АТБ купує торгівельну мережу Барвінок
Найбільший продовольчий рітейлер завершує операцію з придбання мережі Барвінок у компанії Євротек. АТБ збільшує присутність на заході країни.
До кінця року АТБ завершить операцію з купівлі великої західноукраїнської мережі формату “магазин у дома” Барвінок, розповіли ЛІГА.net чотири джерела – директор великої продовольчої мережі, два директори продовольчих компаній і інвестбанкір. “АТБ претендує на 17 з 27 магазинів мережі, йдеться про продаж не всього бізнесу, а тільки приміщень, обладнання та товарних залишків”, – повідомив ЛІГА.net інвестбанкір, що побажав залишитися неназваним. Суму угоди він оцінює в 5-6 млн євро. Прес-служба АТБ і партнер компанії Horizon Capital (співвласник компанії ” Євротек) Костянтин Магалецький від коментарів відмовилися. Отримати коментар співвласника компанії ” Євротек Михайла Весельського не вдалося: телефон бізнесмена не відповідав. Угода дозволить АТБ закріпитися на Західній Україні.
З рук у руки
За останні вісім років мережа Барвінок змінювала власників кілька разів. У 2008 році львівська компанія Інтермаркет екс-депутата Львівської міськради Романа Шлапака продала мережу з 17 магазинів польському інвестиційному фонду Abris Capital. Тоді ж Шлапак втратив контроль над своїм торговим центром Leopolis у Львові, який за борги перейшов підряднику будівництва – турецькій компанії Хазинедароглу. Кілька років об’єкт був заморожений, але два роки тому роботи по його будівництву поновилися, а в цьому році центр площею понад 100 000 кв м був відкритий вже під іншою назвою – Victoria Gardens.
В кінці минулого року Abris Capital продав свій роздрібний актив компанії Євротек Михайла Весельського, який, за оцінками експертів, заплатив за нього не менше 10-12 млн євро. За інформацією дослідницької компанії GT Partners Ukraine, на кінець третього кварталу Євротек керував шістьма продовольчими мережами різних форматів: Барвінок (27), Фреш (9), Арсен (9), Квартал (26), Союз (13) і Гуртівня у Львові (1). Частка компанії Євротек на ринку продовольчого ритейла на кінець 2015 року, за оцінками GT Partners Ukraine, склала 0,7%.
Складний актив
Євротек відмовився від Барвінку всього через рік після покупки. З чим це пов’язано? Працювати на ринку продовольчої роздрібної торгівлі гравцям стає все складніше. “Період відстрочки платежу за поставлений товар за два роки скоротився вдвічі: з 60 до 30 днів”, – розповідає директор Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко. Можливо, через це Барвінок виявився обтяжливим для Євротека.
Євротек міг зіткнутися з труднощами при управлінні магазинами різних форматів, вважає співвласник консалтингової компанії RetaiNet Олександр Ланецький. “Найпростіше працювати з мережею уніфікованих магазинів, як, наприклад, АТБ”, – говорить Ланецький.
Представники АТБ раніше заявляли про намір розвиватися у західному регіоні країни, а восени рітейлер відкрив перші три своїх магазини у Дрогобичі, Стриї та Львові. Угода дозволить АТБ посилити свої позиції. На кінець третього кварталу рітейлер керував мережею з 791 магазину, а його частка українського ринку продовольчого роздробу в 2015 році сягнула 9,8%.
Що станеться з магазинами, які не увійдуть в угоду?
Західний регіон України давно привертає рітейлерів. Після початку військових дій на сході країни, де розвивалася велика частина мереж, бізнесмени переорієнтувалися на захід. За дев’ять місяців цього року, за даними GT Partners Ukraine, 22% від загальної кількості нових магазинів припало на західний регіон. Для порівняння: частка Києва – 21%. Популярність цього регіону, як раніше писала ЛІГА.net, пов’язана в тому числі з великою кількістю трудових мігрантів із Західної України, які пересилають своїм родичам валюту. Продукти харчування в прикордонних містах скуповують поляки, словаки та угорці.
Джерело: ЛІГАБізнесІнформ
https://rau.ua/analytics/top-10-produktovyh-setej/