Артем Пророк, Noodle Doodle: Час – найдорожче, що у нас є

Артем Пророк, Noodle Doodle: Час – найдорожче, що у нас є

13.03.2017 08:32
  1712
Юлия Бондаренко

Співзасновник мережі Noodle Doodle про необхідність створення користувальницького досвіду, канали комунікації з клієнтами та конкуренцію в сегменті швидкого харчування.

У 2015 році на столичній Бесарабці з’явився неординарний заклад: не зовсім звична їжа, монітори, за допомогою яких потрібно робити замовлення. Вже через рік мережа налічує п’ять закладів, ще три заплановані до відкриття. У Noodle Doodle є важливий принцип: страва має видаватися відвідувачеві не більше ніж через п’ять хвилин після замовлення. Як вдається працювати з такою швидкістю, навіщо в першій лапшичній мережі цілий місяць безкоштовно годували відвідувачів і чому Noodle Doodle намагається привчити своїх клієнтів робити замовлення за допомогою моніторів і телефонів rau.ua розповів співзасновник мережі лапшичних Noodle Doodle Артем Пророк.

– Як виникла ідея створити заклад такого типу? Стартували самі чи з партнером?

– Засновники мережі – я і Генадій Медведєв, серед проектів якого Сушия, Мировая карта, Star Burger і Grill de Brasil. Тож починали, уже маючи певний багаж знань і успішні кейси.

Вибрали локшину вок, оскільки її багато хто знає, особливо після низки фестивалів вуличної їжі, де масово пропонували бургери і локшину. Перший ресторан відкрили в листопаді 2015 року на Бессарабці. Це був пілотний проект, півроку нікому навіть не розповідали про нього.

– Як розкручували перший заклад?

– Безкоштовно всіх годували (сміється). Просто писали у Facebook: «Приходьте, безкоштовно годують». Так тривало десь місяць. Адже по-іншому ніяк не змусиш людину прийти на незнайому їжу, на незнайому локацію. Потім потрібно було, щоб відвідувачі почали користуватися моніторами, з якими раніше не стикалися. Словом, треба було змусити людину подолати багато своєрідних бар’єрів. А якщо цього вимагатимуть, та ще й за гроші клієнтів – невелика вірогідність, що люди на це підуть.

Задумка спрацювала. Ми отримали фідбек, виправили деякі речі, зробили мінімальні доопрацювання і почали працювати.

Ловля на новації

– Які фішки використовуєте для залучення клієнтів?

– Та у нас весь ресторан – одні фішки, самі розуміємо, що потрібно їх кількість зменшувати (сміється). Приміром, спочатку зробили безлімітні напої. В Америці цей формат взагалі стандартна схема: купуєш склянку – і п’єш, скільки хочеш. До газованих напоїв ми додали ще й кавові.

Для замовлення страв використовуємо монітори. Хоча це, напевно, більше не фішка, а формат, з яким рано чи пізно зіткнуться всі. Наші монітори – лише допоміжна частина. Хочемо домогтися, щоб людина взагалі робила замовлення через телефон.

Тобто, йдучи в ресторан, ви вже робите замовлення і одразу можете оплатити. Така собі сукупність ÜBER з певними бонусами, адже час – це найдорожче, що у нас є.

Додаток вже практично готовий. Через місяць-два будемо запускати в тестовому режимі, і дивитися, як запрацює. Розуміємо, що буде купа складнощів. Але будемо пробувати створювати той досвід, який ще не завжди є у людей.

– Зараз влаштовуєте якісь акції?

– Будемо робити додаткові активності, щоб знайомити людей з локаціями, бо не всі знають про нашу мережу, і де вона розташована. Знову ж: у кожній торговій точці різний потік, різна ситуація зі споживанням, і маркетинг – це завжди добре.

– Через соцмережі просуваєте свій бренд?

– З нашого досвіду, Facebook, Instagram – єдині канали комунікації зі споживачем, які адекватно працюють.

– Як з конкуренцією у вашій ніші?

– Конкуренція зараз є не тільки в нашій ніші, але й взагалі у сегменті швидкого харчування. Ми жартуємо, що в будь-яку кризу всі йдуть у ресторанний бізнес. Є експериментатори, які намагаються робити щось нове. Є системні компанії, які видозмінюються і переходять на фуд-корт. Велика кількість пропозицій, від деяких з яких споживач просто сходить з розуму (посміхається).

Приміром, наша їжа для клієнтів не зовсім зрозуміла.

Я завжди наводжу такий приклад: якщо сказати «олів’є», то у людини в голові одразу виникає поняття інгредієнтів, формуються смаки, він розуміє, що отримає. А якщо сказати «качка кімчі», то покупцеві, який раніше не куштував цю страву, важко уявити, яким буде смак.

І в цьому нерозумінні споживачем нашого продукту є певні складнощі. Але після першого контакту – все відразу змінюється (сміється).

Розширюючи межі

– Є якісь особливості під час підбору персоналу?

– У нас один критерій – людина повинна хотіти працювати. Зараз всі займаються навчанням персоналу. У нас у кожному ресторані є наставник, який працює з новачками. Через тиждень приймаємо іспит, робимо оцінку і дивимося, чи буде людина працювати з нами. Глобальних критеріїв – якоїсь технологічності, досвіду роботи – немає.

– Де представлені ресторани Noodle Doodle?

– Поки тільки в Києві на Бессарабці, у торгових центрах Globus, Проспект, РайON, Blockbuster. І зараз ще підписали договір щодо трьох локацій. Одна з них – це Lavina Mall.

– У яких форматах працюєте?

– Є два формати – у торгових центрах та street retail. Розвиваємо обидва, хоча в ТЦ простіше. Там чистий трафік, особливо на фуд-кортах, куди публіка цілеспрямовано приходить поїсти.

– Є якісь труднощі з локаціями?

– Ти приходиш у бізнес, розумієш, які в тебе обороти, розумієш свої можливості з оплати оренди. Але власники приміщень досі не усвідомлюють, що у людей грошей стало менше. Вони думають, що ми живемо в році так приблизно 2009-му. Тому складно знайти гарне місце за адекватною ціною.

– Коли почали розширювати мережу Noodle Doodle?

– Ми відкрили проект восени 2015-го, перевірили певну технологію, півроку її на Бесарабці відточували, намагалися якось перевірити. Робили багато промо для того, щоб привернути людей, дізнатися, наскільки ефективна наша технологія. Тому що сам формат розрахований на великий потік з максимально швидкою видачею страв. Плюс у нас був заготівельний цех, де готуються всі напівфабрикати для ресторанів. Потрібно було все перевірити ще й там. Коли побачили, що схема працює, почали рухатися далі: приблизно минулого літа.

– Заготівельний цех був одразу?

– Так. У нас був досвід роботи в такому форматі, тому відразу розуміли, що для цього бізнесу потрібен заготівельний цех. І вже чітко знали, як це має працювати.

– У вас є доставка їжі?

– Ні, доставку віддаємо на аутсорс операторам, які працюють у Києві. Поки все добре, всі задоволені. Але цього року в нас заплановано перехід на власну доставку, яка закладалася в бізнес-модель. Але для цього потрібно зробити невелику мережу, щоб нормально покривати хоча б якусь частину міста.

– Ви плануєте виходити в нові міста, але ж там фактично доведеться починати все з початку: привчати людей користуватися моніторами, телефонами…

– Зрозуміло, що все починається у великих містах, де здебільшого такий досвід у споживачів є. Але люди бачать нас, намагаються реалізовувати такі формати і в інших проектах, інших містах. І за рахунок цього створюють користувальницький досвід. В принципі подивимося, ми над цим ще не думали, поки будемо працювати в столиці.

Які плани на найближчий час?

– Поки що тільки цей проект реалізуємо, тут дуже багато роботи. Доробити те, що заплановано на рік, зробити аналіз, подивитися ситуацію на ринку і планувати наступний рік. Рухаємося, ось навесні плануємо відкрити три нові ресторани.

Читайте також –

Локшина-бар Noodle Doodle відкрився в ТРЦ РайON


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку