Товар обличчям: як дизайн упаковки впливає на продажі продукції
Радана Ренко та Катерина Решетняк, співзасновниці креативного бюро PLAI buro, в колонці для RAU розповідають про те, коли таке часом абстрактне явище як дизайн, у своїх різних проявах безпосередньо впливає на бізнес у різних сферах.
Цей матеріал також доступний російською мовою
В умовах зростаючої конкуренції мистецтво брендингу стає економічною зброєю, а володіння прийомами створення сильних брендів – запорукою перемоги учасників маркетингових боїв. Упаковка є однією з видів такої «зброї».
Функцією упаковки, крім її прямого призначення, стає комунікація зі споживачем. Згідно з інформацією від Business Insider, перше враження та рішення про покупку товару формується приблизно за 7 секунд, а 81% споживачів вибирають товар тільки через його упаковку.
Упаковка – це не тільки інформація про товар (найменування, склад, дата випуску та термін зберігання, місце виробництва, правила використання), але й характер бренду, ідея продукту, асоціації споживача, які формують прихильність.
Ефективна упаковка здатна переконати споживача цілеспрямовано шукати знайомі емоції, пов’язані з об’єктом і запускати “хвильовий ефект”. 52% онлайн-аудиторії стверджує, що знову куплять товар у компанії, яка подбала про класну упаковку. Приблизно 90% споживачів активно користуються пакувальними коробками або пакетами.
Джерело: caltexplastics
Так, добре продумана брендингова складова створює додаткову додану вартість і приносить користь компанії навіть після продажу товару. Згідно з дослідженнями, аудиторія у віці 18-25 років у 74% випадках ділиться в соцмережах фотографіями упаковки, якщо вона їм подобається. Бізнесмени помічають, що інтерес до продукції збільшується на третину завдяки вдалій упаковці.
Особливо яскраво це помітно на недорогих товарних категоріях (сірники, жуйки, напої), де статусність не відіграє суттєвої ролі при прийнятті рішення про покупку, а споживач дивиться на додаткові якості та цінності, навіть якщо вони не є функціональними (етикетка, форма, колірне рішення тощо).
80% своєї уваги покупець звертає на колір упаковки, а вже потім на написи, шрифти і так далі. Вивчивши наведену нижче інфографіку від Iconic Fox, ви зрозумієте, чому деякі бренди вибрали певні кольори для своїх логотипів.
Джерело : blog.hubspot.com
Також крутим брендинговим ходом для створення міцного емоційного зв’язку між брендом і споживачем є гейміфікація (залучення в ігровий процес), де упаковка – це частина гри. Як було у “Растішка”: досить було додати до сирків паличку, щоб зробити з них морозиво, яке відразу ж захотів кожен малюк.
Крім того, упаковка – це також рекламоносій, і єдиний вид реклами, який не викликає роздратування, а навіть навпаки – сприймається максимально лояльно. Так що не бійтеся перетворювати звичайні предмети в щось більш цікаве і привабливе. Так ви залучите найвимогливішу аудиторію та збільшите кількість продажів!
Читайте также –
Нові форми: 11 головних трендів в дизайні упаковки в 2020 році