Як Amazon обвалив акції рітейлерів, купивши мережу з 465 магазинів

Як Amazon обвалив акції рітейлерів, купивши мережу з 465 магазинів

19.06.2017 05:58
  1909
Ukrainian Retail Association

Купівля Amazon рітейлера Whole Foods стала настільки шокуючою для ринку, що американська преса всі вихідні писала про те, навіщо це було зроблено, як тепер буде виживати Walmart і що чекає Amazon в майбутньому.

Як пише AIN.UA, новина про покупку з’явилася в п’ятницю. Зазвичай важливі новини повідомляють ввечері, щоб фондовий ринок не встиг відреагувати, а за вихідні трейдери могли змінити своє рішення і менш запально реагувати на вже стару новину. Ось тільки у Amazon новини були хорошими і компанія не стала чекати вечора – все розповіли вранці за американським часом.

Реакція не змусила себе чекати. До кінця вечора великі американські рітейлери Walmart, Target, Costco, Kroger, Dollar General та інші подешевшали сумарно на $21 млрд або 6% від своїх колишніх капіталізацій. Колосальне падіння, як це можна побачити на графіку Recode.

Чого всі так злякались?

Насправді, Amazon купила далеко не найменшу компанію. На момент підготовки матеріалу Whole Foods мав в своєму розпорядженні виручку в більш ніж $16 млрд і 465 магазинів в США, Британії та Канаді. Причому це не маленькі магазини, а величезні маркети площею від 2000 до 5000 кв. м. А ще там майже 100 000 працівників. Whole Foods – це компанія з 37-річною історією.

Так, для такої компанії як Walmart це не рівня. У них більше 11 000 магазинів по всьому світу, 2 млн працівників, найбільша в світі виручка (майже $500 млрд) і величезні можливості. Тільки уявіть: 90% населення США живе в 10 милях від найближчого Walmart. Але саме акції Walmart обвалилися чи не більше за інших.

Найкраще на це запитання відповідає заголовок статті на TechCrunch: «Amazon хоче стати Walmart до того, як Walmart став Amazon»

Незважаючи на всі свої можливості, мільярди грошей і амбіції, Walmart за багато років так і не вдалося побудувати сильну ecommerce-складову. У серпні минулого року компанія придбала компанію Jet.com за $3 млрд, яка і повинна була взяти на себе розвиток онлайн-торгівлі.

Про те, що Amazon планує виходити в офлайн, довго і зовсім ніхто не думав. Але несподівано з’явився продуктовий магазин Amazon Go, а зовсім нещодавно стало відомо, що компанія, яка почала своє існування з продажу книг в інтернеті, відкриває вже 10-й фізичний книжковий магазин. Купівля відразу 465 точок стала важливим повідомленням ринку: Amazon не планує обмежувати себе тільки інтернетом. І судячи з того, що за останні 5 років активи Джеффа Безоса зросли на $65млрд, в його ідеї Уолл-Стріт сьогодні вірить значно більше.

Що дає Amazon придбання Whole Foods?

Експерти Bloomberg зазначають, що Amazon вже давно придивлявся до ринку продуктів, який тільки в США оцінюється в $800 млрд. Причому, Amazon Go був не першим подібним експериментом: раніше невеликі тестові проекти запускалися в Сіетлі. Не маючи потужностей, складів і відповідної інфраструктури, працювати з продуктами Amazon в таких масштабах, як з книгами, електронікою, речами, компанія просто не могла. Тепер все змінилося.

Справа в тому, що Amazon придбала не просто 465 великих продуктових магазинів. Насправді, це ще й величезна кількість складів в трьох країнах з великими розвиненими ринками. Склади – саме те, чого завжди не вистачало Amazon, адже вони досить дорогі і завжди вимагають ретельного планування для оптимального розміщення. Тепер у компанії з’явилося не тільки 465 нових точок видачі, а й додаткові складські потужності, де компанія зможе розміщувати найпопулярніший товар для ще більш оперативної доставки.

Це особливо важливо для 80 млн користувачів Amazon Prime, які можуть скористатися доставкою товарів через сервіс Prime Now – доставка протягом години за додаткову плату в кілька доларів. Послуга поки діє в невеликій кількості міст. Угода з Whole Foods дозволить розширити географію швидкої доставки: для Amazon це додатковий грошовий потік.

Другий важливий момент – нові технології. Не так давно стало зрозуміло, що справи у Amazon Go складаються не дуже. Якщо в магазин приходить багато людей, система починає глючити. А як вона себе поведе, коли буде працювати в декількох магазинах відразу і потрібно буде робити замовлення на підвезення продуктів? А якщо магазинів буде сотня? Перевірити подібне компанія могла, лише побудувавши всі ці магазини самостійно, або ж купивши вже готовий бізнес. Власне, так і сталося у випадку з Whole Foods.

Співробітники Amazon зможуть тестувати свої нові розробки для рітейлу вже не в маленьких магазинах для своїх співробітників, а в великих супермаркетах, які відвідують тисячі людей щодня. Причому, перші зміни почнуться вже найближчим часом: представники Amаzon мають намір оптимізувати роботу складів, тим самим зменшивши витрати на їх роботу і утримання. Як результат, компанія планує знизити ціни на продукти. При цьому Безос заявив, що не скорочуватиме штат Whole Foods: очевидно, що у нього вже готовий план подальшого розширення мережі.

Третє – доставка готової їжі. Amаzon через все той же сервіс Prime Now зможе доставляти користувачам їжу, яку будуть робити в тому ж Whole Foods. База користувачів є, інфраструктура – теж. Та й досвід Delivery Hero, який на IPO оцінили в $4,9 млрд, підказує, що це цілком собі бізнес.

Сьогодні Amаzon – одна з найактивніших і зростаючих компаній в США і світі. Безос стрімко багатіє, а Amazon називають компанією, яка досягне $1 трильйон капіталізації раніше Apple. До цього показника поки що далеко (капіталізація складає менше $500 млрд), але після оголошення угоди з Whole Foods вартість акцій компанії підскочила з $950 до $1000, тоді як всі інші стали дешевше. А значить Безос на правильному шляху.

Джерело: AIN.UA

Читайте також – 

Революція в шопінгу: Amazon запустив офлайн-магазин без кас, продавців і черг


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку