Звіт Deloitte: Глобальні тенденції рітейлу в 2018 році

Звіт Deloitte: Глобальні тенденції рітейлу в 2018 році

24.01.2018 08:45
  1754
Іван Зайцев

Диктат покупців, покупки в будь-якому місці та в будь-який час, партнерство або поглинання світових гігантів, активне використання технологій – експерти Deloitte назвали глобальні тенденції рітейлу в 2018 році.

Read in English

Консалтингова та аудиторська компанія Deloitte представила черговий, вже 21-й щорічний звіт Global Powers of Retailing, присвячений ключовим тенденціям в світовому секторі роздрібної торгівлі на 2018 рік. RAU підготувала переклад аналітичного огляду.

Трансформація та пожвавлення в роздрібній торгівлі

Це час трансформацій в ритейлі. Покупець задає тренди, використовуючи технології, щоб залишатися онлайн, і отримує більше можливостей впливати на зміни. Розвиток технологій дозволяє споживачам робити покупки, де й коли вони хочуть – будь то в магазинах, в інтернеті, на мобільних пристроях, в режимі голосового помічника або в режимі «покупка в один клік».

У роздрібній торгівлі руйнування традиційних бізнес-моделей поступилося місцем безпрецедентним змінам. Потрібно злиття онлайну і офлайна, щоб краще обслуговувати більш вимогливих покупців і використовувати споживчий досвід. Інновації та трансформації відбуваються швидше і в більшій мірі, ніж будь-коли, ставлячи перед ритейлерами нові виклики, вимагаючи переглядати звичні стратегії для збереження потрібних показників темпів зростання, продуктивності і рентабельності

Однак стандарти змінюються. Деякі з найшвидших і швидко зростаючих рітейлерів у світі – визнані порушники звичних правил, такі як Amazon і JD.com.

Вони в своїх пошуках відмовляються від короткострокової рентабельності, змінюючи правила гри та перетворюючись на серйозну загрозу вчорашнім лідерам ринку, що працюють за старими принципами. Такі компанії відрізняє організаційна й операційна гнучкість.

Традиційні магазини закриваються через те, що все більше споживачів починають здійснювати покупки через інтернет. У минулому році в США закрили рекордну кількість магазинів: до 1-го грудня ліквідовано 6885 торгових точок. Серед тих, хто скорочує мережі: Macy’s, JCPenney, Sears/Kmart і безліч рітейлерів, що спеціалізуються на торгівлі одягом. Компанії закривають нерентабельні магазини, щоб зосередитися на найпродуктивніших і перспективних напрямках.

Правила рітейлу дійсно переписуються в цей час трансформаційних змін. Інновації, співпраця, консолідація, інтеграція і автоматизація суттєво впливають на те, як рітейлери ведуть бізнес зараз і як будуть вести в майбутньому.

Побудова цифрових можливостей світового класу

Рітейлери по всьому світу швидко адаптуються до того, що з точки зору споживача немає різниці: купувати товар в традиційному магазині або онлайн через мобільні пристрої. Замість цього покупці стають агрегованими по каналах. Вибір товару – процес, коли клієнти використовують всі можливі онлайн і офлайн канали до здійснення покупки. Цифрове вплив на покупців складно переоцінити.

У звіті «The New Digital Divide» за 2016 рік Deloitte опублікувала інформацію, що цифрові взаємодії забезпечують 56 центів з кожного долара, витраченого споживачами, при тому, що три роки тому цей показник становив лише 36 центів. Згідно з дослідженням Deloitte The Omnichannel Opportunity, люди, які роблять покупки з використанням різних каналів, в тому числі онлайн, мобільних пристроїв і відвідувань фізичного магазину, витрачають удвічі більше тих, хто купує тільки в традиційному роздробі.

Це означає, що рітейлери повинні адекватно і цілісно планувати, розробляти стратегії та виконувати їх у всіх каналах незалежно від того, чи відбувається остаточний продаж в магазині або в інтернеті. І це ключова причина, по якій компанії всього світу активно інвестують в онлайн і digital.

Більш ніж будь-коли, індустрія роздрібної торгівлі насичена прикладами створення, покупки або партнерства компаній для досягнення синергії e-commerce і офлайна, та доставки купленого товару в фізичний магазин або прямо у будинок клієнту. В першу чергу мова йде про Amazon. Він продовжує виходити на нові ринки, розширювати асортимент і тестувати нові технології та концепції. Amazon отримав миттєву присутність в сегменті традиційного рітейлу, коли в серпні 2017 роки купив мережу супермаркетів Whole Foods. Інтернет-гігант також представив власну концепцію магазину без кас і персоналу Amazon Go. Один магазин запущений в тестовому режимі з початку 2017 року.

Об’єднання онлайну і офлайна компенсує втрачений час

Решта рітейлерыв не збираються сидіти, склавши руки, та спостерігати, як Amazon успішно збільшує свою частку ринку. Багато гравців, які, можливо, спочатку були не в змозі йти в ногу з тенденціями, стрімко компенсують втрачений час.

Проведене нещодавно дослідження показало, що глобальні продажі продуктів харчування через інтернет виросли на 30% в минулому році. Найстрімкіше цей сегмент e-commerce розвивається в Китаї (+52%), Південній Кореї (+41%), Великобританії (+8%), Франції (+7%), Японії та США (+5%). Китай домінує в електронній комерції, а двома з трьох найбільш швидкозростаючих роздрібних мереж в 2016/17 фінансовому році стали китайські Vipshop і JD.com.

Найбільша в світі роздрібна мережа Wal-Mart дала зрозуміти, що e-commerce є одним із стратегічних напрямків розвитку.

Вона вкладає мільярди доларів, щоб впровадити Grocery Online, нарощувати онлайн-продажі, а також використовувати свою велику мережу магазинів, щоб отримати перевагу над Amazon. Роздрібний гігант купив Jet.com, ShoeBuy, Moosejaw, ModCloth і Bonobos, щоб швидко наростити свою частку онлайн-продажів замість будівництва з нуля.

Все частіше, для більш швидкого розвитку найбільші гравці укладають стратегічні альянси. Wal-Mart і JD.com стали партнерами в червні 2016 року, поставивши собі за мету домогтися лідерства в рітейлі Китаю. В рамках угоди Wal-Mart продав JD.com свій e-commerce бізнес Yihaodian і отримав в китайському інтернет-гіганті 5% частку, яка з тих пір зросла до 10%. Зовсім недавно JD.com повідомила, що в партнерстві з провідною тайської роздрібною мережею Central Group планує розвивати онлайн-магазин в Таїланді.

Французький Auchan і китайська платформа Alibaba об’єднують свої власні офлайн і онлайн-експертизи для вивчення нових можливостей розвитку в Китаї з використанням мережі Sun Art Retail Group, в якому Auchan є провідним акціонером.

Як тільки була оголошена кооперація Amazon/Whole Foods, здається, що в США не проходить жодного дня, щоб інша мережа супермаркетів не приєдналася до провайдера Instacart, який займається доставкою продуктів. Список партнерів Instacart включає Kroger, Price Chopper, Publix, Stop & Shop, Wegmans і навіть Aldi.

Цікаво, що Amazon була зайнята розробкою власних партнерських відносин, щоб спробувати вирішити проблему доставки. Роздрібний гігант розширив свою співпрацю з британською мережею Morrison’s, щоб забезпечити доставку продуктів лондонським покупцям. У США Amazon об’єднується з декількома мережами, включаючи Allrecipes, EatLove і Serious Eats, щоб додати послуги з купівлі і доставці продуктів, як правило, через пропозицію Prime Now. Також компанія недавно відкрила «Amazon Smart Home Experience» всередині окремих універмагів Kohl в Лос-Анджелесі і Чикаго.

Створення унікальних вражень в магазині

Фізичні магазини не йдуть в минуле: 90% продажів в світі як і раніше відбувається в традиційних торгівельних точках. Але для того, щоб конкурувати зі зручністю та нескінченним асортиментом, які пропонуються в інтернеті, важливі враження клієнтів, споживчий досвід і участь бренду. Apple Store і Nike Retail є золотим стандартом в цьому відношенні.

Інші рітейлери усвідомлюють важливість створення унікальних пропозицій, захоплюючої і розважальної атмосфери та найвищого рівня обслуговування, і активно впроваджують такі принципи в своїх магазинах.

Деякі компанії переходять від продажу товарів до продажу послуг і рішень. Безліч продуктових мереж уже відкрили магазини всередині медичних клінік і кабінетів місцевих дієтологів і дієтологів. Мережа супермаркетів в США Hy-Vee тепер об’єднується з фітнес-центрами OrangeTheory, щоб інтегрувати послуги з навчання і харчування.

Було б упущенням не згадати, наскільки прискорилася розробка і випуск нових модельних рядів в fashion-сегменті. Іспанська Inditex (Zara), шведський H&M і японський Fast Retailing (Uniqlo) за останні п’ять років постійно збільшували обсяг продажів рік до року. Вони скоротили цикл моди приблизно до п’яти тижнів у порівнянні шістьма-дев’ятьма місяцями для традиційного рітейлу. Надання споживачам миттєвої нової пропозиції дозволяє їм успішно випереджати інших операторів.

Перебудова рітейлу з використанням новітніх технологій

Кілька разів в історії стрімкий розвиток технологій і проривні інновації дуже швидко руйнували усталені роздрібні бізнес-моделі. Інтернет речей, штучний інтелект, розширена та віртуальна реальність (AR/VR) і робототехніка також сильно змінюють обличчя рітейлу.

Подібні технології та автоматизація можуть використовувати як традиційні магазини, так і інтернет-портали, щоб ще більше підвищити цінність бізнесу та налагодити взаємини з клієнтами.

Електронні пристрої з управлінням голосом, що працюють на основі технологій штучного інтелекту, таких як Amazon Echo, Echo Dot і Google Home, порушують звичний шлях покупки. Наприклад, у Dot є вбудовані можливості, які синхронізуються з Amazon.com для покупок. За допомогою простої голосової команди покупці замовляють предмети через Alexa, не виходячи з мережі та не відвідуючи магазин. Щоб конкурувати з Amazon Alexa, Wal-Mart почав в жовтні 2017 року співпрацюватиме з Google, пропонуючи клієнтам голосовий шопінг за допомогою Google Home. Google Assistant також використовують популярні мережі The Home Depot і Target.

Провідні компанії також активно впроваджують технології всередині своїх магазинів, щоб поліпшити і персоналізувати досвід покупок і, як правило, управляти трафіком в магазині.

IKEA інтегрувала AR/VR, німецька мережа Ceconomy, виділена з Metro в липні 2017 року, запустила VR додаток, що дозволяє покупцям переглядати 100 обраних продуктів. Іспанська El Corte Ingles занурює покупців в подорож по історії вин за допомогою свого VR-додатку.

Wal-Mart і Ahold Delhaize використовують роботів в магазинах для сканування товарів і підрахунку запасів. LoweBot допомагає клієнтам Lowe переміщатися по магазинах, розуміючи де вони знаходяться і перевіряти продукти на полицях.

Можливо, одним з найпрогресивніших застосувань технологій і автоматизації стала поява безпілотних магазинів. Хоча ідея все ще перебуває на ранніх стадіях, споживачі тепер можуть відвідувати магазини, самостійно сканувати товари за допомогою програми для смартфонів, а потім просто торкнутися телефону, щоб заплатити і вийти з дверей, як у випадку з Amazon Go.

У той час як індустрія обговорювала Amazon, рітейлер електроніки Suning в Шанхаї і супермаркет Coop Danmark в Данії, також залучають запустили свої пілотні проекти магазинів без кас і продавців. Auchan готує розгортання «сотень» безпілотних мікромагазінов в Китаї.

Читайте також –

Електронний рік: підсумки українського e-commerce за 2017-й


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку