E-commerce Report Global 2019: як розвивається і що впливає на світовий ринок онлайн-торгівлі

E-commerce Report Global 2019: як розвивається і що впливає на світовий ринок онлайн-торгівлі

18.10.2019 08:15
  1247
Костянтин Симоненко

Найбільш динамічно ринок розвивається в Китаї та інших країнах азіатського регіону, але найбільше прибутку генерує Європа.

Цей матеріал доступний російською мовою

Всесвітнє об’єднання асоціацій електронної комерції Ecommerce Foundation підготувало свіжий глобальний звіт про розвиток інтернет-рітейлу в світі і в розрізі окремих країн E-commerce Report Global 2019.

Звіт базується на даних про 44-х країни у всіх ключових регіонах світу. Найменше в ньому представлені країни Близького і Середнього Сходу, а також Африки. На жаль, серед європейських країн немає України – враховувалися тільки вісім економік: Великобританія, Німеччина, Франція, Швеція, Росія, Італія, Іспанія і Румунія. Проте, звіт дозволяє скласти загальне уявлення, як розвивається світовий інтернет-рітейл. RAU вибрала з нього найцікавіше.

Потенціал зростає

Як відзначають дослідники, чисельність населення Землі неухильно збільшується. Зокрема, згідно з прогнозами, до кінця 2019 року в 44-х країнах, охоплених звітом, буде близько 5,56 млрд осіб, що на 30 млн більше, ніж роком раніше. Майже половина цього населення (47%) – економічно активні люди у віці 25-54 років.

Відповідно, зростає і кількість користувачів інтернету: в 2015 році тільки 49% жителів планети користувалися інтернетом. Тепер ця цифра досягає 61%. Найвища ступінь проникнення інтернету в Європі – на рівні 85% і в Північній Америці (84%). Найнижча – в Південно-Східній Азії і Океанії. Однак тут найбільша популяція – більше 3,4 млрд людей, багато з яких згодом можуть стати користувачами мережі і відповідно, покупцями.

Якщо порівнювати конкретні країни, то картина проникнення інтернету виглядає дещо інакше. Так, найвищий відсоток користувачів інтернету в ОАЕ, Катарі і Кувейті – на рівні 99%. Серед країн, обділених великими запасами вуглеводнів, виділяється найбільш технічно просунута нація – японці з показником в 96%. На п’яти японцям наступають англійці, шведи і німці. Дивно, але факт: в Аргентині частка користувачів інтернету можна порівняти з Німеччиною і Канадою – 93%. І тільки потім йдуть США з їх 90% користувачів.

Найнижчий рівень проникнення інтернету в Танзанії, де всього 38% населення має доступ до міжнародної інформаційної мережі. Десь посередині знаходяться такі великі країни як Китай (61%) і Росія (76%).

Продажні перспективи

Частка тих, хто користується інтернетом для покупок, дає дещо іншу картину. Є країни, де вона мінімальна – на рівні 13% (Домініканська Республіка), а є максимально активні, де цей показник доходить до 89% (ОАЕ). Так, наприклад, в минулому році на першому місці опинилися шведи з показником в 86% (зараз 84%), а ще раніше, в 2017-му, коли в дослідженні було всього 22 країни, попереду планети всієї були англійці з часткою в 98% (зараз 87%).

Як очікується, світовий оборот B2C електронної комерції до кінця року перевищить $2 трлн, демонструючи щорічне зростання в середньому на 11%. Втім, цифра в $2,1 трлн анонсувалася тими ж аналітиками і на кінець 2018-го (тоді в дослідженні враховувалися дані 43-х країн). Для порівняння: в 2017 році світовий оборот e-commerce досяг $1,84 трлн.

Велика частина обороту електронної комерції (44%) в цьому році буде згенеровано в Азії і Океанії. Ще 26% дадуть країни Північної Америки та 22% забезпечить Європа. Мінімальна частка в 1% припадає на країни Африки. Трохи краще йдуть справи в країнах Південної Америки (2%) і Близького Сходу (4%).

Як бачимо, наявність хорошого інтернету і великої кількості користувачів в мережі ще недостатньо для бурхливого розвитку електронної комерції. Що підтверджується даними торішнього дослідження: більшість покупців все ще вважають за краще купувати товари в звичайних магазинах. Очевидно, що ця тенденція поки зберігається і в 2019-му, хоча вже видно позитивні зрушення.

Регіональні відмінності

Наприклад, регіони Близького Сходу і Північної Африки ще далеко не насичені, і, як очікується, вони стануть наступними великими ринками електронної комерції, що розвиваються. За словами директора з міжнародного розвитку Oman Post Алекса Борисова, до 2022 року онлайн торгівля виросте в цих регіонах на 28%, досягнувши $29 млрд.

Багато урядів Близького Сходу активно інвестують в інфраструктуру і цифрові послуги, щоб стимулювати зростання міжнародної електронної торгівлі. Однак незважаючи на високий рівень проникнення інтернету в регіоні, місцеві рітейлери не задовольняють попит і тим самим змушують онлайн-покупців купувати транскордонні товари. Наприклад, в ОАЕ таких 60% покупців, а в Катарі – 67%. Традиційно покупки здійснювалися в Китаї, але все частіше товари замовляють з США і Німеччини.

На Близькому Сході багато молоді (наприклад, в Саудівській Аравії – понад 55%). Молодим людям подобаються можливості вибору і конкурентні ціни на покупки за кордоном, і вони менше бояться міжнародних онлайн-покупок. Що призводить до зростання мобільної комерції і витрат на покупки. В середньому тут покупець витрачає $1123, а зростання цих витрат за рік склало 97%.

У той же час Китай поки залишається найпопулярнішим напрямком онлайн-шопінгу. Наприклад, тільки в минулому році через інтернет було продано товарів на $1,5 трлн, тобто втричі більше, ніж на другому світовому ринку e-com – в США. Зростання обороту цієї сфери в 2019 році в КНР очікується на рівні 14%. В цілому регіон Південно-Східної Азії також показує динамічний розвиток.

Західна Європа залишається самим грошовим регіоном, де кожен покупець в середньому витрачає більше, ніж в інших регіонах світу – $1715. В середньому по світу цей показник знаходиться на рівні $1400. У тій же ПСА при великій кількості транзакцій вартість кожної покупки невелика, що дає лише $978 витрат на одного онлайн шоппера.

Нові виклики часу

Швидкий розвиток транскордонної торгівлі, крім перспектив, ставить перед бізнесом нові завдання. За словами директора з розвитку бізнесу Asendia Рено Марльера (Renaud Marlière), якщо ще пару років тому клієнти готові були чекати довше товари з-за кордону і приймали стандартний сервіс, то тепер вони чекають більш коротких термінів доставки.

Крім того, за останні роки відбулося зміщення споживчих очікувань. Розуміючи, що замовлення не може бути доставлене на наступний день з-за кордону, покупці в той же час не готові миритися з тим, що їх обслуговуватимуть як непершочергових клієнтів.

Вони чекають доставки протягом 2-4 днів, не бажаючи чекати по три тижні доставки замовлень з китайських маркетплейсів. При цьому вони хочуть платити в місцевій валюті і отримувати клієнтське обслуговування рідною мовою, а також розраховують на наявність сервісу повернення товару і вимагають відмінного сервісу навіть для дешевих посилок.

У зв’язку з цим керівник SAP Commerce Cloud Кріс Хаук (Chris Hauca) зазначає, що сучасні компанії отримали можливість торгувати по всьому світу і звертатися з пропозицією до величезної аудиторії. Що, в свою чергу вимагає від комерсантів проводити ребрендинг і вибудовувати довіру до нього в кожному конкретному регіоні, враховуючи кращі умови доставки та оплати товару. Або побудови нових каналів дистрибуції, із застосуванням нових правил збереження персональних даних клієнтів в безпеці.

У деяких країнах, наприклад, таких як Китай, особисті дані клієнтів не повинні покидати меж країни. Що накладає нові вимоги не тільки до самої інтернет-платформи, а й до її вендора. Причому інтернет-платформа повинна бути гнучкою до різних вимог різних клієнтів: від маленьких до великих підприємств по всьому світу, з різними бізнес-моделями, включаючи маркетплейси.

Тому скористатися перспективами розвитку електронної комерції зможуть тільки ті торговці, які зможуть «догодити» клієнту високою якістю сервісу і дбати про безпеку персональних даних.

Джерело EcommerceWiki.org

Читайте також –

Топ-10 глобальних споживчих трендів 2019 року: дослідження Euromonitor


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку