В’ячеслав Свиридов, Агромат: При відкритті магазину враховуємо найближчі житлові будівництва

В’ячеслав Свиридов, Агромат: При відкритті магазину враховуємо найближчі житлові будівництва

23.12.2019 08:15
  555
Костянтин Симоненко

Керівник роздрібної мережі Агромат розповів про те, як компанія вибирає локації для своїх магазинів і що допомагає торгувати плиткою і сантехнікою через інтернет.

Цей матеріал доступний російською мовою

Компанія Агромат на ринку України 26 років. Починали з імпорту керамічної плитки та сантехніки, поступово бізнес трансформувався в роздрібну мережу спеціалізованих магазинів. Основна частина асортименту компанії Агромат – плитка та сантехніка у всіх цінових сегментах, зараз в магазинах мережі представлена ​​продукція більше 270-ти фабрик з усього світу. Також компанія торгує меблями, кухнями, паркетом і освітлювальними приладами для квартир, будинків і різних комерційних об’єктів. Мережа налічує 20 магазинів в 9-ти областях України загальною торговою площею 28 000 кв. м.

Керівник роздрібної мережі Агромат В’ячеслав Свиридов розповів RAU про реконцепцію сервісної моделі, запуск CRM, нові проекти і про багато іншого

– Магазин будматеріалів – специфічна торгова точка і для неї не кожна локація підійде. Де ви намагаєтеся відкривати нові магазини і який критерій для вас найважливіший?

– Я б використовував визначення “спеціалізований магазин плитки та сантехніки”, оскільки зараз технології виробництва зробили крок настільки далеко, що керамічна плитка перетворилася зі звичайного будматеріалу в матеріал для втілення дизайнерських ідей, естетики і комфорту. Наприклад, зараз максимальний формат плити 320х160 см з дуже великим вибором малюнка. Цей матеріал застосовується для стін, підлоги, як елемент декору і навіть меблів.

Нові магазини ми вважаємо за краще відкривати в спеціалізованих ТЦ або локаціях з високою концентрацією магазинів подібної спрямованості. Звичайно, автомобільний і транзитний трафік також мають значення, так само як і наявність зручного паркування. Оптимальна площа для такої торговельної точки 600-900 кв. м.

– Яка середня площа магазина потрібна, щоб представити основний асортимент?

– Останнім часом компанія Агромат відкриває магазини близько 1000 кв. м. Вони найбільш комфортні для клієнтів. У цих магазинах розташовуються шоу-руми з прикладами готових рішень, є експозиції плитки та сантехніки на спеціальному обладнанні, зони меблів, кухонь і паркету. Також для покупця дуже важлива наявність зон для комфортного обговорення проектів з дизайнерами, фахівцями з комплектації і візуалізації майбутніх проектів.

– Що зараз потрібно українському споживачеві, чи змінилися його вподобання?

– Сучасний покупець плитки та сантехніки робить ремонт раз у вісім років, при цьому готовий витрачати час на 4-6 візитів в спеціалізований магазин. Більшість наших клієнтів крім якості і типу матеріалу частіше звертають увагу на ціну товару. В останні роки покупець більше розглядає комплексні рішення, залучаючи студії дизайну і архітекторів, або купуючи готові інтер’єрні рішення.

– Який товар в Україні найбільш ходовий і чи збігається це, наприклад, з європейськими трендами?

– У цьому році спостерігається невелике зростання продажів. Останнім часом відбувся перерозподіл цінових сегментів в сторону зниження середнього чека, що пов’язано з появою товарів – аналогів прийнятної якості за нижчою ціною і розширенням лінійок середнього сегмента у постачальників. Європейські покупці, як і виробники, все більше переходять на великі формати, сучасні та яскраві кольори. Покупців в Україні ця тенденція не обійшла стороною. Так наші покупці вже нормально сприймають плитку 120х120 см, хоча в Україні ще існують технологічні обмеження: занос, монтаж і різання великих форматів вимагає спеціального устаткування і кваліфікованих фахівців, яких, на жаль, не вистачає.

– Де ви бачите найбільший попит на свої товари?

– Зараз найбільш активно розвиваються Київ, Львів та Одеса, тому при відкритті магазину ми враховуємо наявність споруджуваних мікрорайонів в місті на найближчі 3-5 років.

Гордістю нашої компанії є спеціалізований торговий центр загальною площею 14 000 кв. м в Києві за адресою вул. Булаховського, 2, в якому представлений найбільший асортимент плитки та сантехніки в усій Європі.

– Чим залучаєте покупця: кращою ціною, великим асортиментом, рівнем сервісу або чимось ще?

– Ми використовуємо всі ці інструменти в комплексі. Щомісяця компанія пропонує більше 1000 SKU акційних позицій за найкращою ціною. Щоб забезпечити високий рівень сервісу, ми організували регіональні розподільчі склади у Львові, Одесі та Києві.

Крім того, дуже важливо, що 26-річний досвід роботи на ринку плитки та сантехніки дозволив сформувати репутацію надійного партнера як для клієнтів, так і для постачальників. У тому числі за рахунок високої кваліфікації менеджерів і доведення проектів до кінця. При першому візиті покупця ми беремо на себе відповідальність за кінцевий результат і тому клієнти нам довіряють.

– Що робить потенційного клієнта вашим покупцем?

– Так як компанія розвиває мережу спеціалізованих магазинів, велика увага приділяється розвитку і навчанн. персоналу – регулярні візити на фабрики виробників, відвідування виставок, спільні бранчі з архітекторами і дизайнерами з усього світу, участь в програмах КАДА (Клубу архітекторів і дизайнерів Агромат). До речі, учасники КАДА отримують клубну картку, яка надає спеціальні умови роботи в магазинах компанії Агромат.

Ми уважно відстежуємо останні тенденції в технологіях виробництва та моди, щоб запропонувати клієнтам найсучасніші і технологічні матеріали та рішення.

– Які регіони вже охоплені вами і де ще плануєте вихід? Чому?

– Магазини компанії Агромат розташовані в Києві, Львові, Одесі, Хмельницькому, Вінниці, Черкасах, Чернівцях, Умані, Кіровограді. Відкрили магазини в Харкові. Наступного року плануємо розширення мережі в Києві, Львові та інших великих містах України.

– Якщо вірити Держстату, обсяги будівництва в Україні постійно зростають. Як оцінюєте розвиток ринку за останній рік?

– За останній рік ринок показує невелике зростання, і це радує. Велику позитивну динаміку показує середній і економ сегмент товарів, так що купівельна спроможність населення ще далека від докризових часів.

– Хто ваші основні конкуренти – будівельні супермаркети або ринки? Або інші спеціалізовані магазини?

– Так як компанія представляє найбільший асортимент плитки та сантехніки, то в економ-сегменті конкуренція спостерігається, в основному, з будівельними супермаркетами і ринками, тут покупець робить основний акцент на ціну і промо-пропозиції. З іншими спеціалізованими магазинами ми конкуруємо за дизайнерів, які комплектують об’єкти для покупців. У будь-якому випадку, покупець робить остаточний вибір там, де є якісний сервіс, ціни, асортимент і звичайно спеціалізація менеджерів з продажів.

– Ви в минулому році запровадили великий проект – CRM-систему. Що це дало компанії?

– Так, дійсно, ми впровадили CRM-систему для створення омніканальності продажів і поліпшення клієнтського досвіду у всіх каналах збуту. Правда, зауважу, що мова поки йде тільки про завершення етапу розробки програмного забезпечення та навчання співробітників компанії. На практиці зараз найефективніше систему використовує підрозділ інтернет-продажів, оскільки вони більше всіх «страждали» від відсутності інформації про контакти з клієнтом, історії його замовлень. Та й звичайний пошук клієнта в базі був раніше незручний.

– Які перші результати?

– Завдяки CRM-системи ми вирішили питання встановлення єдиної ціни на сайті і в офлайнових магазинах, управління чергою обробки замовлень, комунікації з клієнтом (на різних стадіях замовлення клієнта приходять інформаційні sms) і т.д.

У підсумку ми отримали наступні результати:

  1. Доля інтенет-замовлень зросла на 1,7 п.п
  2. Швидкість обробки замовлень підвищилася у 2,5 рази
  3. Частку скарг кліентів вдалося звести до мінімуму і зараз цей показник не перевищує 1,8%

Варто відзначити ще один позитивний результат – ми отримали можливість контролю оброблених замовлень і облік причин їх скасування.

– Який ефект дала система в офлайні?

– В офлайнових магазинах поки не вдалося повноцінно запустити систему в експлуатацію. Є дві вагомі причини. По-перше, співробітники, що працюють більше десяти років в компанії на одному програмному забезпеченні, масово опиралися новацій. По-друге, після зміни команди топ-менеджерів збільшилася кількість пілотних проектів і змін в бізнес-процесах. Частота експериментів і змін виявилася настільки високою, що вносити коригування в процеси продажів одночасно в двох системах (старій і новій) виявилося занадто довго, а нам потрібні quick win. Тому було прийнято рішення до моменту стабілізації бізнес-процесів призупинити перехід на CRM і вносити зміни тільки на базі облікової ERP-системи. Думаю, що до цього питання зможемо повернутися в 2020 році.

– Які ще інновації впроваджуєте або вже впровадили на своєму сайті або в магазинах мережі?

– Успішний запуск нового інтернет-магазину в роздробі підштовхнув нас до ідеї перегляду функціоналу нашого другого веб-ресурсу, В2В-порталу для оптових клієнтів.

Ми ретельно проаналізували конкурентів і прийшли до висновку, що всі аналогічні ресурси розроблялися виключно внутрішніми силами компаній, так як з UA-IX (точка обміну інтернет-трафіком – прим. ред.) дизайном очевидно у всіх були проблеми.

Було прийнято рішення піти іншим шляхом і створити не тільки функціональний, але і зручний, красивий портал самообслуговування, додавши цікавих «фішок» і перевести роботу з замовленнями в digital світ.

– Що зробили для цього?

– Залучили підрядника, який робив наш роздрібний інтернет-магазин. Маючи готову платформу роздрібного e-commerce, нам вдалося запустити абсолютно новий В2В-портал всього за два місяці. Спочатку там був реалізований тільки повноцінний каталог товарів з можливістю прийому і обробки замовлень. Зараз інтенсивно його розвиваємо, враховуємо побажання і потреби клієнтів, щоб крок за кроком скорочувати кількість їх контактів з менеджерами з продажу.

Найближчим часом плануємо додати блок логістики, щоб дати можливість в реальному часі відстежувати доставку замовлення. Для вирішення цього завдання довелося переглянути і вдосконалити велику кількість логістичних процесів в компанії.

– Яку частку продажів у вашій мережі займає звичайна торгівля і продажу через інтернет?

– Роздрібна торгівля займає 60% всіх продажів, ця частка постійно зростає. Продажі через інтернет поки складають близько 2%.

Специфіка нашого товару накладає свої обмеження на розвиток інтернет-торгівлі. Адже кінцевим продуктом для клієнта є закінчений ремонт в санвузлі або ванній кімнаті, а на сайті представлені окремі деталі цього ремонту. Тому покупцеві треба спочатку створити цю картинку, щоб потім «наповнити» її складовими матеріалами. Найчастіше клієнти роблять 3D-візуалізацію, або працюють з дизайнером, вибирають плитку на експозиції і потім звертаються на сайт за покупками. Оскільки для початку покупцеві дуже важливо помацати плитку, побачити зразки в «натурі».

– Які плани у вас на цей і може бути наступний рік?

– Завдання на наступний рік: підвищити впізнаваність мережі спеціалізованих магазинів Агромат. Є кілька цікавих високотехнологічних проектів, які поки що хотілося б залишити в секреті, щоб ця подія стала приємним сюрпризом для наших клієнтів.

Читайте також –

Топ-менеджер компанії Агромат про якості хороших співробітників та свої правила життя


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку