктах з кращими показниками продажів, низькою вакантністю, успішною концепцією і високою відвідуваністю продемонструють зростання на 5%-10%», – прогнозує Пругло.

Довідка. CBRE — одна з найбільших міжнародних консалтингових компаній у сфері нерухомості. Компанія представлена 400 офісами в світі, а її штат складає близько 70 000 чоловік. Український офіс CBRE був відкритий в січні 2008 року і є частиною афілійованої мережі компанії. У штаті співробітників CBRE в Україні працює близько 250 фахівців, включаючи персонал на об’єктах нерухомості, переданих компанії в управління та експлуатацію.

Читайте також –

Інфографіка від JLL: ринок торговельної нерухомості Києва в 2016 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку