
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Офіційний представник Alibaba в російськомовному регіоні і засновник Школи міжнародної торгівлі на Alibaba про головні тренди міжнародного e-commerce на найближчі роки
Павло Ковтуненко, засновник консталтінговой компанії з міжнародного імпорту та експорту Atlasell, офіційний представник Alibaba в російськомовному регіоні і засновник Школи міжнародної торгівлі на Alibaba, розповів MMR про головні тренди міжнародної інтернет-торгівлі на найближчі роки. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Обсяги електронної комерції в останні кілька років збільшуються в геометричній прогресії. Так, в 2017 році цей ринок досяг $ 2,3 трлн. Очікуваний показник на 2021 рік становить $ 4,5 трлн. Вже зараз 10% роздрібних продажів в США знаходиться в сегменті електронної торгівлі
Це поняття стає одним із трендів, який застосовує Alibaba Group. Час інтернет-магазинів, які перепродували недорогі китайські товари з солідним «наваром», вже практично пішло. Рік тому ми запустили офіційну російськомовну підтримку для України і країн СНД, а нещодавно ще й запустили школу міжнародної торгівлі на Alibaba. І як тільки компанія налагодить оперативну доставку товарів з Китаю, дні дрібних і середніх гравців на цьому ринку будуть полічені.
Півтора роки тому за $ 1 млрд компанія придбала контрольний пакет акцій Lazada. Це найбільший торговельний майданчик в Південно-Східній Азії. Її представництва працюють в Індонезії, Філіппінах, Малайзії, Таїланді, В’єтнамі та Сінгапурі. Lazada обслуговує 560 млн споживачів в регіоні. Завдяки цій покупці, Alibaba зайняла домінуюче становище на азіатському ринку.
Ця покупка змогла вирішити і безліч інших проблем, пов’язаних з розширенням ринку в зазначені країни: географічні нюанси, доступ в інтернет, мова, закони, адміністративні процедури, переваги клієнтів.
В цей же час інший інтернет-гігант Asos оголосив про закриття своїх підрозділів в Китаї. Asos як гостю не вдалося нав’язати конкуренцію Alibaba. Причина – нюанси і особливості місцевого ринку, які Alibaba в Південно-Східній Азії вирішила покупкою Lazada.
Ідея, звичайно, не нова. Всім нам відома «Чорна п’ятниця» або всілякі ярмарки. Але ось масштаби електронних торговельних фестивалів вражають своїм розмахом. Головне завдання подібних заходів – розблокувати бажання споживачів. І скажімо, що у e-сommerce-торговців це виходить досить успішно. Найвідомішими фестивалями електронної комерції є: Double 11 (Китай) і Cyber Monday (США).
У минулому році в період з 1 по 11 листопада (дні проведення фестивалю «Дубль 11») обсяг продажів Alibaba склав 168 млрд юанів, при зростанні 39%. Головний конкурент JD.com в ці ж дні досяг цифри в 127 млрд юанів з ростом більше 50%. У США електронні продажу в Cyber Monday e-сommerce Sales (2017) склали $ 6,59 млрд.
Ці та інші аналогічні фестивалі базуються на створенні колективного ентузіазму (ажіотажу) для здійснення покупок. У ці дні споживач схильний до експериментів, покупкам нових речей і продуктів. Також це чудова можливість для нових брендів, що входять на ринок, показати себе.
Поняття «нова роздрібна торгівля» була придумана Джеком Ма в 2016 році. Ідея грунтується на тому, що онлайн-та офлайн-торгівля не конкурують, а об’єднуються. Концепція базується на інтеграції online- і offline-елементів роздрібної торгівлі: продукт, послуги, логістика, інформація, маркетинг, управління.
Але і тут ініціатива належить онлайн-гравцям. Нещодавно Alibaba інвестувала $ 2,87 млрд в найбільшу в Китаї автономну роздрібну групу Sun Art.
Класичний приклад того, як Alibaba розвиває бізнес в моделі Online to Offline, є Hema Supermarket. Hema – це магазин зі свіжими продуктами, імпортними товарами і послугами харчування. Загалом, класичний супермаркет. Але, перед тим, як зробити покупку, споживачеві рекомендують завантажити додаток, через яке можна придбати продукти. Витрати і профілі споживачів зберігаються в інтернеті.
Цю ідею втілює в життя ще один китайський гігант JD.com. Він запустив аналогічну пропозицію під назвою 7Fresh.
Платежі за допомогою Alipay і WeChat Pay – найпопулярніші онлайн-платежі в Китаї. І вони вже стали невід’ємною частиною платформи Alibaba. Платежі в цих системах приймаються як в онлайн-режимі, так і автономно. Завдяки тому, що Alipay і WeChat Pay мають високу ступінь інтеграції в життя споживачів, вони дуже зручні та доступні для оплати. Майже півмільярда підприємств з Піднебесної використовують у своїй діяльності Alipay. Споживач так звик до цієї системи, що, виїжджаючи за кордон, продовжує її використовувати.
Подібно до того, як кредитні картки стимулювали попит і дозволяли робити великі покупки на таких ринках, як США, то фінансування від e-tailers виконує таку ж функцію в Китаї. При цьому постачальники споживчих позик також зацікавлені у співпраці з такими системами, надаючи комплексні портфелі послуг.
Alibaba агресивно і впевнено глобалізує систему Alipay, оскільки інвестує і набуває фінансові активи за межами Китаю. Таким чином, до того моменту, коли ви будете користуватися Alipay замість звичних Mastercard залишилося зовсім небагато.
Особливості соціальних мереж, в яких люди спілкуються один з одним, роблять їх ідеальним місцем для обміну інформацією і просування продуктів. У міру зростання кількості мобільних користувачів підвищується і значимість соціальних мереж.
Збільшення обсягів мобільної комерції зумовила перехід реклами e-tail від відкритого до замкнутого циклу. Таким чином, соціальні медіа стали важливим інструментом для маркетингу, особливо при взаємодії з потенційними клієнтами.
Соціальні мережі є ідеальним полем, на якому роздрібні торговці можуть створювати сценарії покупок, демонструючи свої продукти в додатках, з якими клієнти проводять значну частину свого часу.
Цим просто гріх не скористатися. Згідно з даними Statista, можна оцінити зростання частки мобільної роздрібної торгівлі на прикладі США. У 2017 році цей показник становив 34,5%. Цього року очікується, що мобільні продажу впритул наблизяться до показника 40%, а до 2021 року переступлять 50 відсотковий рубіж. Крім того, за даними Alibaba, під час фестивалю Double 11 в 2016 році на мобільні пристрої довелося 82% продажів. А це означає, що темпи зростання продажів через мобільні пристрої можуть зростати швидше прогнозованих показників.