Засновниці MustHave: Наша мрія – одягнути всю Україну

Засновниці MustHave: Наша мрія – одягнути всю Україну

11.10.2018 08:15
  885
rau

MustHave називають першим українським мас-маркет брендом, і порівнюють з Zara або H&M, а у його творців Анни Коваленко та Анастасії Дзюби мрія ще більш глобальна – одягнути всю країну.

Історія MustHave почалася вісім років тому з невеликого магазину в Бердичеві. І хоча сьогодні центральний офіс бренду розташований в одному з київських бізнес-центрів, серце MustHave як і раніше знаходиться в Житомирській області. Саме там у бренду великий виробничий цех, що обслуговує дев’ять магазинів по всій Україні і власний онлайн-майданчик. Vogue.ua дізнався, як засновниці MustHave Анна Коваленко і Анастасія Дзюба рухаються до досягнення своєї мети: одягнути всю Україну.

“У 2010 році на ринку просто не було доступного українського одягу. Коли ми придумали MustHave, нам було по 23 роки, ми самі одягалися в мас-маркеті і часто стикалися з тим, що якість не відповідає ціні, немає моделей, які по-справжньому подобаються”, – згадує Ганна Коваленко. Почався бізнес MustHave з $4000, які дівчата позичили. На той момент одна з них працювала економічним журналістом, а інша – асистентом керівника в інвестиційній компанії.

Рішення зайнятися випуском одягу прийшло після отримання магістерського диплому, а термін самим собі був поставлений дуже жорсткий – через місяць вони планували вже запустити магазин. І запустили. Сталося це в Бердичеві, рідному місті Анастасії, а першим “будинком” MustHave став місцевий торговий центр. За 30 днів їм потрібно було пошити колекцію одягу, оформити магазин, зареєструватися.

“Київ-велике місто, великі інвестиції і конкуренція, тому ми не стали починати бізнес в столиці, – згадують Анна і Анастасія. – Ми все робили на свій страх і ризик. Бердичів нам здався ідеальним місцем, щоб перевірити свою ідею, тим більше, що місцеві жителі звикли одягатися на ринках і одягу в стилі casual тут не було зовсім”. Акцент дівчата вирішили зробити на сукнях, які відразу дають можливість створити повноцінний образ, додали трохи сорочок. Починали подруги з роботи з одним невеликим ательє, тканини закуповували в звичайному магазині, а при розробці орієнтувалися виключно на власні смаки.

Відкрився перший магазин MustHave 15 серпня 2010 року, а рекламувати себе доводилося з допомогою радіо, роздачі листівок і соціальної мережі ВКонтакте. До речі, саме вона тоді допомогла достукатися до клієнток. Дівчата почали фотографувати колекції – одна була фотографом, а інша моделлю – і викладати знімки в соцмережу. Це дало результат.

Довелося засновницям MustHave і боротися з упередженнями. У 2010-му ще не було звично купувати українське і бренду потрібно було доводити, що тут теж вміють робити не тільки якісний одяг, але і модний, тим більше за доступними цінами.

У Київ MustHave прийшов у 2012-му, маючи вже своє невелике виробництво і повноцінний інтернет-магазин. Ця важлива дата в історії бренду – тільки до цього часу Коваленко і Дзюба змогли нарешті кинути свої основні роботи, повністю присвятивши себе MustHave. “Було дуже важко, – згадують дівчата. – Вдень ми заробляли гроші, працюючи на інших, а вечорами і вихідними займалися власною справою. Але саме цей дохід на перших порах допомагав нам фінансово підтримувати MustHave. Отримали зарплати і пішли купили тканину”.

Київська історія бренду почалася з шоу-руму на вулиці Володимира Винниченка, який за цей час пережив три ремонту і три етапи розширення. Зараз там розташований найбільший асортимент марки. В кількох залах висить нова колекція бренду і залишки минулих сезонів.

Два роки тому MustHave відкрив перший повноцінний магазин у великому торговому центрі, що стало прецендентом на українському ринку. Покупцям було ще незвично бачити по сусідству з відомими брендами одяг з биркою Made In Ukraine, яка не поступається за якістю, оригінальності і ціною. “Розробляючи колекції, ми орієнтуємося перш за все на смаки українських дівчат, яким важлива жіночність в одязі, – розповідають в MustHave. – Наші лекала зроблені з урахуванням особливостей фігури українок. І це вигідно відрізняє нас від конкурентів в торгових центрах”.

Зараз у бренду дев’ять магазинів, оформлених у фірмовому стилі. Шість з них знаходяться в Києві і по одному у великих містах – Одесі, Харкові та Львові. Останній Анна та Анастасія відзначають особливо тепло: “по нашому магазину у Львові ми бачимо, наскільки важливий туристичний потік для міста. Він розташований в 100 метрах від Палацу Потоцьких і до нас часто заходять іноземці. Вони купують одяг MustHave як сувенір зі Львова. Багато туристів у нас і в ТЦ Глобус, тому в кожному магазині є мінімум один консультант з хорошим знанням англійської”.

Робота в рітейлі вимагає постійного оновлення асортименту. Зараз команда MustHave створює чотири повноцінні колекції на рік – для кожної пори року.

В середньому кожна з них складається з 150 артикулів, які надходять в магазин поступово-приблизно раз на місяць відбувається доставка нових речей у всіх розмірах, від 32-го до 42-го. “Щоб створити ці 150 одиниць, в нашому експериментальному цеху шиється приблизно до 400 речей, з яких ми вибираємо те, що піде в магазини, – пояснюють дівчата. – Безумовно, при розробці ми орієнтуємося на модні тренди, але головним для нас є аналіз продажів. Ми склали сім портретів наших клієнток і кожна річ повинна підходити більшості з них. Підходить тільки одному – ми не беремо її в роботу. У нас немає дизайнерів, є творчий відділ, який обробляє весь цей обсяг інформації”.

Візитна картка MustHave – сукні. Більше половини продажів припадає саме на них. Проте в новому сезоні в колекції багато уваги приділено в тому числі брючним костюмам. Вовняні двійки насичених відтінків відмінно вписуються в осінній гардероб навіть найвірнішою шанувальниці суконь. З минулого року бренд запустив денім і почав випуск капсульних колекцій, створених разом з українськими дизайнерами. У листопаді 2017-го вийшла колаборація з Оленою Ревою, фірмові сукні якої ідеально вписалися в естетику MustHave. Цього року також буде випущена дизайнерська капсула, її автором стане Ліля Літковська. Знайти цей одяг в магазинах можна буде за бирками MustHave & amp; Litkovskaya.

На питання про міжнародних планах MustHave Анна і Анастасія починаються посміхатися і чесно відповідають, що зараз пріоритет бренду зовсім не в цьому: “Ми зосередили всю увагу на Україні. У нас величезний ринок і хочеться, щоб український одяг був доступний не тільки в містах-мільйонниках. Нам є де розвиватися тут і ми мріємо одягнути всю країну, адже наші гардероби вже на 90% складаються з одягу MustHave. Так, ми відправляємо опт в Канаду, Польщу, Ізраїль і Словаччину, але не працюємо спеціально над цим. Вони самі нас знаходять”.

Джерело: Vogue.ua

Фото: Юрій Яцкулич

Читайте також –

Вікторія Баштова, МАХА: 70% наших продажів – це зарубіжні ринки


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  56
Усі новини ринку