Олена Семенова, співвласник бренду Week: Кожен п’ятий відвідувач стає нашим клієнтом

Олена Семенова, співвласник бренду Week: Кожен п’ятий відвідувач стає нашим клієнтом

26.01.2018 09:00
  1168
Дарья Златьева

Історія українських підприємців, які не побоялися стати «одним із» брендів made in Ukraine і активно втілюють в життя мрію – створити монобрендову національну мережу модного і демократичного одягу українського виробництва.

За рік співвласники бренду українського одягу Week відкрили п’ять маркетів в Дніпрі, Львові та Одесі, а також збільшили частку онлайн-продажів до рівня середньої роздрібної точки – і на цьому не збираються зупинятися. Наступний магазин бренду Week відкриється в Києві, в ТРЦ Dreem Town. Власники компанії точно знають, чого хочуть, тому розвивають мережу досить швидко: це буде вже шостий магазин вітчизняного виробника під торговою маркою Week, відкритий менш ніж за рік і перший з десяти запланованих на 2018-й.

Про мрії

Рішення співвласників – Олени Семенової та Андрія Терещенка -запустити роздріб під власним брендом не було спонтанним: вони давно володіють фабрикою з пошиття одягу в Дніпрі. Раніше виробництво виконувало великі замовлення німецьких і французьких компаній і працювало на ринок Європи. Фабрика відшивала близько 10 000 одиниць продукції на місяць – на експорт йшов верхній одяг для жінок.

“Ми давно мріяли почати виробляти продукцію для українців, але остаточно ця ідея сформувалася у 2015 році. Ми вирішили працювати на внутрішній ринок “, – згадує Олена Семенова. У тому ж році запатентували торгову марку і почали шукати способи реалізації своєї мрії. Виробництво тим часом продовжувало виконувати останні домовленості щодо зарубіжних контрактів.

«Реалізація будь-якої ідеї починається з команди. Тому в новий проект ми прагнули залучити не просто професіоналів, а однодумців, які будуть розділяти наші цінності. Це люди, яким подобається сама ідея і подобається крок за кроком втілювати її в життя», – каже Олена Семенова.

Не чекати понеділка

У 2016 році власники припинили виробляти товар для зарубіжних контрагентів, і почали розвивати бренд Week. Олена взяла на себе розробку дизайну одягу, маркетинг і контроль продажів, а Андрій – управління виробництвом і вирішення технічних складових процесу.

Олена Семенова, співвласниця Week

“Наша цільова аудиторія любить моду і любить стильно одягатися. Ми створюємо колекції для сучасної українки, яка хоче виглядати стильно в офісі, на вечірці, під час подорожей і на побаченні. Нова історія, нові можливості та новий образ кожен день – саме ця ідея покладена в основу бренду Week і втілена в його назві”, – так описує Олена Семенова концепцію Week.

Спочатку компанія виробляла невеликі партії, які продавалися в шоу-румі, але обсяг продажів збільшувався настільки швидко, що дуже скоро виникла необхідність відкриття більш масштабного каналу продажів.

“Ми дуже активно брали участь в виставках, ярмарках, працювали з інтернет-магазинами на умовах Дропшиппінг. Ця співпраця була плідною, але ми зрозуміли, що відносини з споживачами ефективніше будувати безпосередньо, і вирішили розвивати власну роздріб “, – розповідає Олена Семенова.

1 березня 2017 в Дніпрі відкрився перший магазин Week. Він став експериментом, завдяки якому команда хотіла оцінити попит і зрозуміти, наскільки вірна концепція, та чи варто розвиватися в цьому напрямку. «Формат street-retail, в якому був відкритий перший дрес-маркет, дозволив нам визначити потенціал проекту. Ми переконалися, що вибрали правильну нішу і прийняли рішення розвивати роздрібну мережу не тільки в форматі street, але і в рамках національних ТРЦ”, – кажуть власники бренду Week.

Перші два магазини Week власники відкривали у співпраці з дизайнером Сергієм Готвянскім. Loft у всій красі – так можна описати дизайн торгових точок: гамма спокійних кольорів, натуральні матеріали в обладнанні, прямі лінії, цегляні стіни, помірна підсвітка. Невимушена атмосфера, яку допомагає створити освітлення, легка музика, справжні квіти й аромат запашної кави. У маркеті каса виконана в форматі барної стійки із затишною зоною для відпочинку відвідувачів.

“Задумане вдалося – у нас дуже активно працює кава-зона. А за підсумками роботи інших наших магазинів можу сказати, що кожен п’ятий відвідувач стає нашим покупцем”, – зазначає Олена Семенова.

Перший dress-market Week на Яворницького, Дніпро

Концепція dress-market досить незвичайна за рахунок об’єднання формату шоу-руму і кав’ярні. Саме це дозволило виділитися бренду Week, який в 2017 році відкрив п’ять дрес-маркетів як в street-retail, так і в ТРЦ: по два в Дніпрі та Одесі й один у Львові.

На великих швидкостях

Після другої торгової точки бажання активно розвиватися потребувало більшої швидкості та залученості в процес – так в штаті з’явився власний дизайнер-архітектор.

Олена і Андрій збудували компанію практично замкнутого циклу: над дизайном колекцій працює внутрішня команда, потім одяг виробряється на власних потужностях і продається у власній мережі під брендом Week. У сезон модельний ряд налічує 150-200 моделей. Акцент в компанії роблять на широкий асортимент колекцій, які отшиваются невеликими партіями і не повторюються: щотижневе оновлення та поповнення асортименту дозволяють оперативно реагувати на попит.

Week у Львові

Під брендом Week також продаються взуття та аксесуари, які спеціально для мережі під замовлення створюють інші виробники. За рахунок власного виробництва та системи вертикального управління всіма процесами ціна доступна для клієнтів навіть без регулярних трейд-маркетингових активностей. “Часто клієнти купують більше однієї одиниці товару, при цьому середній чек становить до 1500 грн”, – зазначає Семенова.

Акційні заходи проводяться переважно в період сезонних розпродажів. Формат роздрібної мережі не передбачає наявності стоків і outlet-markets.

У made in Ukraine головне – тримати марку

Бум моди українських брендів трохи спадає. Завдяки йому ми дізналися про MustHave, L.A.P.T.I., Білизна STREET, К-Маркет, L’etude, Пара Solo, VOVK і багатьох інших, з’явилися мультибрендові магазини українських дизайнерів, такі як NAMES’UA, U Dress, Dress UA.

Використовувати слоган «Зроблено в Україні» хочуть багато вітчизняних підприємців, але не у всіх виходить. “Занадто багато брендів з’явилося, але далеко не всі змогли витримати високу якість продукції та сервісу. В Україні повинні бути свої бренди, якими вона може пишатися”, – впевнена Олена.

Для пошиття виробів компанія закуповує як українські матеріали, так і європейські. “Спочатку була мрія – зробити продукт, який буде базуватися на українській сировині, але зараз для цього існує не так багато можливостей. Але в перспективі ми і самі думаємо виробляти сировину”, – ділиться планами співвласник мережі.

Дніпро, ТРЦ Dafi

Ставка на онлайн

Українські бренди фокусуються на фізичному розробу і часто відкладають інвестиції в онлайн. Засновник modnaKasta Андрій Логвин на конференції Retail & Development Bussiness Summit,  характеризуючи ринок fashion&apparel в Україні, відзначав низьку конкуренцію у порівнянні з сусідніми країнами. “У нас немає жодного виробника з успішним онлайн-магазином. Всі займаються інтернет-продажами за залишковим принципом”, – відзначав він. Засновники Week, навпаки, не втрачали часу, тож і ставку на онлайн-канал робили з самого початку: інтернет-магазин week.life був запущений одночасно з першою роздрібної точкою. Результатом просування бренду в онлайні стало те, що за підсумками року, обсяг продажів інтернет-магазину практично наздогнав показники однієї роздрібної точки.

 Одеса, Week 

Олена Семенова в 2018 році планує ще більш динамічний розвиток: згідно зі стратегією, мережа збільшиться мінімум на 10 точок, перша з яких скоро відкриється в київському Dreem Town.

Для розвитку компанія розглядає не тільки великі міста, такі як Львів, Харків, Київ, Одеса, Дніпро, а й середні регіональні центри. “Наша мета – стати національним оператором в сегменті модного та демократичною одягу”, – говорить співвласниця бренду.

Читайте також –

Рік експериментів made in Ukraine: вектори розвитку українських брендів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку