Euromonitor International: глобальні тренди світового рітейлу
Експерти дослідили еволюцію восьми ключових мегатрендів за останній рік і розказали, на що ще чекати в найближчому майбутньому.
Цей матеріал доступний російською мовою
Група експертів Euromonitor International протягом останніх двох років аналізує глобальні тенденції, узагальнені в звіті Megatrends State of Play 2019. У 2017 році група експертів визначила 20 мегатрендів, які формують споживчі ринки, і передбачила вісім основних тенденцій, які можуть призвести до найбільших змін в усіх галузях, в тому числі в торгівлі. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Тренд №1. Підключені споживачі
Технології – один з домінуючих чинників, що впливають на споживачів. Хоча майже всі продукти і послуги в даний час потрапляють в інтернет речей (IoT), споживачі починають скорочувати свою залежність від технологій. Це явище відоме як «Digital Detox».
У цьому є небезпека: повідомлення, покликані стимулювати покупку і оновлювати техніку, змусили деяких споживачів вважати, що вони обслуговують свої пристрої, а не навпаки.
В результаті з’явилися:
- Номофобія – розвиток ірраціонального страху бути без телефону
- FOMO – почуття, що потрібно бути в курсі того, що люди роблять в соціальних мережах
В умовах, коли споживачі обмежують використання гаджетів, бренди повинні забезпечити взаємодію з клієнтом, щоб зберегти свою цінність. Компаніям також доведеться враховувати впровадження законодавчих обмежень на збір персональних даних.
Тренд №2. Мода на здоровий спосіб життя
Споживачі демонструють більш цілісний підхід до здоров’я, включаючи фізичне, духовне і психічне. Раніше здоровий спосіб життя обмежувався дієтами і фізичними вправами, а тепер споживачі більше цінують психічне здоров’я та їжу, отриману гуманним шляхом, віддаючи перевагу рослинній їжі та молочним продуктам.
Ключові галузі, такі як фітнес, продукти харчування, напої та догляд за очима, будуть зосереджені на наданні персоналізованого досвіду для споживачів.
Тренд №3. Вплив етичних цінностей
Етичні та моральні цінності все більше інтегруються в повсякденне життя споживачів і корпоративні стратегії. Заклопотаність охороною навколишнього середовища, благополуччям тварин, технологіями виробництва та трудових практик триватиме.
Все більше і більше брендів почали працювати над створенням і реалізацією своїх стійких і етичних стратегій. Дослідження показують, що 28% споживачів відчувають задоволення, купуючи екологічно або етично бездоганні продукти, а 39% споживачів вважають за краще купувати менше, але більш якісні товари.
Чого хочуть споживачі:
- Екологічна упаковка
- Прозрачность і достовірність інформаціі
- Надихаючі та привабливі бренди
Тренд №4. Шопінг по-новому
Економічний і технічний розвиток постійно змінює те, як споживачі купують товари та послуги. Оскільки у споживачів з’являється більше способів взаємодії з брендами, компанії повинні комунікувати в будь-який час і в будь-якому місці. Оскільки споживачі зараз проводять власні дослідження, перш ніж щось купувати, рітейл повинен бути в змозі забезпечити безшовний досвід покупки.
Що вимагають споживачі:
- Персоналізований досвід покупок
- Зручність покупок і взаємодії через всі канали продажів
- Досвід покупок, відповідних бюджету
Такі розробки, як 5G, штучний інтелект (AI) і збільшення продажів через соціальні платформи типу Instagram, ймовірно, будуть домінувати на ринку. Хоча інновації мають ключове значення, необхідно враховувати такі наслідки, як втрата контролю бренду над відносинами зі споживачами.
Тренд №5. Додатковий досвід
Поведінкові моделі покупців зміщуються від отримання речей до отримання досвіду, при цьому витрати на товари падають, а на послуги – ростуть. Цей тренд значною мірою визначають мілленіали, з яких 48% прагнуть отримати новий досвід більше, ніж що-небудь інше. Технологічні досягнення підсилюють цей тренд, дозволяючи споживачам отримувати більше досвіду від контакту з брендами.
У той же час це дозволило брендам пропонувати нові та креативні ідеї для взаємодії зі споживачами, щоб забезпечити їх більшу лояльність.
Як компанії адаптуються до мегатренду:
- Позиціонування подій як основної стратегії «Більше досвіду»
- Експерименти з маркетинговими стратегіями
- Розробка довгострокових стратегій pop-up магазинів
- Пріоритет захисту інтересів клієнтів через Instagram (відповіді на скарги), де активність користувачів на 23% вища, ніж у Facebook
Тренд №6. Відступ середнього класу
Нові звички середнього класу:
- Вибіркові покупки – зниження лояльності до бренду, зростання готовності до компромісних покупок і отримання нового досвіду
- Бюджетні рішення – більше готові до покупок у оптовиків і в дискаунтерах (або магазинах уцінених товарів)
- Інтернет-магазини – технологія майже повністю замінила популярну тенденцію «Home of the Deal» (покупки в роздрібних магазинах, дискаунтерах і торгових залах за зниженими цінами) у споживанні середнього класу.
Очікується, що цей тренд вплине на всі інші мегатенденціі, так як споживачі середнього класу залишаються основою і рушійною силою розвитку рітейлу. Хоча ця тенденція прийшла з розвинених країн, вона, ймовірно, буде поширюватися і на ринки, що розвиваються, в майбутньому.
Тренд №7. Преміалізація
Преміалізація в основному зводиться до мотивів покупки товарів і послуг. Все частіше споживачі витрачають більше на речі, які їм дійсно важливі, скорочуючи покупки не настільки необхідних.
Це значною мірою обумовлено зміщенням економічних сил. Покупці почали контролювати свої витрати, усвідомлено зміщуючи акцент вжитку з преміальних продуктів на досвід преміум-класу.
Чого чекають споживачі:
- Персоналізовані та зручні послуги
- Здоровий спосіб життя – здоров’я, усвідомленість і щастя
- Зіставлення продуктів і досвіду з моментами, які емоційно резонують із споживачами
Гравці FMCG-ринку повинні йти в ногу з інноваціями і пропонувати нові інгредієнти і досвід своїм клієнтам. Оскільки інновації продовжують формувати майбутнє преміалізації, цілком ймовірно, що ринки фармацевтики і FMCG об’єднаються, створивши єдине «тіло» для досліджень інгредієнтів і розробки нових продуктів.
Тренд №8. Мінливі кордони ринків
Щоб забезпечити розвиток, компанії змушені адаптуватися до демографічних, економічних і технологічних змін, часто заохочуючи інвестиції в країни Азії та Африки, що розвиваються.
Зрушення економічного домінування, демографічні зміни і тиск на навколишнє середовище – це три рушійні сили цього мегатренду.
Економічна міць вже змістилася в бік Азії та Африки, причому як очікується, 13 з 20-ти найбільш швидкозростаючих економік будуть з Африки. Прогнозується, що Азія стане найбільшим споживчим ринком, а Китай залишиться в лідерах, оскільки його населення продовжує зростати швидкими темпами.
Що сталося за два останні роки (з 2017-го)
- Зростаючий інтерес з боку транснаціональних компаній до ринків, що розвиваються
- Інструменти віртуальної реальності стають все більш популярними і покращують якість обслуговування клієнтів
Очікується, що Азія стане основою світової економіки в результаті зростання населення і зростання доходів, і в найближчі роки тенденція азіатського століття буде домінувати на ринках. Міжнародні компанії вже інвестують в інноваційні стратегії, які чутливі до навколишнього середовища і місцевих громад.
Джерело: Euromonitor International
Читайте також –
Топ-10 глобальних споживчих трендів 2019 року: дослідження Euromonitor