Світ ароматного релаксу: як бренд Lush переосмислив індустрію краси

Світ ароматного релаксу: як бренд Lush переосмислив індустрію краси

Сьогодні
  120
Валерія Байда

У світі Lush гармонійно співіснують краса та етика. Бренд не тестує косметику на тваринах та не закуповує інгредієнти у компаній, які будь-яким чином пов’язані з експлуатацією тварин. Компанія відома своєю відданістю вегетаріанським рецептам, а 85% її продукції є веганською.

З чого все починалося

Магазини зі свіжою косметикою ручної роботи Lush неможливо оминути, вони так і манять ароматом. Потрапивши всередину, можна загубитися серед різноманіття: тверді шампуні, скраби, парфуми, маски та багато іншого.

Усе почалося з 1977 року, з клініки, де виготовлялися натуральні продукти для волосся та краси.

А власне історія компанії Lush почалася в 1995 році в м. Пул, в графстві Дорсет у Великобританії. Її створили шість косметологів-ентузіастів Ліз Вейр, Марк Константин, Мо Константин, Ровена Бьорд та Хелена Амброзен. 

Бізнес виник після занепаду попередньої компанії під назвою Cosmetics To Go – продаж косметики поштою. Це були інноваційні на той час бомбочки для ванни, тверді шампуні та тверді масажні щітки. Компанія рішуче виступала проти тестів на тваринах  та закуповувала інгредієнти у тих постачальників, хто не проводив тестів на тваринах. А при створенні засобів використовувалися свіжі компоненти в прямому сенсі цього слова – фрукти та овочі закуповувалися прямо на ринках, а при розробці формул використовувалося мінімум консервантів.

Проте компанія Cosmetics To Go проіснувала всього шість років і збанкрутіла. А після місія створити етичні та свіжі продукти втілилася в інший бренд, який вже 30 років тішить клієнтів якісною косметикою – Lush.

Боротьба за права тварин у всьому світі

У 2012 році в лондонському магазині на Ріджент-стріт було встановлено вітрину з «тестуванням на тваринах наживо».

Перформансистка Жаклін Трейд пройшла симульовані лабораторні експерименти, включаючи закапування очних крапель, ін’єкції, примусове годування та гоління волосся, щоб підкреслити страждання тварин під час тестування. Подія, яка транслювалася в прямому ефірі понад десять годин, викликала світовий медіашторм і сприяла прийняттю Директиви ЄС про тестування косметики у 2013 році.

Ця кампанія залишається однією з найвідоміших та бренд з самого початку свого заснування і до нині продовжує свою боротьбу за права тварин у всьому світі.

Культура «нульових відходів»

Перший магазин Lush відкрився в місті Пул. Він мав досить простий дизайн, а на пакування у ті часи просто не вистачило грошей. Та й в цілому, засновники були впевнені, що «обгортка» продуктів тільки шкодить планеті, тому зосередилися не на зовнішньому вигляді товарів, а внутрішньому наповненні – витрачали зекономлені на пакуванні гроші на закупку якісних інгредієнтів.

Зараз понад половину засобів  створюються у твердому вигляді – піни, тверді шампуні, тверді гелі, олії для тіла тощо, тож представлені в магазинах без пакування. Та й тверда форма на відміну від рідкої, не вимагає використовувати велику кількість консервантів для продовження терміну придатності.

А там, де без обгортки не обійтися, використовується перероблений пластик, який можна повторно здати на перероблення.

Далі свій перший магазин за межами Великобританії компанія відкрила через рік в 1996 році в Канаді у Ванкувері.

Lush виріс до світового бренду з понад 800 магазинами у понад 50 країнах. Так, у 2025 році магазини є всюди, окрім Антарктиди: від Бельгії до Боснії, Чилі до Хорватії, Південної Кореї до Кувейту, Малайзії до Мексики, Польщі до Португалії, Сербії до Сінгапуру, Великої Британії до США та багатьох інших.  До слова, в Україні нарізі працює дев’ять магазинів.

А у 2024 фінансовому році було продано 41,7 мільйона «оголених» (без пакування) продуктів.

Чи є місце ручній праці у світі стрімкої автоматизації?

Зважаючи, що у світі все частіше кажуть про кадрову кризу, стрімко зростає попит на автоматизацію. Очевидно, що автоматизована система працює швидко, з великими обсягами та з мінімальним залученням людей. Проте у компанії Lush все навпаки: людина – першооснова. При виробництві мінімально використовують автоматизацію, окрім натискання кількох кнопок. Тобто косметика створюється людьми вручну. У компанії кажуть, що саме через це персонал має глибокий зв’язок з продуктом. Це те саме, що готувати смачні страви на своїй кухні.  Тож на лицьовій наклейці, розміщеній на готовому виробі, міститься не тільки код партії, але й портрет майстра.

І у 2017 році акціонери Lush передали 10% акцій компанії до Lush Employee Benefit Trust (EBT), зробивши Lush частково власністю співробітників.

Концептуальний та флагманський магазини

Свіжість вкрай важлива для бренду, і щоб це підкреслити у 2019 в Парижі в районі Ле-Маре відкривається концептуальний магазин Fresh and Flowers. Тут під одним дахом об’єднали ультрасвіжу косметику, суміші магазинних та сезонних місцевих квітів під одним дахом.

У цьому ж році відкрився і флагманський магазин в Ліверпулі площею 1380 кв. м. Простір мав три поверхи та був заповнений не лише продукцією бренду. Тут представили Hair Lab, де клієнти могли насолоджуватися консультаціями з догляду за волоссям, стрижками та процедурами. Було кафе, приміщення для майстер-класів, вечірок та громадських заходів, та побудували найбільший в історії Lush Spa (перший відкрився у 2009 році) з шістьма процедурними кабінетами. І це ще не все: в новому просторі флорист пропонував свіжі сезонні квіти.

А у 2023 році в Брайтоні відкрився Lush HairLab. Це не просто салон, де можна зробити зачіску чи доглядову процедуру. Простір пропонує цілісний підхід: фарбування волосся хною на рослинній основі, є послуга без дзеркал та «тихе» спілкуванням.

Цьогоріч компанія відзначала три десятиліття винаходів, бунту та свіжої косметики ручної роботи!

«Залишаючи світ пишнішим, ніж ми його знайшли!», – написали на сайті компанії.

Джерело інформації та фото: з офіційного сайту Lush та lush.com.ua.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку