GRASS: Нас надихала ідея Women’s Power

GRASS: Нас надихала ідея Women’s Power

21.03.2017 09:00
  744
Микола Маранчак

Як гучні гасла в підтримку фемінізму допомогають підвищити впізнаваність бренду і залучити нових клієнтів. GRASS

GRASS з’явився на українському ринку зовсім недавно, але швидко зміг заявити про себе за допомогою феміністичних гасел і яскравих колекцій. Імпульсом до стрімкого розвитку стало відкриття власного магазину і, як наслідок, представленість у найбільшому магазині одягу категорії made in Ukraine «Всі.Свої». За півтора року існування кількість фоловерів офіційної сторінки бренду у Facebook вже перевалила за 20 000 користувачів. Що саме забезпечило популярність компанії, причому тут Мадонна, в якому напрямку необхідно розвивати рітейлерам свій сервіс і чому в Україні популярні феміністичні меседжі, rau.ua розповів засновник бренду GRASS Тарас Волков.

– На кого орієнтується GRASS?

– Ми позиціонуємо себе як демократичний бренд для вільних і сучасних жінок, які живуть у великих містах.

– З чого все почалося?

– Бренд існує з квітня 2015 року. Торгували на маркетах, віддавали свою продукцію в магазини, шоу-руми, з часом, з’явилися на виставках у Всі.Свої. У лютому 2016 року відкрили власний магазин.

– Самі починали бізнес?

– Утрьох, причому тільки один з нас раніше працював у компанії, що спеціалізується на одязі, – Олександр Колібабчук. Він займався Oodji в MD Group. Я працював маркетологом в юридичній фірмі, а Ксенія Константинова – HR в тютюновій компанії. Хотіли створювати одяг – хороший український мас-маркет, тому для нас було важливо, щоб у колекції входило практично все. Зараз це сукні, пальто, теплі весняні куртки, спідниці, брюки, блузи, гольфи, светри, денім. Ми не обмежуємо себе в асортименті і постійного його розширюємо.

– У чому особливість GRASS?

– Ми – мас-маркет бренд, який орієнтується на світові модні тенденції, але при цьому враховує локальну специфіку. Дивимося, в якому напрямку розвивається стріт стайл, відстежуємо головні модні тренди і адаптуємо це під уподобання українських жінок. Намагаємося робити одяг, зрозумілий широкій аудиторії.

– А що вас відрізняє від інших українських брендів?

– Українські бренди можна розділити на кілька груп.

Перша – це концептуальні або дизайнерські бренди. Вони не призначені для щоденного користування і не підійдуть широкій аудиторії.

Друга група займається офісної одягом. Це практично і потрібно, але ставить творців колекцій для цих брендів в певні рамки і сковує творчий порив. І є ті, хто роблять «дівочі сукні». А ось якісного мас-маркету, в якому є і тренди, і речі для day-to-day від одного бренду, практично немає. Ось в цю нішу ми і прагнемо зайти.

– У вас у Facebook понад 20 000 уподобань. Як просуваєте сторінку?

– Особливого секрету націлювання тут немає, скоріше питання продукту. Якщо він масовий і цікавий, то буде залучати широку аудиторію.

Ми добре розуміємо, хто є нашою цільовою аудиторією і говоримо з нею однією мовою. Як приклад можна навести рекламну кампанію до нашої останньої колекції, присвячену правам жінок.

Наш меседж був почутий, кампанія викликала резонанс і запам’яталася, тому що ця тема актуальна для України і близька нашим клієнткам.

– Що вас надихнуло? grass

– «Жіночі марші», які не так давно проходили в багатьох великих містах світу. Це глобальне явище, яке  продемонструвало красу жінок і їх прагнення бути сильними. Серед учасників маршів – Мадонна, Скарлетт Йоханссон, Наталі Портман і Шарліз Терон. Нам стало шкода, що ця хвиля обійшла стороною українські міста, і це упущення вирішили трохи компенсувати колекцією та рекламною кампанією до неї. Так з’явилися футболки з гаслами маршів «Women’s rights are human rights» і «Fight like a girl» і нагадуванням, що краса і свобода не просто можуть співіснувати разом, але збагачують і доповнюють одна одну. По-моєму, це саме про наших, українських жінок.

– Розраховували на провокаційність гасел?

– На мій погляд, ці гасла нейтральні, і я, в принципі, не бачу нічого провокаційного у фемінізмі.

Жіночі права – це права людини. З цим можна посперечатися, тому жінка прагне зайняти і займе в суспільстві рівне місце з чоловіком.

Меседж виявився прямим і зрозумілим нашій цільовій аудиторії. Без агресії або іронії, просто сказали про те, що турбує наших клієнток і нас. Відгук отримали колосальний. Нам писали, як це круто і як Україні цього не вистачає.

– Це був продуманий маркетинг або спонтанна ідея?

– Для нас це стало чимось більшим, ніж маркетинг. Скоріше особистий посил, який захотілося вкласти в роботу. І він був почутий людьми. Тому такі речі ми продовжимо робити. Хочемо говорити про те, за що болить душа наших клієнток.

– З феміністичних організацій до вас зверталися за замовленнями?

– Ні, але приходили з приватними замовленнями дівчини з активною соціальною позицією – телеведучі та інші публічні особи, а також досить відомі українські феміністки.

– Будете далі працювати з цією аудиторією?

– Ми не станемо повторювати феміністичну тему з колекції в колекцію. Дівчина GRASS – багатостороння особистість. Але феміністичний меседж залишимо за собою на майбутнє, тому що це цінне і для нас, як засновників бренду, і для наших клієнток.

– З якими труднощами стикаєтеся? grass

– З нестачею грошей. Ідей багато, в тому числі, плануємо створити власну мережу магазинів, щоб вони знаходилися в зручних локаціях, на прохідних вулицях, в торгівельних центрах. Це наш вектор розвитку, але він вимагає інвестицій або певного часу розвитку.

Інше питання, яке обговорюємо з колегами по цеху, що хвиля інтересу до українських продуктів помітно зросла, особливо в Києві. Але цей інтерес треба не тільки підтримувати, але і примножувати.

Тому зараз важливо боротися за поліпшення якості продукту, щоб рух made in Ukraine міглеволюціонувати і стати більш масовим.

– Що для цього потрібно?

– Працювати над внутрішніми та зовнішніми процесами, таких як формування бренду, сервісів та комунікацій з клієнтами, працювати з маркетингом, щоб доносити продукт до правильної цільової аудиторії. Інакше не подолати перепони.

– Які сервіси варто розвивати? grass

– Робити все для зручності клієнта – саме до цього прагне світовий ринок. Наприклад, відкривати дитячі кімнати або включати сервіс доробки одягу по фігурі людини прямо в магазині. Якщо на дівчині сукня в плечах добре сидить, і вона хоче її ще пріталіть, то потрібно виконувати її бажання тут і зараз.

Такі сервіси, коли є елементи індивідуального підходу, будуть цінуватися з кожним роком все більше. Навіть якщо вони платні – люди готові за це платити.

– Кого з інших брендів made in Ukraine ви вважаєте успішним?

– Я б виділив лише один український бренд –MUST HAVE. З усіх торгових марок цієї категорії, які здійснюють реалізацію саме своєї продукції, тільки вони змогли піднятися на вищу позицію, ніж інші. MUST HAVE вдалося побудувати бренд з емоційної складової, коли дівчата йдуть до магазину, щоб отримати свій шматочок щастя.

– А що на рахунок мультибрендових магазинів українських виробників?

– Логічно, що з’являються все більш і більш помітні проекти, які продають одяг українських виробників. Ми присутні у Всі.Свої, причому починали співпрацю з їх першої виставки, коли ця назва ще нікому не було відома. Віримо в цих людей, тому що це великі професіонали, які знають свою справу. Так ось, в якийсь момент, багато виробники відчули, що попит на “made in Ukraine” вже переріс виставки і потребує нових форматів для реалізації української одягу. І всі чекали, коли такі формати з’являться, тобто коли відкриються великі мультибрендові магазини.

Так з’явилися Names’UA, Всі.Свої, ЦУМ заявив про ініціативу створити ЦУМ UA. Це хороша тенденція.

Такий майданчик може зібрати достатньо брендів, щоб заповнити магазин товарами. Українські торгові марки у своїй більшості все ще не мають можливості виробляти велику кількість товарів і заповнювати ними магазини. Так що тут взаємовигідна ситуація виходить.

– Що буде з made in Ukraine в 2017 році?

– Все більше українських виробників будуть відкривати свої магазини в торгових центрах. У топових чи ні – питання умов, які ТРЦ будуть пропонувати вітчизняним маркам. Наскільки мені відомо, потрапити в топові ТЦ досить складно. Ті, хто вижив у 2016 році, будуть зміцнювати свої позиції на ринку.

– Що планує GRASS?

– Великі зміни в 2017 році і під них вже готова програма. Це повна ревізія нашої стратегії і маркетингу. Будемо застосовувати інструменти просування і використовувати нові канали комунікації для нас. Будемо зміцнювати роботу з лідерами думок. Що стосується виходу в торгові центри, то хотіли б почати зі SkyMall. Але, як складеться, побачимо в недалекому майбутньому.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку