
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Популярність інтернет-покупок в світі зростає. Які пристрої найчастіше використовують, яка саме вікова група через 10 років витрачатиме найбільше та чому споживачі частіше віддають перевагу тим мережам, хто є і в онлайн, і в офлайн.
Глобальне опитування Wunderman Thompson, в якому брали участь 31 000 споживачів, проведено 18 країнах світу, зокрема Китаю, Японії, Австралії, Аргентини, Німеччини та інших. України в списку немає. Тим не менш, ще до пандемії коронавірусу українські рітейлери активно розвивали e-commerce, а локдаун підштовхнув їх бути надшвидкими. Яскравий приклад – мережа супермаркетів Сільпо, які за 5 місяців повністю вийшли в онлайн. Тож, які тренди у світовому e-commerce були в 2023 році та який досвід ми можемо перейняти. RAU вибрала основне зі звіту The Future Shopper Report 2023.
Пандемія коронавірусу змусила весь світ перейти на безконтактні покупки та спонукати компанії швидше почати розвивати e-commerсe. Минулого року 57% витрат опитуваних споживачів були в інтернет. Цього року цей показник демонструє скромне зростання до 58%. Через 10 років, за оцінками опитаних, витрати на інтернет-покупки становитимуть 64%. Тобто вони зростатимуть приблизно на 1% щороку.
Наразі люди старше 65 років витрачають найменший відсоток в інтернет (44%), але цей показник зростатиме найбільше за наступні 10 років. Найбільше сумісно витрачає вікова група 16-24 років та 25-34 років. Але саме вікова група 25-34 роки найбільше витрачатимуть в інтернет через 10 років.
2022 року 72% споживачів сказали, що їм зручніше користуватися технологіями, ніж рік тому. Тепер цей показник становить 68%. Хоча він і не відповідає рівню 2022 року, все одно вказує на високий рівень довіри та є доказом, що споживачі все більше відчувають себе комфортно та на «ти» з технологіями. Як і можна було очікувати, найменший відсоток тих, хто вважає себе «просуненими» – люди старше 65 років. Лише 36% з цієї категорії зручно користуватися технологіями. 77% набрала група з 25-34 років.
Найчастіше онлайн роблять покупки з мобільних телефонів – 32%, з ноутбуків – 17%, з ПК – 16%. Однак, якщо додати ноутбуки та комп’ютери, вийде, що вони займуть перше місце. Це означає, що компанії, які хочуть створювати належний досвід і можливості конверсії для своїх споживачів повинні застосовуватися збалансовано рівень зосередженості користувачів мобільного інтернету, комп’ютерів та ноутбуків.
В середньому споживачі згодні витрачати в інтернет $378. В Німеччині ця цифра найбільша – $749, в Південній Африці найнижча – $106. Тобто можна зробити висновок, що клієнтам комфортно витратити великі суми в інтернеті.
Попри те, що популярність онлайн-покупок зростає, фізичні магазини все одно залишаються затребуваними. Але є цікава особливість: минулого року 60% клієнти сказали, що віддають перевагу тим, хто має і офлайн-точки, й інтернет-магазини. І в 2023 році цей відсоток залишився незмінним. Це ще раз є доказом того, що компанії повинні розвивати свої багатоканальні стратегії.
Однією з тенденцій, яку відстежують протягом кількох років – перехід від фізичних продуктів до цифрових (послуги, відеоігри тощо). У 2021 році цей показник становив 33%, у 2022 році – 38%, а у 2023 році – 37%, але стабільний.
На основі цього дослідження робимо висновок, що наразі рітейлерам треба розвивати омніканальність, орієнтуватися не тільки на створення зручних додатків для мобільних телефонів, але й приділяти увагу юзабіліті в інтернет-магазинах.