Купуйте безпечно: як супермаркети працюють в період карантину

Купуйте безпечно: як супермаркети працюють в період карантину

10.04.2020 08:15
  242
Костянтин Симоненко

Крім загальних заходів, передбачених національними і міжнародними стандартами безпеки під час епідемій і пандемій, українські FMCG-мережі прийняли ряд додаткових дій.

Цей матеріал доступний російською мовою

У міру посилення вимог уряду до поведінки громадян поза домом торгові мережі також вводять додаткові заходи безпеки. RAU зібрала основні факти про нові реалії роботи провідних українських продуктових операторів.

Захист покупців

З понеділка, 6 квітня 2020 року, за рішенням уряду в Україні посилені карантинні заходи безпеки з метою протидії поширенню вірусу COVID-19. Тому торгові мережі постійно працюють над впровадженням нових і посиленням вже існуючих заходів безпеки працівників і відвідувачів магазинів.

Так, нещодавно в магазині Фуршет на вулиці Мостицькій в Києві з’явився автомат з продажу захисних масок. Ціна за штуку – 20 грн.

Крім того, як і в багатьох інших мережах, в приміщеннях супермаркетів в загальнодоступних для покупців місцях стоять дозатори з дезинфікуючим розчином для рук. Додатково в мережах Novus, Billa, АТБ, Велика кишеня йінших для покупців розмістили разові рукавички біля візків і дезінфікуючі засоби для рук. В якості додаткової міри безпеки у всіх магазинах нанесли обмежувальні лінії біля вітрин і кас, де зазвичай збирається багато покупців.

Зрозуміло, всі мережі інформують гостей про рішення місцевих органів влади і рекомендують дотримуватися правил. Це стосується кількості людей, які одночасно можуть перебувати в магазині, наявності засобів індивідуального захисту у гостей і дотримання дистанції.

У магазинах мережі Велика кишеня закликають покупців розраховуватися карткою, користуватися касами самообслуговування. Також на сайті компанії вивісили список магазинів зі зміненими годинами роботи на час карантину.

Прибирання приміщень

У відповідь на введення карантину в мережі АТБ розробили два додаткових регламенти з прибирання і санобробки в приміщеннях магазинів:

  1. Збільшення частоти профілактичної дезінфекції.
  2. Розробка регламенту санітарних заходів по екстреній дезінфекції та алгоритм дій (при виникненні захворювання або підозри на захворювання серед співробітників або відвідувачів).

В інших мережах також систематично проводяться генеральні прибирання та дезінфекції офісних приміщень, інвентарю та обладнання в магазинах. У торгових залах магазинів підлогу і ручки візків для продуктів додатково обробляють дезінфікуючими розчинами. У мережі Billa і Novus відзначили, що посилено вентилюють приміщення.

«У запровадженні всіх заходів ми керувалися тим, що для нас перш за все – здоров’я наших співробітників і наших гостей. Тому посилили заходи безпеки і впровадили нові санітарно-гігієнічні норми у всіх магазинах», – повідомила Оксана Перекупко, керівник відділу зі зв’язків з громадськістю мережі Фора.

У торговому залі магазинів Фора і приміщеннях для персоналу встановили додаткові антисептичні засоби для рук, а також збільшили кількість одноразових рукавичок на вході і в залі.

Тут кожні три години обробляють деззасобами ручки візків і кошиків, дверні ручки і вітрини. З тим же інтервалом проводиться вологе прибирання з використанням дезрозчинів, провітрюються приміщення, де це можливо. У Novus прибирання роблять ще частіше – кожні дві години. А в Billa крім обробки візків і робочих зон касирів, підвищили регулярність дезінфекції касових транспортерів і миття підлог із застосуванням спецрозчину, а також знезараження ручок камер зберігання, пакувальних столів.

Турбота про персонал

Практично всі опитані FMCG-рітейлери подбали і про захист персоналу. Розуміючи, що саме під час обслуговування на касі відбувається близький контакт між касиром і покупцем, в Novus особливу увагу приділяють захисту в цій зоні. Касири вже користуються спеціальними шоломами із захисним екраном, який допомагає закрити не тільки зону рота і носа, а й очей. А тепер додатково встановлюють захисні екрани з оргскла на території розрахунку з покупцями біля кас, щоб створити додатковий бар’єр.

У мережі Billa касові зони також обладнають спеціальними захисними екранами. А працівники торгових залів і їх допоміжних і виробничих служб забезпечені одноразовими латексними рукавичками та захисними масками. У місцях прийому їжі співробітників за рахунок компанії забезпечили вітамінними наборами і оксоліновою маззю.

«Крім цього, посилено контроль за дотриманням стандартів мережі за швидкістю касового обслуговування, щоб скоротити час перебування людей в приміщеннях магазинів Billa, і не допускати скупчення людей в торгових залах і біля кас», – повідомили в мережі.

Практично скрізь співробітники працюють в захисних масках, рукавичках, обробляють регулярно руки і протягом дня проходять перевірку стану здоров’я. В АТБ навіть ведеться Журнал Здоров’я.

У багатьох існує чітка інструкція, яка визначає порядок дій і відповідальних в разі виявлення працівників з підвищеною температурою тіла або іншими симптомами вірусних або простудних захворювань.

Так, в мережі Фуршет з 12 березня згідно із внутрішнім наказом регулярно проводиться моніторинг стану здоров’я персоналу. Для всіх співробітників мережі скасували міжнародні відрядження, а також обмежили особисті подорожі за кордон. Ті, хто недавно повернувся із закордонної подорожі, вирушили на карантин. Так само роблять і інші рітейлери.

Наприклад, компанія Fozzy Group, що розвиває мережі магазинів Сільпо, Фора, Fozzy Cash & Carry і ряд інших, стала впроваджувати додаткові санітарно-гігієнічні заходи для запобігання поширенню коронавіруса ще до офіційного введення карантину.

Так, тут переглянули графік всіх спеціальних публічних заходів, де передбачається велика кількість відвідувачів, в тому числі вирішили перенести проведення фестивалів, дегустацій, майстер-класів тощо.

Офіси Fozzy Group максимально перейшли на віддалену роботу, для співробітників скасовані всі міжнародні відрядження і обмежені відрядження по Україні без крайньої необхідності.

«Кожен наш співробітник приступає до роботи тільки після контролю температури тіла і загального самопочуття. Працівники магазинів забезпечені медичними масками і рукавичками», – розповіли в мережі Фора.

У мережі магазинів Varus для всіх співробітників проводиться онлайн-навчання правилам поведінки і консультації щодо запобігання зараження і симптомів захворювання коронавірусною інфекцією фахівцем-епідеміологом. Всі особисті зустрічі і наради переведені в онлайн. У кожному відділі і департаментах призначена відповідальна особа, яка контролює ситуацію і стан здоров’я колег при допуску на роботу. Розіслані всім рекомендації по новій бізнес-етиці, наприклад, утриматися від рукостискань і т.п.

Захист продуктів

Щоб покупки в магазинах були максимально безпечними, вся нефасована продукція в мережах Сільпо, Фора і деяких інших упаковується. Так, в Novus закрили м’ясо і рибу від прямого контакту, а хліб і випічку перед тим, як покласти на вітрину, пакують в плівку.

Призупинили обслуговування в кафе за столиками, але готові упакувати їжу, щоб можна було забрати її з собою.

В АТБ з перших днів проголошення карантину продукція додаткових сервісів – соки фреш, свіжа випічка, кавові напої – почали реалізовуватися в умовах, що мінімізують ризик. Відкриті частини соковижималки закриті захисною плівкою. Стаканчики, кришечки для кави – розфасовані в пакети, продукція відділу «Свіжа випічка» – розфасована в пакети або в захисну стретч-плівку.

«Також було прийнято рішення про часткове закриття відділів в деяких регіонах у зв’язку з критичною епідеміологічною ситуацією. Особливо значимі продукти для населення: яйця, свіжий хліб промислового виробництва реалізуються запакованими. Проведена робота з хлібобулочними підприємствами по упаковці гарячого хліба в закриті паперові пакети », – повідомили в АТБ. Особлива увага приділяється умовам перевезення, станом транспортного засобу, наявності акту санобробки кузова.

Регулярній ретельній дезінфекції піддається і транспорт компанії мережі Billa. Такі ж вимоги по протиепідемічній та санітарно-гігієнічній безпеці висуваються партнерам цієї мережі, які здійснюють доставку товарів зі своїх складів або між підрозділами мережі Billa.

Контроль запасів та цін

Крім того, рітейлери контролюють наявний асортимент товарів, щоб не виникав дефіцит і особливий контроль приділяють соціально значущими продуктам. Зокрема, так роблять в мережі Novus, де також активно працюють над розширенням можливостей доставки товарів.

Varus зробив своїм пріоритетним завданням реалізацію можливості замовлення продуктів через сервіси доставки Raketa, Glovo, UberEats і розробки Varus Pick Up Point, що дозволить ще більше мінімізувати фізичні контакти і замовляти продукти онлайн, забравши вже підготовлені товари в зазначений час.

Всі 26 магазинів Metro в Україні працюють в посиленому режимі, щоб забезпечити доступність товарів на полицях для клієнтів. «Наша оптова бізнес-модель допомагає нам підтримувати стабільний рівень запасів. З огляду на підвищений попит, ми зараз розміщуємо додаткові замовлення на товари нашим постачальникам, щоб максимально підтримати країну і українців у цій складній ситуації», – заявив недавно Тіно Цайске, генеральний директор Metro Cash & Carry Ukraine.

За його словами, компанія Metro як відповідальний гравець на ринку торгівлі і найбільший німецький інвестор в економіку України, виступає категорично проти використання кризової ситуації виключно в інтересах бізнесу. Тому вживає всіх можливих заходів для недопущення зростання цін на соціально-значимі групи товарів, і залишає рівень націнки незмінним у порівнянні з періодом до початку карантину.

Читайте також –

Все буде онлайн: як рітейлери переходять в інтернет через карантин


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку