Euromonitor International: три фактори, що змінюють модель світового рітейлу

Euromonitor International: три фактори, що змінюють модель світового рітейлу

28.02.2020 08:15
  658
Костянтин Симоненко

Безперервний прогрес постійно змінює патерни поведінки покупців. Експерти Euromonitor International назвали три ключові причини появи нових моделей рітейлу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Група експертів Euromonitor International серед восьми основних тенденцій, які можуть привести до найбільших змін в торгівлі, в доповіді Shopping Reinvented виділяє нові способи придбання товарів. Зокрема, дослідники відзначають, що 46% опитаних споживачів готові платити за економію часу, 57% вказують, що їм потрібна можливість здійснення онлайн-покупок, а 58% шукають персональний досвід здійснення покупок, підбудований особисто під їхні потреби. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Торгівля по підписці автоматизує поповнення домашніх запасів

Платні підписки відносяться до систем автоматичних замовлень, що відправляються споживачам на регулярній основі. Як відзначають експерти, поки що ці інструменти знаходяться в центрі уваги через свою новизну, але з часом підписки перетворяться в пасивний спосіб поповнення запасів товарів для дому. Наприклад, Chewy – американський онлайн-магазин корму для тварин – 70% продажів забезпечує за рахунок автоматичної підписки.

Отримання товарів за передплатою більше властиво ринкам, що розвиваються (топ-5 в 2019 році: Індія, Китай, Туреччина, Мексика і Південна Корея). Головні причини використання споживачами: зручність (50%), можливість спробувати нові продукти (34%), економія грошей (27%) і відсутність часу на шопінг (16%).

Підписки додають зручності клієнтам і комерція, що базується на машинних алгоритмах, буде превалювати. Чому сприятиме розвиток інтернету речей, що створює нові бізнес-моделі торгівлі. Відповідно, буде рости число автоматичних, тобто пасивних покупок, і це змінить підходи в маркетингу.

Скажімо, японський виробник вендінгових апаратів Acure в минулому році запустив сервіс підписки, який дозволяє за місячну плату брати кожен день напій в своїх автоматах. У свою чергу HP запустив підписний сервіс доставки картриджів для принтерів (сервіс моніторить решту чорнила в принтері і надсилає новий картридж, поки ще старий не закінчився).

Сервіси прокату змінюють логіку покупки товарів тривалого користування

Сервіси оренди дозволяють отримати в короткострокове користування потрібні предмети або речі значно дешевше. Якщо раніше це стосувалося тільки таких дорогих речей, як наприклад, автомобілі, то тепер явно спостерігається тенденція передачі у тимчасове користування і більш «дрібних» предметів тривалого користування, зокрема, меблів.

Ця тенденція також властива ринкам, що розвиваються, але більш популярна серед digital-орієнтованого населення. Тут п’ятірка лідерів виглядає інакше: Філіппіни, ОАЕ, Індія, Нігерія, Китай.

Наприклад, південнокорейська компанія Gmarket починала як сайт з перепродажу речей, а тепер істотну частку свого доходу отримує від здачі в прокат уживаної кухонної техніки і т.п. За п’ять років з 2014 року такого роду продажі зросли на 450%. Іспанська стартап 24BoxRent пропонує компаніям здавати в оренду предмети через мережу своїх боксів (як скриньки почтоматів), доступ до яких організований через мобільний додаток.

Втім, битва між володінням предметами і можливістю тимчасового користування ними тільки починається. По-перше, модель прокату передбачає значно більший рівень довіри між сторонами. По-друге, даючи можливості для споживачів тестувати нові продукти без їх покупки, нова модель бізнесу вимагає нових креативних рішень як для наповнення складів з речами для оренди, так і для їх повернення.

Перепродаж вживаних речей поширюється по всьому світу

Найбільш часто купують вживані речі в Швеції, Великобританії, Нігерії, Австралії і США. У той же час збираються в найближчий рік істотно збільшити подібні покупки в Індії, Туреччині, Китаї, Франції та Швеції.

У США в 2014 році з’явилася компанія Rebag, яка торгує уживаними люксовими речами. Крім сайту у неї вже працюють сім магазинів в Америці. Вже під час першої покупки нової речі компанія пропонує можливості перепродажу товарів через сервіси Rebag Infinity і Clair від Rebag.

У 2018 році IKEA в Австралії запропонувала викуп вживаних речей у своїх покупців за подарункові сертифікати. У 2019 компанія розповсюдила цей досвід на інші країни.

Шведська ReTuna в 2015 році відкрила перший в світі шопінг молл уживаних товарів. ReTuna має власний склад, де співробітники приймають внески, сортують товари, а в деяких випадках ремонтують або переробляють товари.

Перепродаж стає все популярнішим, але сталий розвиток тренда – лише один з факторів. Не менш важливо, що цей вид торгівлі дає нові дані про споживачів і мотиви їх покупок. Наприклад, споживачі будуть задавати нові питання про цінності продукту.

Джерело Euromonitor International

Читайте також –

Аналітика Deloitte: Глобальні тренди роздрібної торгівлі на 2020 рік


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку