На п’ять років раніше: топ-10 трендів онлайн- і офлайн-шопінгу за версією Facebook
У спеціальному звіті Facebook експерти виділили ключові зміни споживчої поведінки при здійсненні покупок в різних каналах, які були викликані пандемією коронавіруса
Цей матеріал доступний російською мовою
Як відмічається у матеріалі MMR.ua, режим самоізоляції і заходи щодо захисту від коронавірусної інфекції прискорили розвиток онлайн-покупок на п’ять років. Щоб оцінити зміни, що відбулися в поведінці споживачів, Facebook підготував звіт Future of Shopping. Ось до яких висновків прийшли експерти:
1. Критерії вибору каналу продажів
При виборі офлайн-магазину споживачі в усьому світі орієнтуються на ціну (75%), безпеку (71%), надійність (68%), близькість до місця знаходження (65%), зручність (65%) і обслуговування (63%).
При виборі онлайн-магазину вони звертають увагу на ціну (76%), надійність (70%), політику повернення (68%), час доставки (68%), зручність (68%) і варіанти доставки (67%).
2. Співпадіння цінностей
Цінності бренду (56%) і відповідальне ставлення до навколишнього середовища (55%) впливають на вибір споживачів.
3. Незручності при здійсненні покупки
В офлайн-магазинах клієнти найчастіше стикаються з втратою часу (38%), функціональними ризиками (37%, продукт закінчився або неможливо приміряти річ), більш високими цінами (35%).
В онлайн-магазинах – з браком інформації про продукти й іншими функціональними ризиками (54%), складністю зробити правильний вибір і психологічними ризиками (44%), більш високими цінами (38%), довгою доставкою (32%).
4. Готовність використовувати доставку
85% покупців протестили або хотіли б протестити безкоштовну доставку до дверей, 71% – платну, 71% – більш пізню доставку, але зі знижкою, 71% – доставку додому з отриманням в короткий проміжок часу, 65% – отримання замовлення в магазині, 59% – безконтактне самовивезення, 56% – доставку до багажника, 52% – отримання замовлень в поштоматах.
5. Очікування поліпшення досвіду покупок
Споживачі чекають від офлайн-магазинів поліпшення досвіду: 40% хотіли б бачити менше відвідувачів, 37% були б раді новим можливостям безконтактної оплати, 23% було б зручно записуватися для відвідування магазину.
В онлайн-магазинах користувачі хотіли б бачити категорії товарів по трендам (38%), за стилем життя (37%, наприклад, молода мама, спортсмен і т.д.), персоналізовані пропозиції після проходження невеликого опитування (36%), купувати по зробленому раніше фото або знаходити по ньому схожі товари (35%), бачити рекомендації на основі минулих покупок (34%), трендові товари на думку друзів з соцмереж (33%), список товарів для досягнення мети (29%, наприклад, обставити спальню ), рекомендації від розумної техніки в домі (29%), прямі ефіри з блогерами (24%) і прямі ефіри з представниками брендів (23%).
6. Раціональне споживання
65% покупок люди роблять раціонально і тільки 35% – спонтанно. При покупці одягу частка емоційних покупок вище – 42%. Продукти та товари для дому частіше купують за планом (68%).
7. Попит на локальні продукти
Під час карантину 33% споживачів стали частіше купувати у місцевих компаній, 32% рекомендували локальний бізнес друзям і родичам, 30% підписалися на сторінку компанії в соцмережах, 23% залишали позитивні відгуки.
Користувачі почали активніше купувати з інших країн: 43% тому що потрібні товари доступні тільки там, 41% через низьку вартість, 31% – більший вибір і 28% – кращу якість.
8. Причини для здійснення повторної покупки
Споживачі здійснюють повторні покупки в онлайн-магазинах з наступних причин: ціна (49%), гарна якість (39%), легко знайти потрібний продукт (37%), надійний сайт (37%), широкий вибір (34%), зручна доставка (30%), надійна оплата (29%).
Для офлайн-магазинів: ціна (50%), якісні продукти (38%), легко знайти потрібний товар (38%), зручне розташування (36%), широкий вибір (34%), акції та знижки (23%), якісне обслуговування (22%).
9. Які комунікації клієнти чекають від брендів
При взаємодії з брендами споживачі хотіли б: акції і знижки (58%), безпеку і здоров’я покупців (41%), активне обслуговування (40%), підтримка спільноти (38%), прозорість поставок (33%), турбота про співробітників ( 33%).
10. Що впливає на лояльність
Споживачі хочуть отримувати в рамках програми лояльності: безкоштовну доставку (55%), спеціальні знижки (54%), безкоштовні повернення (42%), бали, які можна обміняти на подорожі, аксесуари і т.д. (26%), розширений доступ до продуктів (25%), ранній доступ до новинок (25%), більш зручний досвід (18%).
Джерело: MMR.ua
Читайте також –
Euromonitor International: топ-10 світових споживчих трендів 2021 року