Мобільна комерція: популярні інструменти світових рітейлерів

Мобільна комерція: популярні інструменти світових рітейлерів

15.03.2017 09:00
  1260
Микола Маранчак

Віртуальні супермаркети на станціях метро, “чайові” через додаток в смартфоні та інші інновації. Підбірка мобільних додатків і рішень, якими користуються H&M, McDonald’s, Tesco, Starbucks, Domino’s Pizza та інші.
Згідно з прогнозом Business Insider, мобільна комерція до 2020 року перевищить 45% глобального ринку e-commerce. Ця цифра реальна вже сьогодні. Нове покоління користувачів – “мілленіали” – практично повністю інтегрувало своє життя в смартфони – з ними прокидаються, засинають, шукають відповіді на життєво важливі питання та вирішують щоденні завдання. У Google навіть запровадили в обіг спеціальний термін  “мікромоменти“, що характеризуть звернення користувачів до своїх смартфонів при виникненні будь-якої потреби. З ними будь-які питання тепер прийнято вирішувати швидко і негайно.

В Україні майже 40% трафіку сьогодні припадає на мобільні пристрої. І розквіт сектора “мобільна комерція” гальмує лише відсутність у більшості українських рітейлерів цікавих рішень для залучення споживачів, які б змінили культуру покупок за допомогою гаджета. “Якщо у компанії немає програми або мобільної версії сайту, вона втрачає до 25% клієнтів” – до таких висновків прийшов директор Google Ukraine Дмитро Шоломко на конференції iForum, яка відбулася у вересні 2016 року в Києві. Rau.ua вивчила, які цікаві рішення пропонують світові рітейлери і бренди для користувачів смартфонів. мобільна комерція. мобильная коммерция

Starbucks: винагорода за використання

Найпопулярніший мобільний додаток у США для покупок і оплат – додаток Starbucks. Він дозволяє спростити процес купівлі-продажу, виключаючи з нього оплату пластиковою карткою. За його використання клієнт отримує безкоштовну каву, може збирати бонусні зірки і навіть отримувати доступ до безкоштовного завантаження додатків, музики і книг. Але це не все – через сервіс Starbucks можна залишати чайові бариста, за що співробітники компанії особливо цінують додаток.

Tesco: віртуальні супермаркети в метро

Піонером у відкритті віртуальних магазинів на станціях метро стала мережа супермаркетів Tesco. Ідея полягає в тому, щоб товари, розклеєні у вигляді фотографій на стінах підземки, можна було придбати шляхом сканування їхнього QR-коду. Окремих додатків для цього не потрібно – достатньо мати сканер на смартфоні. Вибрані товари доставляються за вказаною адресою. Перший супермаркет був відкритий у Сеулі на станції Ханганчжин, пізніше Tesco повторила експеримент у Лондоні. Через два роки її приклад наслідувала китайська мережа супермаркетів Yihaodian, що розмістила магазини також в аеропортах. На цьому Yihaodian вирішила не зупинятися і пообіцяла відкрити 1200 таких “магазинів” по всій країні. Успіх азіатського проекту вже привернув увагу рітейлерів США, черга – за іншим світом.

Amazon: зняв, знайшов, купив

З легкої руки американського рітейлера мобільний додаток Amazon перетворює збережену фотографію речі на пошуковий запит. Сервіс перевіряє наявність подібного товару на сайті Amazon.com, а, виявивши його, пропонує пройти за посиланням для перегляду та замовлення. Товари можна також шукати за штрих-кодом. Втім, подібний підхід є вже не тільки в Amazon – наприклад, у великій мережі аптек Walgreens так можна придбати ліки за рецептом, а в супермаркетах Office Depot оформити товар прямо серед стелажів: достатньо навести камеру смартфона на штрих-код і товар автоматично відправляється в чек.

McDonalds: мобільна комерція

Додаток, розроблений для шведського McDonalds, дозволяє проводити оплату прямо через мобільний пристрій. Досить, зробивши замовлення в ресторані, сканувати QR-код з дисплея каси. Сервіс може бути особливо корисним для клієнтів, якщо ні гаманця, ні платіжної картки при собі немає. В іншому додаток напханий найрізноманітнішим функціоналом: актуальні акції, найближчі заклади, перегляд меню і детальний опис складу кожної страви – все для фанів мережі.

H&M: Віртуальна примірочна

Додаток H&M мало чим відрізняється від інших, але деякі магазини бренду обладнані віртуальними вітринами, на яких можна сфотографувати вподобану модель камерою телефону і “приміряти” на власні фото. Результатом можна ділитися з друзями або отримати знижку на обрану модель. 

Art.com: обрати свою “Джоконду” на кухню

Приміркою одягу вже теж не кожного здивуєш, тому програми від Overstockart і Art.com дозволяють “приміряти” чи підійде картина до шпалер в квіточку на кухні. Сервіси цих компаній дозволяють дізнатися наскільки впишеться запланований до купівлі твір мистецтва в домашній або офісний інтер’єр.

Shopkick: доплачує за покупки

Сервіс Shopkick — найбільший мобільний торговий додаток у світі. Це той рідкісний випадок, коли розробники змогли залучити до використання свого продукту більше 1000 торгових мереж. “Фішка” програми – у віртуальній валюті “кікбакси”, які можна придбати за різні активності від відвідування магазинів до покупок або сканування штрих-коду. Надалі ці “кікбакси” можна обмінювати на товари, а наприкінці кожного року вони ще й подвоюються. Shopkick уже працює з такими брендами, як Macy’s, American Eagle, Sports Authority, Best Buy, Old Navy та іншими. Українським рітейлерам є сенс звертати увагу на такі новинки і приєднуватися до них, підвищуючи, тим самим, лояльність клієнтів і набуваючи нових. мобильная коммерция

Domino’s Pizza: зручне передзамовлення

Ніщо так не дратує, як очікування замовлення в ресторані, коли ще й голодний, і заброньований заздалегідь столик ситуацію не рятує. Рішення цієї проблеми запропонувала мережа піцерій Domino’s Pizza, готова приготувати піцу поки покупець в дорозі – достатньо зробити замовлення через додаток. Згідно з недавнім матеріалом американського Forbes, Starbucks і Domino’s Pizza вже заробляють до $6 млн на передзамовленні на місяць через додатки. McDonalds в США вже почав впроваджувати цю модель.

Нова пошта: оповіщення клієнтів про статус посилок

На українському ринку корисні програми та новинки також починають активно впроваджуватися. Наприклад, Нова пошта тестує технологію iBeacon, яка автоматично сповіщає клієнтів про статус посилок. Для цього, при вході у відділення, потрібно включити Bluetooth на своїх пристроях. Користувачі зможуть через додаток заздалегідь повідомляти працівникам пошти про те, що прийшли отримати посилку. Зараз у компанії впроваджують пілотний проект, що передбачає виділені каси у відділеннях для прискореного обслуговування клієнтів. Надалі послуга буде активована по всій Україні.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку