Уве Поом, SupplierPlus: Які переваги отримують рітейлери від реверсивного факторингу

Уве Поом, SupplierPlus: Які переваги отримують рітейлери від реверсивного факторингу

14.06.2021 08:15
  625
rau

Про те, які сучасні інструменти можуть використовувати рітейлери для підвищення ефективності своєї роботи, RAU розповів операційний директор SupplierPlus Уве Поом.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Вже зовсім скоро, 16-17 червня 2021 року в Києві, в НСК «Олімпійський», відбудеться найбільша зустріч рітейлу країни RAU Expo 2021. Офіційним партнером заходу виступить SupplierPlus Ukraine – фінансово-технологічна компанія, яка спеціалізується на рішеннях щодо фінансування ланцюга постачань. SupplierPlus Ukraine належить компанії SupplierPlus Group, що була заснована в Естонії у 2015 році. Компанія пропонує інноваційні рішення для управління оборотними коштами, які використовуються великими компаніями, їх постачальниками та банками.

Чому рітейлерам слід звернути увагу на фінансування ланцюга постачань?

– Фінансування ланцюга постачань глобально розвивається протягом останніх 20-ти років – велика кількість торгівельних мереж у всьому світі залучені у такі програми з метою оптимізації ланцюга поставок.

Чому це так? Коротше кажучи – завдяки підтримці доступу постачальників до фінансування рітейлер може покращити свою ринкову позицію, що позитивно вплине на перемовини з ними.

Однак в Україні ця практика досить слабо розвинена. Наприклад, такі міжнародні компанії, такі як Metro, Ашан та Leroy Merlin вже використовують за кордоном інструменти SCF, такі як реверсивний факторинг, але в дочірніх компаніях України такі програми не реалізовані. Банки також їх не пропонують.

– Яка ситуація з факторингом в Україні, у порівнянні із сусідніми країнами?

– На даний момент, об’єми факторингових операцій в Україні у 30-40 разів менші, ніж потенціально могли б бути. Хоча дохід сектору роздрібної торгівлі складає приблизно 337 млрд грн на рік (11 млрд євро), частка факторингу складає менше 11,3 млрд грн (300 млн євро). Наприклад, у сусідній Польщі відношення об’єму факторингових операцій відносно ВВП дорівнює десь 9,64%, в той час, як в Україні цей показник складає лише 0,25%.

– Які саме переваги від реверсивного факторингу можуть отримати в Україні рітейлери та їх постачальники?

– Реверсивний факторинг для українського ринку –  це win-win рішення для всіх сторін, як для покупців, так і для постачальників. Завдяки реверсивному факторингу вивільняється додатковий оборотний капітал: для рітейлерів за рахунок більш тривалих термінів оплати, а для постачальників за рахунок можливості завчасного переведення рахунків в готівку. Якщо брати за приклад ситуацію на естонській платформі з нашими європейськими покупцями, – завдяки реверсивному факторингу ми допомогли їм збільшити терміни оплати на 15 днів, тоді як їх постачальники почали отримувати перевагу у вигляді отримання виплат раніше передбачених термінів.

Які основні переваги з точки зору оборотних коштів?

– Рітейлери генерують оборотний капітал, збільшуючи відстрочку платежу зі своїми постачальниками, (період погашення кредиторської заборгованості), та зменшуючи відстрочку зі своїми клієнтами (період погашення дебіторської заборгованості). Оптимізація цих показників може призвести до більш ефективного циклу обігу грошових коштів.

Пропонуючи своїм постачальникам вигідні рішення з фінансування, мережам стає простіше домовитись з ними про довші терміни оплати, або, іншими словами, збільшити період погашення кредиторської заборгованості, а отже, покращення циклу обігу грошових коштів.

Які основні переваги для менеджерів закупівель у роздрібних компаніях?

– Якщо ви можете запропонувати постачальникам конкурентоспроможні рішення щодо фінансування оборотного капіталу, то можна домовитись про кращі закупівельні ціни. Крім того, ви можете побудувати міцніші стосунки зі своїми постачальниками, уникаючи проблем із доставкою та оплатою рахунків. Фактично, роздрібний торговець починає виконувати роль банку для постачальника, що покращує його позицію в очах постачальника.

Як це працює? Який сенс у фінансування ланцюга постачань з економічної точки зору?

– Коли покупці працюють на умовах відстрочки платежу, постачальники зазнають додаткового фінансового тиску. Тому їм зазвичай необхідне банківське фінансування, як джерело оборотних коштів. Покупці своєю чергою можуть підтримати цю співпрацю з банками за допомогою факторингових продуктів. Знижуючи вартість оборотних коштів для постачальників, рітейлер може домовитись про кращі умови співпраці.

Як робота різними інструментами факторингу працює для торгівельних мереж?

– Головним кроком є ​​надання банкам якогось підтвердження щодо рахунків, що б дозволило почати їх фінансувати. Існують різні види підтверджень.

При традиційному факторингу банки очікують лише інформацію про те, що рахунок є дійсним. Це можна вирішити за допомогою автоматизованого обміну даними через ERP або EDI-системи. Такі підтвердження не мають юридично значущий характер, тому остаточний кредитний ризик покладається на постачальника. Іншими словами, постачальник повинен мати доступні кредитні ліміти, а це можливо не для всіх.

Альтернативою є реверсивний факторинг. Це означає, що покупець зобов’язується сплатити банку відповідно до термінів та умов рахунку. При цьому, підтвердження можуть бути як для повної суми рахунку, так і для часткової, але обидва варіанта матимуть юридично значущий характер. У такому випадку банки перекладають кредитний ризик на 100% на покупця, що призводить до зниження відсоткових ставок, але витрати на фінансування все ще сплачує постачальник. Нижчі відсоткові ставки – це одна з переваг на користь такого рішення, що може бути використана під час перемовин.

Як реверсивний факторинг допомагає у перемовинах з постачальниками?

– Великі постачальники мають доступ до вигідного банківського фінансування, але вони мають різні інвестиційні потреби і, можливо, хотіли б використовувати свій баланс для інших проектів. Реверсивний факторинг дозволяє їм продавати рахунки, без необхідності використання кредитних лімітів, тому це дійсно цінна пропозиція.

Маленькі та зростаючі компанії можуть стикатися з досить високими відсотковими ставками – набагато вищими, ніж великі мережі супермаркетів. З великою кількістю компаній стане легко знизити відсоткові ставки вдвічі.

Наостанок, чому ви рекомендуєте факторинг рітейлерам?

– Коротше кажучи – якщо мережа може запропонувати привабливі варіанти фінансування своїм постачальникам будь-якого розміру, він може використати це на свою користь під час перемовин. Це безпрограшна ситуація, і саме тому покупці отримують вигоду від фінансування ланцюга постачань.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку