Олексій Омельянчук, ShoppingMall.com.ua: Як стати провідним маркетплейсом українських fashion-брендів

Олексій Омельянчук, ShoppingMall.com.ua: Як стати провідним маркетплейсом українських fashion-брендів

31.08.2018 08:15
  1317
rau

Історія створення і розвитку інтернет-магазину, що спеціалізується виключно на продажу одягу українських брендів.

Мода на товари made in Ukraine поступово йде на спад, але все ще залишається однією з переважаючих тенденцій українського fashion-ринку. Міжнародні бренди, які знову звернули увагу на нашу країну, поступово витісняють вітчизняних виробників, але ряд компаній вже зуміли закріпитися на ринку і не збираються без бою поступатися своїми позиціями. Звичайно, власники ТРЦ охочіше здають в оренду площі торговим маркам зі світовим ім’ям – таким як ZARA, H&M, Reserved, Koton, DeFacto – але й українським виробникам є чим порадувати споживача. Не маючи можливості конкурувати за площі з міжнародними компаніями, вони знайшли вихід в продажу товарів через інтернет або мультибрендові магазини made in Ukraine: такими як Всі.Свої, UAmade і Names’UA. Одна з майданчиків, де українські виробники можуть представити свої колекції: маркетплейс ShoppingMall.com.ua, де вже пропонується продукція понад 300 вітчизняних торгових марок. Засновник порталу Олексій Омельянчук розповів про старт бізнесу, залучення нових брендів, інтерес споживачів і багато іншого.

– Розкажіть, з чого все почалося?

– З 2014 року в Україні почався активний розвиток напрямку made in Ukraine, і з’явилося багато нових українських брендів – за останні три роки до тисячі. Ми відвідали дві або три ярмарки моди, які проходили в Києві щомісяця. Я помітив тенденцію зростання магазинів українських виробників в офлайні, тож припустив, що зі стрімким розвитком інтернет-торгівлі, вони теж скоро перейдуть в онлайн. Спочатку на нас реагували досить скептично, але деякі магазини все ж захотіли співпрацювати. Зараз у нас черги заявок і клієнти самі прагнуть розмістити свій бренд на сайті Shopping Mall.

– У вас був досвід роботи в індустрії моди до створення інтернет-магазину?

– Ні. До того ж я раніше не працював у e-commerce. Почав цей проект, маючи якісь soft skills. Експертизу ми набували в процесі. Було велике бажання, і я побачив можливість. Це спрацювало.

– Як з’явилася ідея створення інтернет-магазину?

– Проаналізував український онлайн-ринок моди і зрозумів, що немає ще такого інтернет-магазину, який агреговував би велику кількість нових українських брендів. Так і виникла ідея «перенести» ці бренди з офлайну в онлайн – зробити зручний сервіс, де люди в кілька кліків можуть купити одяг, взуття та аксесуари українських дизайнерів. Ідея виглядала потенційно комерційно успішною. Був попит, обумовлений співвідношенням ціни і якості: українці виробляють якісний продукт за ціну нижче, ніж європейські. Крім того, тенденція купувати онлайн також вплинула на успішність реалізації проекту.

Якщо говорити про розвиток, то до кінця першого року на нашому сайті було представлено до ста брендів. Зараз, через 2,5 роки, у нас їх до 300-та. У планах на майбутнє – мати в каталозі до 800-та українських брендів.

– Як розвивається бізнес?

– У нас була мета зайняти лідируючу позицію на українському ринку, і зараз ми стали маркетплейсом №1, в якому представлено вже 300 українських брендів. У найближчого конкурента їх близько 150. Ми постійно впроваджуємо програми та нові функції, які допомагають нам оптимізувати роботу логістики, відділу продажів, внутрішніх процесів. У найближчому майбутньому випустимо додаток для завантаження товарів на «вітрину» інтернет-магазину, щоб автоматизувати роботу з нашими постачальниками, підрядниками та брендами.

– Які були труднощі на початку шляху та як вдалося їх подолати?

– В першу чергу – технологічні. Треба було створити сайт на чомусь. Ми вибирали між SaaS-платформою і коробочним рішенням. Зупинилися на SaaS, так як на ній стартувати швидше, простіше й ефективніше. Проаналізували різні сервіси і в результаті віддали перевагу платформу InSales, так як вона повністю задовольняла наш запит:

  • зручний інтерфейс. Ми займаємося дизайном – все інше вже опрацьовано;
  • відмінний продукт, який повністю адаптований під ринок СНД (в плані мовних версій, інтеграцій додатків, платіжних систем, служб логістики);
  • можливість розширення додатків, які дозволяють нам інтегруватися зі сторонніми сервісами. Завдяки готовим рішенням досягається економія фінансових коштів і людських ресурсів.

Таким чином, ми вдало стартували на InSales за пару тижнів. Зараз успішно продовжуємо працювати на цій платформі.

– Скільки людей було в команді на момент створення, і скільки зараз?

– На початковому етапі нас було 3-4 людини. Ми побудували оптимізований бізнес за рахунок IT-розробок на платформі InSales. Зараз у нас в команді 10 співробітників. Але при цьому багато процесів ми виводимо на аутсорсинг: колл-центр, відділ продажів, логістика. Наша команда росте, тому є відкриті вакансії.

Shopping Mall в цифрах:

  • 2,5 роки на ринку;
  • представлено до 300 брендів. У планах: 350-400 брендів в 2018 році, 600 – в 2019, і 800 ще через рік;
  • в каталозі понад 15 000 активних артикулів на сайті та близько 10 000 сезонних артикулів;
  • річний приріст обороту в 2-2,5 рази;
  • конверсія 2,5%, яка досягається за допомогою маркетингової оптимізації, UX-дизайну та інших інструментів.

– Які ефективні драйвери зростання застосовуєте в роботі?

– У нас повністю адаптивний дизайн сайту та відмінна мобільна версія, яка дозволяє дуже швидко переглянути і замовити товари на сайті. Зараз ми займаємося автоматизацією маркетингу, персоналізуємо наш сайт, щоб він підлаштовувався під індивідуальний досвід конкретного користувача інтернет-магазину.

– Які канали просування використовуєте? Що з них найбільш ефективно?

– Google AdWords, SEO, e-mail-маркетинг, рекламу в соціальних мережах, ретаргетінг та інше. Використовуємо весь арсенал маркетингових рішень для просування. Готуємо підключення YouTube. Всі канали ефективні – ми регулярно проводимо аналітику та вибудовуємо пріоритети використання каналів в роботі.

– Як працюєте з B2B? Які інструменти використовуєте?

– Ми давно хотіли зайнятися цим сегментом, але з моменту старту були дуже завантажені B2C. В даний час ми тільки починаємо активно працювати в цьому напрямку, у нас на сайті з’явився розділ, який дозволяє нам комунікувати з оптовими покупцями. Зараз отримуємо заявки від партнерів в Україні, а також з Росії, Білорусі, Естонії, Латвії, Литви, Казахстану. Нещодавно було оптове замовлення в Норвегію, Британію, ОАЕ. Після надходження запитів ми формуємо спеціальну пропозицію за оптовими цінами, надаємо знижки до 40% на деякі бренди.

– Як «молодим» брендам одягу почати співпрацю з Shopping Mall?

– Дуже просто: треба подати заявку на сайті. У нас є розділ, в якому потрібно заповнити спеціальну форму. Після цього наші менеджери працюють із запитом і направляють нові бренди в спеціальний додаток, де бренди самостійно в кабінеті постачальника додають свої товари на сайт Shopping Mall. Потім наш контент-менеджер їх публікує. При бажанні клієнта можна стартувати за кілька днів з моменту подачі заявки.

– Чи є вимоги до брендів, щоб розміщувати свої товари в Shopping Mall?

– Так, у нас є вимоги по фотоконтентом: презентабельність для інтернет-торгівлі; мінімальна кількість товарів в каталозі.

Крім того, велике значення має оперативність відвантаження товарів. Shopping Mall бере на себе всі витрати, пов’язані з доставкою та комісіями платіжних систем. Бренду залишається тільки віддати по нашій заявці продукт кур’єру логістичної служби, яка доставить замовлення кінцевого споживача.

– Яку пораду можете дати починаючим підприємцям?

– Я б радив перед тим, як відкрити бізнес, десять разів подумати. Це велика відповідальність і багато роботи без вихідних. Справа того варта, якщо людина до цього готова і не боїться труднощів, які неминуче будуть виникати практично щодня. Важливо любити свою роботу, щоб рухатися вперед, незважаючи на перешкоди.

 

 

 

Спілкувалась PR-менеджер InSales.com.ua Анастасія Марінчева

Читайте також –

Як українські модні бренди борються за місце під сонцем


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку