У теплі та затишку: як за 32 000 грн створити власний бренд пледів, що продаються по всьому світу

У теплі та затишку: як за 32 000 грн створити власний бренд пледів, що продаються по всьому світу

10.08.2018 08:05
  683
rau

У самий розпал кризи Олег Михайлов і Ярослав Яковенко вирішили створити власний бізнес. Тепер їх продукція продається у власному інтернет-магазині, офлайновой торговій точці, а оборот досягає 150 000 грн в місяць.

Портал kfund-media опублікував незвичайну історію бренду, який принципово позиціонує себе не як made in Ukraine, а як «Product of Ukraine» – бізнес-кейс двох партнерів, які змогли із мінімальними вкладеннями створити компанію, серед замовників якої – клієнти з усього світу. RAU публікує адаптовану версію матеріалу (фото: kfund-media).

Ідея про створення виробництва пледів прийшла Олегу Михайлову та Ярославу Яковенко ще у 2013 році. Тоді двоє друзів тільки закінчили вузи і роздумували над подальшою долею. Ярослав, дизайнер за освітою, вмовив Олега спробувати сили в спільному бізнесі. Так з’явилася торгова марка українських пледів Woolkrafts.

Все українське

Спочатку полотно для виробництва бізнесмени шукали за кордоном: в Індії, Італії, Бельгії, Австралії. «На наші запити відповіла тільки Індія. Але їх зразки, на жаль, були не кращої якості, нічим не відрізнялися від бюджетних українських варіантів», – згадує Олег Михайлов.

У січні 2014-го відбулася різка девальвація гривні: вартість одного долара виросла з 7,99 грн до 10,95 грн. Через це партнери відкинули ідею про міжнародне виробництво та стали шукати постачальника серед українських підприємств.

Пробні 6000 м вовняного полотна за 10 000 грн друзі купили в Чернігові. Шість дизайнів пледів розробив Яковенко, розкриєм і пошиттям займалися місцеві ательє. Таким чином Михайлов і Яковенко створили продукт повністю українського походження.

«Ми навіть на ярличках написати не Made in, а«Product of Ukraine». Це принципово, бо і розробка дизайну, пошиття, матеріали, упаковки – все українське», – підкреслює Михайлов.

В старт проекту партнери вклалися в рівних частках – по 16 000 грн. Гроші пішли на перші зразки, логістику, обладнання.

Клуб любителів пледів

1 липня 2014 року молоді підприємці продали за 600 грн свій перший плед на фестивалі «Свято першої полуниці» в Феофанії. Середня ціна на пледи в магазинах тоді була в три рази нижче.

Перший успіх підбадьорив бізнесменів, і вони самостійно розробили власний інтернет-магазин. Перші доставки здійснювали самі, видаючи себе за кур’єрів. А склад товарів був у квартирі Олега.

Просування нового бренду забезпечили картки «любителів пледа» з 10% знижкою та сарафанне радіо. За літо друзі продали всю першу колекцію. Виручені гроші вклали у виробництво наступної. Для неї Яковенко розробив 10 нових дизайнів.

Незабаром було отримано і перше корпоративне замовлення – 120 пледів для співробітників українського підрозділу компанії JTI (Japan Tabacco Intarnational).

Експеримент, колаборація і маркетплейс

Підприємці розділили між собою обов’язки. Яковенко взяв на себе маркетинг і дизайн, а банкір за освітою Михайлов – фінанси й організацію бізнес-процесів. Через рік підприємці відкрили власний офлайновий магазин та орендували приміщення під склад і цех пошиття. Просування здійснювали через дизайнерські маркетплейси.

«Спочатку підключили німецький сервіс MONOQI. Звичайно були Etsy і Amazon … У нас багато корпоративних замовлень», – каже Яковенко.

Підприємці постійно експериментують з асортиментом, упаковкою та дизайном. На їхньому рахунку кілька оригінальних колаборацій зі світовими дизайнерами. Спільно з Ліліт Саркісян вони створили колекцію в’язаних пледів з гранатами. З американським ілюстратором Brendan Monroe – пледи з 3D-ефектом. Woolkrafts співпрацюють з брендом Woofit – шиють з пледів дизайнерський одяг для собак.

«Картинка на моніторі – це одне. Треба враховувати, як плед впишеться в обстановку тієї чи іншої квартири», – пояснює Ярослав Яковенко.

Зараз компанія працює з трьома виробниками сировини в Чернігівській, Черкаській та Хмельницькій областях. Пледи Woolkrafts продаються в 30 магазинах по Києву, а в Україні – в 50 торгових точках. Серед них his.ua, Всі.свої, uamade, balcony, teamo, rechi.ua, old store, Еxterium, Штуки. Оборот компанії становить не менше 150 000 грн в місяць. За минулий рік Woolkrafts продали до 9000 пледів.

Джерело: kfund-media

Читайте також –

Історія бренду SOLH: як створити франчайзингову мережу магазинів одягу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  57
Усі новини ринку