Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за квітень 2017
Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю підписників Facebook і за динамікою розвитку у квітні 2017 року.
Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers з трійки лідерів за кількістю фоловерів у Facebook, суттєво збільшила кількість підписників лише сторінка української компанії Watsons Україна, яка додала з лютого 9 000 нових шанувальників. JYSK Ukraine зріс менше, ніж на тисячу нових підписників, INTERTOP – на півтори, що для гігантів є більш ніж скромними показниками.
Цікава ситуація виходить відразу за ними – компанія Алло, яка займала четверту сходинку рейтингу, не тільки не додала шанувальників, але і втратила більше сотні людей, чим скористався її найближчий конкурент. Стрімке зростання official page Лінії магазинів EVA дозволило не тільки з запасом випередити давнього суперника, але і вперше подолати позначку в 100 000 підписників по Україні. З такою перемогою можна тільки привітати – старання SMM-щиків винагороджені увагою покупців і фанів бренду.
Далі Comfy йде ніс до носа з Фокстрот і при дистанції не менше, ніж 100 передплатників, важко стверджувати, хто ж буде на шостій сходинці завтра. На п’яти їм наступає Всі.Свої. Трохи просів по кількості підписників Kosmo – мабуть з соцмережею, а можливо і відгуками покупців, справи зараз йдуть не занадто добре, сторінка компанії не тільки не підросла за півтора місяця, але і просіла. Зменшитися на 500 фоловерів ще треба зуміти. Більш стабільна ситуація у Будинок іграшок, але зростання всього на пару сотень людей, буквально ні про що, якщо ти в топі.
У другій десятці багатообіцяючий Епіцентр К поки так і не зміг зрушити з 12 позиції і до травневих, а то й до літа залишиться на своїй позиції. Прогнози не справдилися, хоча в компанії з креативом все гаразд. Справжнім дивом весни у Facebook став Citrus.ua, який, найімовірніше, вже у найближчі тижні випередить Епіцентр К і до першої десятки йому залишиться рукою подати. У це важко повірити, але з лютого компанія піднялася з 18 на 12 позицію, випередивши ряд лідерів двадцятки. Скачок на 15 000 підписників, або третину в порівнянні з тим, що було до того, ознака чи то геніального таргетингу і різних маркетингових ходів, чи то застосування накруток, а може і всього разом. Тим не менше, потрібно віддати компанії належне – кількість фанатів у мережі магазинів гаджетів і аксесуарів в Facebook стрімко зростає.
Наступні за Citrus.ua сторінки компаній Oh my Look!, Helen Marlen, Ringoo, Marc o’polo і Окно во Двор зовсім вже себе погано почували на початку весни – менше тисячі нових фанів для топових сторінок зовсім маленький показник. Всі немов завмерли в очікуванні чогось. Виняток LeBoutique – нові 3 000 прихильників говорять про те, що в компанії знають що робити.
Також в топ-20 сторінок українських ритейлерів у Facebook перестановки у продуктових мереж – з лідерів знову вибув АТБ-Маркет, зате його місце зайняло METRO, трохи випередивши, зокрема, Eldorado.ua. Тут вже обом є за що поборотися, тим більше, що їм в спину дихають MustHave і все той же АТБ. Дистанція між усіма чотирма всього в кілька сотень підписників, проте в топ-20 потрапив лише METRO Cash&Carry Ukraine.
E-commerce
Серед онлайн-магазинів боротьба не так помітно вирує. Rozetka.ua зі своєю першою позицією набрала ще 3 000 підписників, modnaCasta на шостій – лише близько 700 осіб. Динаміка решти також залишає бажати кращого.
Fashion
У категорії Fashion продовжує “рвати і метати” офіційна сторінка Marc & Andre Ukraine – майже 10 000 нових фоловерів з лютого 2017 року. Зрівнятися у цьому рейтингу з ним може лише official page українського бренду VOVK – плюс 8 000 підписників і п’ятий рядок рейтингу, на якій компанія потіснила ETNODIM. Непоганий успіх до відкриття 20-ї ювілейної студії одягу в Україні.
На восьму позицію раптово увірвався WALKER, таким чином витіснивши з топа український бренд GRASS. Він став другим за 2017 рік брендом made in Ukraine, який залишив першу десятку – схоже зарубіжні Fashion-ритейлерів починають відбирати своє і, як вже прогнозували експерти ринку, виживуть і зможуть закріпитися з українських виробників лише найсильніші. Принаймні, тенденції Facebook на це натякають.
Jewelry
У категорії ювелірних брендів ужгородський авторський проект Kochut повторив подвиг Лінії магазинів EVA, подолавши позначку в 100 000 підписників, щоправда, лише за загальною кількістю фанів. Тим не менше навіть для його найближчого суперника Pandora цифра в 92 000 фоловерів серед українців залишається недосяжною.
У першу п’ятірку увірвалося Укрзолото, подолавши з невеликим відривом київський бренд Alchemica і SEVENFRIDAY. Цей же рубіж подолали і “алхіміки”. Всі інші місця в топі залишилися без змін.
Shopping center
В категорії “Торгові центри” ЦУМ після зльоту в трійку лідерів в грудні 2016 року, пов’язаного з відкриттям, змістився на п’яту сходинку рейтингу, пропустивши вперед аутлет-містечко Мануфактура, яке повернула собі позиції, і Forum Lviv. Позиції всіх трьох нестійкі і в найближчі тижні і місяці можуть не раз змінитися, поки хтось один не знайде спосіб залучати до себе більше підписників і застовпити за собою надовго третю позиції. Судячи по загальній динаміці, це швидше за все буде львівський торговий центр, який вперше потіснить столичні ТРЦ. Інші Shopping centers в першій десятці йдуть у своїй звичній динаміці, за винятком ТРЦ Караван, який за півтора місяці зміг придбати лише 300 нових фоловерів. Не густо як для одного з лідерів рейтингу, хоча найближчий суперник за кількістю підписників у Facebook ТРЦ Dream Town йому поки все одно не загрожує.
У другій десятці одеський ТРЦ Сады Победы раптово став втрачати підписників, підпустивши до 11 позиції ТРК Проспект ще ближче. Ще в лютому у одеського торгового центру було більше 14 000 фоловерів, щось явно йде не так. Втім, наступна за ним п’ятірка ТРЦ в сонному плаванні – жлден не набрав і 500 нових підписників. Ситуацією скористалися ТРЦ Аладдін і ТРЦ CITY MALL, які все на такому ж повільному дрейфі обійшли SkyMall, відтіснивши його на 19 сходинку рейтингу сторінок в Facebook. Замикає двадцятку ЦТ Даринок, яких набрав близько 150 нових українських фанів за півтора місяці.