Дмитро Басов, MOYO: Ми станемо місцем, де швидше за все купити новий гаджет
У новому році MOYO робить ставку на швидкість та якість обслуговування клієнтів, пропозицію українських інноваційних розробок і торгівлю в режимі 24/7.
Вже зараз компанія пропонує гарантовану видачу товару за 20 хвилин, причому послуга діє цілодобово. У найближчих планах також запуск вже працюючої в Києві послуги «Миттєва доставка» в регіонах. Що сприяє амбіційним ідеям, на якій стадії знаходяться ці та інші проекти, з якими труднощами стикається компанія, а також у чому полягає її підтримка українських стартапів, RAU розповів генеральний менеджер мережі магазинів техніки та електроніки MOYO Дмитро Басов.
– Як стартували продажі iPhone7? Чи справдилися ваші очікування?
– Старт продажів iPhone 7 виправдав наші очікування, був попит і ажіотаж. Єдина проблема, з якою зіткнулися всі офіційні продавці – це дефіцит. Так як ми є офіційним авторизованим рітейлером Apple і продаємо тільки «білий» товар, у нас були перебої в постачанні популярних кольорів. Дефіцит по деяким моделям все ще зберігається, але ми регулярно ведемо переговори з Apple, щоб максимально задовольняти потреби наших покупців. Крім того, після відносно невисоких продажів iPhone 6+, ніхто не очікував такого прориву у iPhone 7+. Дефіцит по 7+ є у всьому світі без винятку, і звичайно ж, це позначається і на українському ринку. Apple обіцяє покращення доступності до 2017 року, так що попит на iPhone на старті продажів можна з упевненістю назвати високим.
– Чи не заважає сусідство з заякорившимся в Victoria Gardens великим Фокстротом? Які виникають проблеми, коли відкриття таких ТРЦ відкладаються?
– Нам ніколи не заважає сусідство з Фокстротом. У нас є своя чітко сфокусована пропозиція, ми позиціонуємо себе як експерти в області ноутбуків, смартфонів, планшетів. Нашу пропозицію, а також можливості по консультації, істотно відрізняються від того, що пропонують інші торговельні мережі.
Звичайно ж, коли відкладається відкриття ТРЦ – це певна проблема. Як правило, вже куплено обладнання, знайдений персонал, вкладені деякі інвестиції, повернення яких сповільнюється у зв’язку з тим, що відкриття відклалося. Крім того, у нас було два випадки, коли відкриття спочатку відкладалося, а потім і зовсім не сталося. Були й інші випадки, коли більше половини сусідніх із нами приміщень в ТРЦ були кілька місяців завішані плакатами «незабаром відкриття». Це, звичайно ж, не сприяло зростанню кількості відвідувачів магазину. Тому ми намагаємося акуратно відкриватися в нових ТРЦ.
– Чи вдається дотримуватися при доставці товарів формат «за 45 хвилин Поділ, Оболонь, Виноградар, за 90 хвилин – інші точки Києва». Які результати від проекту? Не планується прорив в доставці по області, в регіонах?
– Ми намагаємося витримувати свій стандарт і доставляти товар за вказаний час. Звичайно, не без винятків, так як погодні умови вносять свої корективи. Снігопад, ожеледь ускладнюють роботу, були випадки, коли кур’єри спізнювалися. Тим не менш, 95% експрес-доставок відбувається в заявлений час, доставки із запізненням приїжджають до клієнтів протягом 2-3 годин, але в будь-якому випадку приїжджають швидше середнього часу по ринку.
Якщо говорити про запуск послуги «Миттєва доставка» в регіони – плануємо це зробити, виходити в нові регіони, спочатку в містах-мільйонниках, потім у містах і поменше. Зараз цей проект знаходиться на стадії пілотів в п’яти містах. Поки що ми бачимо в регіонах менший попит на миттєву доставку і більший попит на моментальний самовивіз із магазинів після замовлення через сайт.
– Розкажіть про цілодобову роботу ваших магазинів.
– Магазин в Києві на Марка Вовчка 18-а працює в цілодобовому форматі вже рік, темпи зростання його обороту і частка в продажах – найвищі в нашій мережі. Чому формат 24/7 виявився таким успішним? Просто він ламає стереотипи, що склалися у покупця інтернет-магазину. Зазвичай всі звикли, що інтернет-магазини працюють без складських запасів, приймають замовлення, їдуть до постачальника, потім відвантажують клієнту, але не в нашому випадку.
У нас весь товар з відміткою 24/7 вже чекає свого покупця на складі. Причому, коли ми дали можливість замовляти і забирати вночі – це стало гарантією доступності товару. А якщо ми не встигаємо знайти товар на складі і видати його за 20 хвилин – ми даруємо клієнтові 100 гривень.
Враховуючи цей досвід, напередодні Новорічних свят, у дев’яти містах України наші магазини працювали у форматі 24/7. Перед Новим роком завжди багато справ, часу ні на що не вистачає, тому ми даємо можливість нашим клієнтам купувати подарунки в будь-який зручний час. Цілодобово. Наше головне завдання: забезпечити постійну доступність товарів для наших клієнтів – в той час і в тому форматі, який зручний покупцям. Природно, ми розуміємо, що в основному це будуть ранкові та вечірні години, але в нічний час також є покупці.
– Ви будете розвивати співпрацю з NOVUS? Скільки вже працює точок зараз? Чи розглядаєте варіанти розвитку інших форматів “точок”?
– Всього працює вісім міні-точок в NOVUS. Це Київ, Бориспіль, Вишневе, Бровари. Формат точок у будинку ми не плануємо. Все-таки, NOVUS це не «точка біля будинку», це точка на потоці. Проект досить успішний, але ми його ще допрацьовуємо. Нам важливо було створити клієнтам додаткову цінність, щоб наші точки видачі розміщувалися в тих місцях, які звичні та зручні великій кількості людей. NOVUS це якраз таке місце, де людина, приходячи за продуктами, заодно може замовити товар в MOYO, і вже через 45 хвилин його забрати.
– Останнім часом з’являється багато інформації про успішні українські технологічні стартапи. Чи можна вже сьогодні зустріти в MOYO такі продукти?
– У нас є цілий відділ, який займається стартапами. Як українськими, так і закордонними. Ми аналізуємо поява нових категорій товарів, окремих гаджетів або нових способів їх використання. Проблема багатьох стартапів, в тому числі і українських, в тому, що від ідеї до роздрібного продукту доходять дуже небагато. MOYO регулярно спілкується з українськими розробниками нових гаджетів, є партнером IoT-спільноти (IoT – інтернет речей – прим. ред.), підтримує клуби робототехніки та програмування роботів, надає стартапам місце в роздрібному магазині для презентацій своїх винаходів і спілкування з цільовою аудиторією. Ми відкриті для нових цікавих пропозицій. Є тільки дві ключові умови. Перша: це має бути дійсно цікавий покупцеві пристрій або сервіс, що несуть нову споживчу цінність. А не просто черговий смартфон, у якого немає нічого, крім чергового здешевлення вартості. Друга умова – якість. Ми ніколи не будемо торгувати виробами з сараю, і ретельно вибираємо ті стартапи, якість продукції яких не викликає питань і сумнівів. Зараз на полицях MOYO вже можна купити революційний протиугінний гаджет «Автозакладка», гаджет для поліпшення носового дихання Nazal Booster «Whirl», кишеньковий ЕКГ – прилад для аналізу показників серця «HeartIn», універсальний ключ HideezKey. Частина з цих гаджетів взагалі продається тільки в MOYO, і ще в кількох роздрібних мережах США. Це не рахуючи масових гучних PetCube і Мультикубик. Ми чекаємо на полиці MOYO цікаві українські розробки в області розумного будинку, але поки у хлопців затримуються серійні зразки.
– Який вектор розвитку намічений у MOYO в 2017 році?
– Насамперед – новий формат. Ми закладаємо в новому форматі більш глибоку клієнтоорієнтованість. Покупці хочуть отримувати новий більш якісний сервіс, як у процесі купівлі, так і в процесі обслуговування і доставки. Для цього ми збільшуємо складські запаси в магазині для більш швидкого самовивозу, додаємо зони тестування нових гаджетів, віртуальної реальності, систем розумного будинку. Новинок в магазинах стане ще більше, швидкість обслуговування стане вище. Ми навіть придумали ціль: «Зробити магазин MOYO місцем, де найшвидше можна купити модний гаджет».