10 фактів з життя Джеффа Безоса, компанія якого коштує трильйон доларів

10 фактів з життя Джеффа Безоса, компанія якого коштує трильйон доларів

09.09.2018 09:00
  1912
Ukrainian Retail Association

На початку вересня вартість акцій Amazon перевищила $ 1 трлн. Маркетплейс став другою компанією в історії, яка подолала цей рубіж – першою була Apple. Завдяки чому Безос побудував свою імперію.
У 2018 році Білл Гейтс міг стати найбагатшою людиною в історії в п’ятий раз. Але цього не сталося, оскільки його титул відібрав Джефф Безос, засновник Amazon, космічної компанії Blue Origin і власник видавничого дому Washington Post. Йому вдалося накопичити стан в $ 150 млрд, що на $ 55 млрд більше, ніж у Гейтса. 10 фактів про те, що його привело до такого багатства.

1. Змінив назву компанії практично відразу ж

Безос хотів, щоб купити і отримати книги через інтернет можна було швидко, як за помахом чарівної палички, і назвав компанію Cadabra. Одного разу хтось в присутності засновника обмовився і назвав компанію cadaver, що з англійської перекладається як «труп». Треба було вберегти репутацію компанії від подібних застережень, і Безос поміняв назву на Amazon, в честь річки в Північній Америці.

2. Щоб створити успішну компанію, переїхав з Нью-Йорка в Сіетл.

Безос чітко розумів, що буде продавати в інтернеті. «Використання інтернету в США тоді росло на 2300% на рік, це було перспективно для бізнесу», – згадував він. Але для інтернет-компаній в США існує одне правило: жителі штату, де бізнесмен реєструє компанію, платять за покупки підвищений податок.

Щоб покупцям не довелося платити додаткову ставку за свої покупки, треба було заснувати компанію в штаті з малою кількістю жителів. Безос ризикнув і з густонаселеного Нью-Йорка переїхав в Сіетл. Там жив його знайомий, який до того ж міг познайомити починаючого підприємця з потрібними людьми.

3. Одночасно продавав і книги, і туалетний папір.

За рахунок зручних і швидких покупок бізнес ріс, як і з’являлися компанії-конкуренти. Щоб виділитися серед інших, Безос сам спілкувався з покупцями по e-mail. Він питав, які товари вони б купували разом з книгами. Балакучі клієнти писали, що їм було потрібно на даний момент, наприклад туалетний папір або засіб для миття скла в машині. І їх не бентежило, що в магазині продаються книги. Так серед тиражів і бестселерів з’явилися памперси і туалетний папір. Те, що в звичайних магазинах важко уявити, стало реальністю для інтернет-підприємця. Це сміливе рішення принесло Безос мільярди.

4. Зайняв грошей у батьків, щоб заснувати компанію.

До заснування власного бізнесу Джефф працював генеральним директором хедж-фонду в Нью-Йорку. Але накопичених коштів для відкриття своєї справи все одно не вистачало. Тому він зайняв у батьків трохи грошей – всього якихось $ 300 000. Дійсно розумне рішення – які батьки прийдуть, подібно кредиторам, вимагати гроші силою? Але Безос пішов і далі ризикувати грошима інших людей. Додаткових інвесторів, яких вдалося залучити, він відразу попередив, що Amazon з 70% -ною вірогідністю може збанкрутувати. Яким би дивним не було це спілкування з інвесторами, воно якимось чином спрацювало. Вартість Amazon в 2018 році досягла $ 1 трлн – і компанія стала другою найдорожчою в світі.

5. Не смітить грошима

Може бути, зберегти мільйони на рахунку Безос допомогла його ощадливість. Коли він разом з дружиною переїхав до Сієтлу, пара зняла маленький однокімнатний будиночок. А коли на їх рахунках накопичилися гроші, вони купили будинки і земельні ділянки в семи містах США. Але це не марнотратство, як може здатися на перший погляд: Безос здає свою нерухомість в оренду. А його дружина до 2013 року сама возила чотирьох дітей в школу, а Джеффа висаджувала по дорозі біля офісу. На великий і шикарній машині? Ні, на звичайній і практичній Honda.

6. Не оплачує паркування співробітникам.

Так само як і вдома, в офісі Безос не любить витрачати свої гроші даремно. Його співробітники паркують машини на стоянці компанії платно, щодня віддаючи частину своїх грошей назад в Amazon. Бізнесмен влаштував в офісі просте життя: не балує себе шикарно обставленим кабінетом і дорогими іграшками. А в першому офісі, в якому влаштувався Безос для роботи над Amazon, свій стіл він змайстрував сам – з дерев’яних дверей, які купив у сусідньому магазині.

7. Вибирав розумну і вигадливу супутницю, яка може його витягнути з в’язниці.

В молодості друзі Безоса кілька разів влаштовували йому побачення наосліп, тому що хлопець був «сором’язливим в спілкуванні з дівчатами». Джефф погоджувався сходити, тільки якщо супутниця відповідала його особисту вимогу: розумна і, головне, винахідлива. «Якби я хотів, щоб ця жінка звільнила мене з в’язниці в країні третього світу, вона б змогла це зробити», – говорить Безос.

Не тільки винахідлива, але і смілива Маккензі Таттл, на якій одружився Безос, сама спочатку запросила його на ланч. Вони побралися через три місяці після знайомства, а одружилися – через півроку. Вона поїхала в Сіетл разом з Джеффом, щоб заснувати бізнес. І Маккензі стала її бухгалтером, до того ж першим працівником Amazon.

8. Не друкує книги, написані дружиною.

Маккензі пише романи. Коли їй потрібен час для письменства, вона відправляється в свою невелику квартиру, а після дає почитати глави своєму чоловікові. Щоб це зробити, Джефф може навіть скасувати важливі плани. Втім, хоч чоловік і читає манускрипти, Маккензі не віддає свої романи в видавничий дім Amazon. «Ми називаємо її рибкою, яка від нас вислизнула», – говорить Джефф.

9. Ніколи не призначає ранкових зустрічей, щоб поснідати з сім’єю.

З усіма бізнес-партнерами він зустрічається в обідній або інший час, а час для сніданку залишає дружині і дітям. А ввечері, після вечері, Безос завжди миє посуд. Просто щоб зробити приємне Маккензі.

«Я впевнений, що миття посуду – це найсексуальніше, що я роблю», – зізнається Джефф.

10. Дозволяє дітям грати з будь-якими гострими предметами в будинку.

У Джеффа четверо дітей: троє синів і дочка, яку пара удочерила з Китаю. Він з дитинства дозволяв їм експериментувати з усім, що вони могли знайти в будинку, навіть з гострими і небезпечними інструментами. На думку підприємця, це заохочує їх цікавість і допомагає їм розвивати винахідливість. Він вважає, що вміння винаходити і ризикувати – ключове якість в бізнесі і в житті.

Джерело: Lofficiel

Читайте також –

Король fast-fashion: «Феномен ZARA» Ковадонгі О’Ши


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку