Гіроскутери, котики і ребрендинг: підсумки 2016 року для ринку іграшок
Які іграшки були популярними в 2016 році, до яких рішень вдавалися мережі дитячих магазинів, аби привернути увагу покупців, та що, на думку рітейлерів, чекає на цей сегмент ринку в 2017 році.
Стрімкий розвиток групи ґаджетів, переорієнтація з ігрових ляльок на життєподібні іграшки, зацікавлення товарами made in Ukraine – ось основні тенденції року, що минає. На думку рітейлерів, ці віяння збережуться і наступного року. Як писала раніше RAU, ключовими факторами при виборі іграшки є, перш за все, функціонал та користь для розвитку дітей. Крім того, при покупці товару враховують безпеку, ціну, зручність та побажання самої дитини.
2016 рік відзначився збільшенням частки цивілізованого роздробу в структурі продажів дитячих товарів. За даними опитування членів Української асоціації постачальників іграшок, більш ніж три чверті продукції продається через форматні магазини. З іншого боку, в 2016 році порівняно з 2015-м, ринок іграшок дещо переформатувався: зросла частка альтернативних каналів продажів, скоротилася реалізація через супермаркети й інтернет-магазини.
Від гаджетів до життєподібних пташенят
Мережа дитячих магазинів Антошка, яка є беззаперечним лідером свого сегменту, підсумовуючи результати 2016 року, зауважує, що найбільшим попитом користувалася група ґаджетів та інтерактивних іграшок. Гіроскутери, квадрокоптери, мультикуби, дитячі смарт-годинники, 3D-ручки, шоломи віртуальної реальності, інтерактивні їжачки, песики, кошенята, яйця для вилуплювання дракончика та пінгвіна – це ті товари, які цікавили дітей цьогоріч і, відповідно, заполонили ринок іграшок. Також у групі ляльок для дівчаток відбулася переорієнтація з ігрових ляльок (типу Barbie) на життєподібні іграшки та аксесуари до них.
«У 2017 році очікується повернення легендарної Furby серії Furby Connect. Furby Connect має абсолютно новий дизайн, у нього кольорові очі, у комплекті йде маска для сну, більше емоцій», – прогнозує маркетинг-директор Антошки Ксенія Свічкар.
Як мультфільми і кіно впливають на ринок іграшок
«Світ іграшок дуже тісно пов’язаний з мультфільмами і кіно, які виходять на великих екранах», – розповідає засновник мережі магазинів MIKKI Павло Овчинніков. «Наприклад, відомий мультфільм «Таємне життя домашніх тварин» викликав приголомшливий попит не тільки серед дитячої, але і серед дорослої аудиторії на іграшки, пов’язані з персонажами». Однак, інтернет, за словами Овчиннікова, поки що має не такий сильний вплив. «Наприклад, популярна гра Pokemon Go практично не позначилася на продажах покемонів».
Маркетинг-директор мережі дитячих магазині Антошка Ксенія Свічкар прогнозує, що в 2017 році очікуються лінії новинок під прем’єри Transformers 5, Spider-Man, Thor, My little Pony: The Movie, Elena of Avalor, Star Wars: Episode VIII.
Українське – у тренді
Незважаючи на сплеск зацікавлення товарами українського виробництва останніми роками, ситуація на ринку іграшок залишає бажати кращого: 85% іграшок на українському ринку – імпортні. Вітчизняні виробники займають всього 15% ринку. Це лише третина від обсягу поставок товарів з Китаю. Однак попит все ж зростає, на продовження цієї тенденції в наступному році розраховують і рітейлери, які вже готові збільшити і пропозицію.
«У споживчому кошику стало більше товарів українського виробництва, збільшилася довіра до брендів made in Ukraine, тому в 2017 році ми плануємо збільшити пропозицію одягу і іграшок, зроблених в Україні до 20%», – говорить провідний маркетолог мережі МІККІ Марина Фастовець.
Креативні магазини іграшок
Один із найбільших операторів дитячих товарів Будинок іграшок, попри хорошу впізнаваність власного бренду, у 2016 році зважився на ребрендинг. У мережі пояснюють, що незважаючи на численні зміни, які відбулися в індустрії іграшок за останні 18 років, вона залишається все ж досить консервативною.
«Навіть якщо порівняти магазини 80-х років минулого століття з тими, що працюють зараз, незважаючи на безліч відмінностей можна буде знайти і багато схожого в їх зовнішньому вигляді. Нинішні магазини, що працюють в галузі, і зовсім практично нічим не відрізняються. Минулого року ми відкрили багато в чому унікальний магазин в торговому центрі Forum Lviv. Він зроблений у концепції магічного будинку, де кожна кімната розповідає свою історію – кімната для дівчаток, кімната-лабіринт, таємна кімната», – розповідає Костянтин Костур з відділу розвитку мережі Будинок іграшок.
Відкриттям унікального магазину справа не закінчилася, і Будинок іграшок пішов далі, створивши не лише новий лого, формат магазинів і принципи їх роботи, але і нову бізнес-модель.
«Нам потрібно було створити магазин, який би вважали крутим не тільки діти, а й дорослі. Щоб дорослі перестали бути своєрідними кур’єрами від магазину іграшок до дитини. У підсумку це вилилося в таку креативну платформу – даруйте, дивуйте, дурійте», – розповідає керівник департаменту інновацій агентства Fedoriv, що брало участь у ребредингу, Валентин Панюта.
Додати трішки дива до покупок (хай і за допомогою технологій) вирішили і в МІККІ. Новий магазин у столичному ТРЦ Lavina Mall розроблений у еко-дизайні та оснащений інтерактивною підлогою. Потрапляючи в зону інтерактивної проекції, людина своїми рухами оживляє зображення, яке може бути абсолютно різним, починаючи від листя, що розлітається, і закінчуючи грою у футбол.
В цілому певні тенденції для ринку в 2017 році стають зрозумілими вже зараз. Однак розвиток ринку іграшок в наступному році багато в чому буде залежати від економічної ситуації в країні, прогнозувати яку – невдячна справа.
Читайте також –
https://rau.ua/analytics/toy-story-rynok-igrushek/#