Як під час пандемії розвивається e-commerce в США, Китаї та світі

Як під час пандемії розвивається e-commerce в США, Китаї та світі

13.04.2020 08:00
  680
rau

Які фактори і наскільки сильно впливають на зміну купівельної поведінки споживачів, змушених більше сидіти вдома, ніж ходити по магазинах.

Цей матеріал доступний російською мовою

Онлайн торгівля виросте незначно

Відділ досліджень і консалтингу компанії IPG.Estate підготував глобальне дослідження ринку інтернет-торгівлі за 2019 рік і прогнози на 2020 з урахуванням впливу пандемії.

Наприклад, всупереч припущенням, що режим самоізоляції не спонукає до покупок «вживу» й повинен збільшити обороти інтернет-торгівлі, експерти не очікують різкого зростання в даному сегменті. І посилаються на досвід Китаю, де за три місяці жорстких карантинних заходів оборот інтернет-торгівлі виріс всього на 3% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Пояснюється це двома важливими факторами. По-перше, в Китаї була майже повна заборона на переміщення в рамках деяких провінцій, тобто товари, куплені через інтернет, неможливо було доставити в розподільний центр і привезти кінцевому одержувачу. По-друге, в такі періоди населення скорочує витрати на товари тривалого споживання, які і складають більше 90% обороту інтернет-магазинів.

Зростають продажі онлайн у продуктових мереж

Тому оборот інтернет-торгівлі виросте тільки у продуктових мереж, однак на валових показниках галузі це позначиться несуттєво. Крім того, закриті кордони багатьох країн ускладнюють, а то і просто роблять неможливою доставку імпорту. Відповідно, в IPG.Estate очікують негативну динаміку оборотів інтернет-торгівлі до моменту перемоги над пандемією.

Світовий ринок e-commerce в 2019 році виріс на 17,9% і склав $3,46 трлн. Китай і США є світовими лідерами ринку електронної комерції: на їх частку припадає близько 40% ринку.

У той же час, як відзначає в своїй колонці на ЕП Євген Нетреба, комерційний директор Zakaz.ua, з впровадженням політики “соціального дистанціювання” продуктові мережі зіткнулися з величезним ажіотажем, і для багатьох з них це стало викликом. З одного боку покупці змітали продукцію з полиць в лічені години, а з іншого – все більше людей стали шукати можливість придбати продукти онлайн

Наприклад, число пошукових запитів “grocery delivery” в США побило всі рекорди (рівень популярності запитів наблизився до максимально можливого значення 100 за станом на 27 березня 2020 року).

Згідно з даними Rakuten Intelligence, у онлайн-рітейлерів (до таких відносяться Amazon з його сервісом Amazon Fresh, сервіс з доставки продуктів харчування Instacart, сервіс Walmart to Go від Walmart, Kroger та інші) всього за чотири дні, з 12 по 15 березня 2020 року число замовлень зросло більше, ніж на 150% у порівнянні з аналогічним періодом 2019-го. Йдеться як про доставку до дверей, так і про самовивіз. У грошах зростання було ще помітніше – на 210%, бо люди запасалися товарами (в тому числі непродовольчими) про запас.

Зростання замовлень і продажів продуктів харчування через онлайн-канали в грошовому вираженні за період 12-15 березня 2020-го в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року

*До рітейлерів з повним асортиментом відносяться сервіси Amazon Fresh, Instacart, Walmart to GO, Kroger Co та інші

Нова звичка – ходити в інтернет за продуктами

Третина покупців, опитаних 13 березня консультантами Gordon Haskett Research Advisors, сказали, що купували продукти харчування онлайн протягом останнього тижня, а 41% з них робили це вперше.

З одного боку таке стрімке зростання можна розглядати як тимчасове, але багато аналітиків сходяться на думці, що нинішня ситуація вимушеної ізоляції допоможе сформувати у покупців довгострокову звичку купувати продукти харчування онлайн.

За даними Business Insider, в грудні 2019 року тільки 10% покупців в США регулярно здійснювали покупки продуктів харчування онлайн, але це все швидко змінюється. Можна сказати, що вже після третього замовлення формується звичка купувати онлайн, якщо покупець задоволений сервісом і реально економить свій час.

У виграші великі гравці і сервіси доставки

Зараз золотий час настав для сервісів доставки продуктів харчування – вони б’ють рекорди за кількістю щоденних завантажень програм. Згідно з даними Techcrunch, в Instacart, Walmart Grocery і Shipt щоденні скачування виросли на 218%, 160% і 124% відповідно (порівнюючи дані на 15 березня 2020-го і середні значення по лютому).

Як правило кількість завантажень знаходиться в межах 10 000 – 20 000 завантажень в день. Але в неділю, 15 березня, додаток Instacart завантажили більше 38 500 людей, а Walmart Grocery – майже 54 000. Завантажити програму Target також виросли в два рази: з 25 000 до 53 100.

Зростання завантажень відображається і на фінансових показниках сервісів. Так, Instacart заявляє, що на початку березня темпи зростання продажів були в десять разів вище, ніж тижнем раніше.

Однак зростаючий попит має і зворотну сторону: багато сервісів не мають достатньо потужностей, щоб його задовольнити. Під час спалаху епідемії Amazon й інші роздрібні компанії повідомляли про збої в роботі сервісів. Компанія наймає 100 000 працівників для зміцнення своєї мережі доставки, Walmart шукає 150 000 співробітників, а Albertson відчуває нестачу в 30 000 працівників.

Kroger вже найняв 2000 співробітників для забезпечення безперебійної роботи своїх магазинів. Instacart говорить про плани найняти 300 000 шоперів протягом найближчих трьох місяців, щоб задовольнити зростаючий попит на послуги компанії.

Протягом останніх тижнів рітейлери були перевантажені запитами на доставку онлайн. Так, Sainbury’s довелося навіть обмежити можливість новим користувачам реєструватися на сайті, а перевага в доставці віддавалася вже існуючим клієнтам і самим незахищеним категоріям населення.

Супермаркети також ведуть переговори з сервісами доставки, які раніше обслуговували сектор HoReCa, щоб за рахунок їх потужностей збільшити кількість фургонів і кур’єрів для доставки.

Джерело: NewRetail, Экономическая правда

Читайте також –

Де рітейлерам взяти гроші, щоб пережити кризу – досвід США


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  49
Усі новини ринку