
Євген Іваниця, JYSK Україна: В компанії щомісячно оцінюється рівень сервісу на рівні регіону, дистрикту чи окремого магазину


Історія британського рітейлера John Lewis, у якого успішно вийшло здійснити перехід від традиційних продажів в касах універмагу до по-справжньому багатоканальної моделі.
У Британії онлайн-торгівля розвивається вже майже два десятиліття – і багато компаній домоглися значних успіхів в багатоканальних продажах. Те, як традиційні рітейлери змогли повторити свій успіх і в інтернеті, вже вивчається в бізнес-школах. Veinteractive розповідає історію про те, як John Lewis не тільки відвоював частку офлайн ринку в своєму сегменті, але і став лідером омніканальних продажів в Британії. RAU публікує адаптовану версію статті.
Заснована в 1929 році в Лондоні мережа універмагів John Lewis перетворилася в одного з лідерів британського рітейлу ще десятиліття тому, зайнявши провідне місце на масовому ринку та в середньому ціновому сегменті. Незважаючи на свої традиційні корені, ця мережа увійшла до числа найуспішніших багатоканальних рітейлерів у Великобританії.
Зростання онлайн-продажів змінило те, як британці роблять покупки, і John Lewis не став винятком. За даними на жовтень 2014 року, на онлайн-продажі припадає вже 30% всього обороту компанії. Але, як стверджує Енді Стріт, керуючий директор John Lewis, темпи зростання онлайн-продажів вже сповільнюються, що робить особливо важливим для рітейлерів інтеграцію інтернет- і традиційних продажів.
Бізнес-стратегія John Lewis включає в себе:
John Lewis вирішив використовувати цифрові технології не тільки для розвитку продажів на сайті, але і для поліпшення клієнтського обслуговування в магазинах. У магазинах мережі встановлені інтерактивні інформаційні екрани, які дозволяють покупцям знайти товари, що найкращим чином відповідають їхнім потребам. Електронні гіди допомагають покупцям в навігації багатоповерховим універмагом. А на стінах розміщені величезні екрани, які пропонують інформацію про товари не тільки у фізичних магазинах, але і в рамках всього асортименту John Lewis онлайн.
Всі ці нові електронно-орієнтовані магазини служать двом цілям в плані розвитку багатоканальних продажів компанії. «Нам потрібні нові фізичні магазини, у нас їх недостатньо. Ми ще перебуваємо не у всіх потрібних нам локаціях, але коли ми відкриваємо магазин, ми відкриваємо також і новий онлайн-ринок, якого у нас раніше не було», – стверджує Пітер Руїс, бренд-директор John Lewis.
Ключові тези багатоканальної стратегії John Lewis:
Інтернет-портал не обов’язково повинен конкурувати з фізичними магазинами: багатоканальний ритейл зовсім не стає смертним вироком для традиційних торговельних точок, і не вимагає того, щоб бути надмірно складним у своїй реалізації. Досвід багатьох рітейлерів показує, що навіть невеликі кроки по інтеграції онлайну і оффлайна можуть дати відмінний результат.
Джерело: Veinteractive
Читайте також –
Денис Рогачов, Comfy.ua: «Світ задає тренди, які дуже швидко стають must do»