Патріотизм на продаж: чи можна заробити на любові до батьківщини

Патріотизм на продаж: чи можна заробити на любові до батьківщини

19.08.2017 08:45
  1053
rau

Останнім часом патріотична тематика в продукції стала в Україні трендом. Чи довговічний такий бізнес і яких галузей він торкнувся

Від 2014 року в Україні багато підприємців почали активно використовувати у своїй продукції патріотичну тематику. Патріотизм торкнувся усіх галузей торгівлі –  від сувенірів та футболок до туалетного паперу. K.Fund Media проаналізував український та світовий досвід патріотичного маркетингу та розібрався, чи можна на цьому заробити.

Підприємець Сергій Штанько із Запоріжжя близько десяти років займається виробництвом одягу. У 2014 році, після перемоги Євромайдану, анексії Криму та початку АТО на Донбасі, на хвилі загального патріотизму він вирішив використати цей тренд із комерційною метою. «Існував великий попит на таку продукцію, а пропозиції не було взагалі», – розповідає він K.FundMedia.

Його крамниця «Козак-style» спеціалізується здебільшого на одязі. У продажу з’явилися футболки, сукні та інші речі із патріотичною символікою – національним орнаментом, гербами, українським прапором.

Пізніше в крамниці з’явилися такі ж прикраси. Бізнесмен каже, що попит на продукцію залишається високим: спершу орієнтувався на Східну Україну, тепер поставляє товар по всій країні. Оборот крамниці виріс у декілька разів. Основні клієнти — це молоді люди; частіше за все купують вишиванки (особливо для дітей), рідше – патріотичні футболки. «Нам і надалі часто телефонують із замовленнями, і я не можу сказати, що за три роки їх стало менше. Думаю, попит залишився на тому ж рівні. Щоправда, посилилася конкуренція – раніше таких крамниць не було взагалі, а тепер вони з’явилися на кожному кроці», – каже Сергій Штанько.

Без підміни понять

Якийсь час були популярні і прикраси із патріотичною символікою – наприклад, кулони із гербом України. Таку продукцію можна зустріти і в магазині Сергія, але, за його словами, він ніколи не розглядав її, як основне джерело прибутку. У нікопольському ювелірному магазині «Твій майстер» підтвердили, що зараз такі прикраси попитом не користуються.

«Ще раніше, роки два тому, вони продавалися «на ура». Зараз їх майже не замовляють. Хіба що козацькі сережки ще в ходу», – розповіла одна із менеджерок крамниці.

Маркетолог харківської студії «Турум-Бурум» Ірина Вислогуб погоджується, що протягом трьох років тенденції змінилися. Якщо раніше були популярні товари із образливою символікою, котрі, за її словами, важко віднести до патріотичних настроїв, то зараз у моду входять українська мова та козацька атрибутика. «Багато хто став носити вишиванки, це стало дійсно престижно. Хлопці ходять із оселедцями та бородами – це також відсилка до типовоукраїнського образу чоловіка-козака. Україномовні сайти більш популярні, аніж російськомовні. Ми навіть проводили експеримент і з’ясували, що листи українською відкривають частіше, ніж російською», – стверджує експерт.

Від Росії до Америки

Використання патріотичної або псевдопатріотичної тематики у маркетингу – розповсюджена практика для багатьох країн. Найбільш яскравий та близький приклад  – Росія, в якій бум прийшовся на той же період, що і в Україні.

Мабуть, найбільш яскравий приклад невичерпної любові до батьківщини – це США

«Як тільки я приїхала, мені одразу кинулася в очі велика кількість зірково-смугастого, – розповідає Ярослава Доценко, котра мешкає у Сан-Франциско. – Я навіть купила собі пару таких майок – не в сувенірному, а в звичайному магазині одягу. Купила кеди сині у білих зірках і тільки вдома зрозуміла, що вони патріотичні. Недавно бачила купальник патріотичний. А на 4 липня багато хто одягає щось на тему прапору. І прапори повсюди. Цілий рік. На свята над входом до будинку вивішують». Вона додає, що у Канаді бум на патріотизм ще сильніший: «Там усе біло-червоне».

Ендрю Гудман з Техасу каже, що за його відчуттями, пристрасть до національної символіки особливо посилилася в Америці після терактів 11 вересня у 2001 році. «Тоді з’явилося багато футболок, чашок, кепок і так далі із американською символікою, – каже він. – Музиканти продають альбоми з піснями про те, якою великою була та залишається Америка».

Джерело – K.Find.Media

Читайте також –

На тарілочці: як в Україні з’явилось перше крафтове морозиво Mr Pops


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку