Giuliа поглинає торговельну мережу Gatta і планує розширитися до 250 магазинів
Власник українського бренду Giuliа Михайло Ющенко про плани розвитку компанії, проблеми активного росту і поглинання торгових точок мережі Gatta.
Історія бренду колготок, безшовної білизни та панчішно-шкарпеткових виробів Giuliа розпочалася з Новомосковської трикотажної фабрики, заснованої в 1998 році в Дніпропетровській області. Довгий час український виробник орієнтувався переважно на експорт, відшиваючи private label для багатьох світових брендів, проте в 2013 році запустив власну роздрібну мережу. З тих пір рітейл-бізнес Giulia виріс до 60 торгових точок, а тепер компанія планує новий виток розвитку. Про те, чому бренд робить ставку на власний роздріб, які формати магазинів розвиває та з якими проблемами стикається в процесі активного зростання, в бліц-інтерв’ю RAU розповів власник компанії Михайло Ющенко.
– Чому компанія, яка довго орієнтувалася на зарубіжні ринки та займалася виключно оптовою торгівлею, прийняла рішення розвивати власний роздріб?
– Як великий український виробник колготок і панчішно-шкарпеткової продукції, який активно працює на експорт, а також виробляє privat label для багатьох міжнародних роздрібних мереж, ми не маємо права втрачати внутрішній ринок і українського споживача. Тому в 2013 році було прийнято рішення про побудову роздрібної мережі під назвою Giulia.
– Скільки торгових точок об’єднує компанія зараз і які плани щодо масштабування мережі?
– Зараз мережа нараховує 60 магазинів по Україні. У перспективі роздріб повинен покрити всі регіони країни і зрости до 250 торгових точок. Завдання з одного боку досить амбітне, але з іншого боку – абсолютно реальне.
– Які формати магазинів розвиває Giulia? Де торгові об’єкти більш успішні – в ТРЦ чи стріт-рітейлі?
– Поки працюємо в малих форматах, середня площа одного магазина – 46 кв. м. Найбільший магазин мережі – 120 кв. м, є магазини і по 24 кв. м. Успішні як в торгових центрах класу А, так і в ТЦ категорій В та С. Працюємо як в основних торгових галереях, наприклад, в ТРЦ Dream Town, так і в прикасових зонах. В стріт-рітейлі відкриваємося в основному в невеликих містах України, де немає системних ТЦ.
Ми дуже мобільні: при вході в нове місто можемо переміщати торгові об’єкти з мінімальними втратами, якщо магазин не досягає точки беззбитковості в запланований період.
Зараз працюємо над новим концептом, так як при активному зростанні був допущений ряд помилок в обладнанні, зонуванні. Ці помилки складно виправити в нинішньому концепті, але ми їх бачимо, розуміємо і готові виправити в торговій точці нового формату, яку плануємо запустити в одному з кращих ТРЦ Києва на площі в 100 кв. м.
– Як розвивається компанія в 2018 році? Скільки торгових точок відкрили і скільки ще плануєте?
– Цей рік для нас є ключовим. Ми активно відкривалися останні півтора роки, але, як і інші компанії при активному розвитку, зіткнулися з низкою проблем стрімкого зростання. Запуск і налагодження бізнес-процесів не встигали за відкриттями, кількість бізнес-процесів збільшувалася, якість цих процесів падала, критично не вистачало професійних кадрів.
У зв’язку з цим прийняли рішення про тимчасове заморожування активного розвитку на 2018 рік. У той же час, не відмовляємося відкриватися в хороших локаціях, в нових і перспективних ТЦ. У цьому році були відкриті нові торгові точки в столичних ТРЦ Rive Gauche і Smart Plaza Polytech, а також в регіональних ТРЦ з високим трафіком – ТЦ Глобал UA в Житомирі, ТЦ Аполло і ТЦ Дафі в Дніпрі, ТЦ Аврора в Запоріжжі. Зараз ще п’ять магазинів готуються до запуску, проте в порівнянні з 2017 роком це невелика кількість відкриттів.
– Ви згадували про брак професійних кадрів в умовах швидкого зростання. Вдалося якось вирішити цю проблему?
– Щоб допомогти компанії справитися з запуском низки бізнес-процесів запросили в компанію ряд співробітників з системного роздробу, в тому числі з міжнародної роздрібної мережі.
Якісно посилили HR-відділ і систему навчання персоналу. Адже продавець – ключова ланка в нашому бізнесі.
Тим більше з урахуванням формату магазинів Giulia. У нас невелика площа, багато позицій, тому продаж залежить від якісної та швидкої роботи продавця.
– Розвиватися плануєте тільки органічним шляхом, чи розглядаєте можливості для M&A?
– Уже зараз знаходимося в процесі приєднання до своєї торгової мережі десяти магазинів бренду Gatta в Західній Україні та Вінниці. Для нашої компанії це хороша угода. Придбані торгові точки знаходяться в хороших локаціях, у них є напрацьовані клієнти. До того ж, для нас це прорив в регіон Західної України, де ми були представлені тільки двома магазинами в стріт-рітейлі. З іншого боку, це дозволить нам вивчити нові міста і відкривати в них магазини в нових цікавих локаціях. Так що тепер ми відкриті до пропозицій локацій в Західній Україні. Що стосується можливості нових угод M&A за нашої участі в майбутньому, то я їх не виключаю. А яка мережа буде наступною до поглинання – час покаже.
Читайте також –
Вікторія Баштова, МАХА: 70% наших продажів – це зарубіжні ринки