Швидкість, локація, фідбек: як Zara заробляє мільярди з мінімумом вкладень в рекламу
Zara – світовий лідер з продажу одягу. При цьому компанія витрачає всього 0,3% бюджету на рекламу. Завдяки чому їй вдалося домогтися таких результатів з мінімальними вкладеннями в маркетинг.
Роздрібна торгівля – нещадна галузь. Конкуренти постійно посилюють свою рекламу і знижують ціни в спробі залучити клієнтів. І все ж Zara змогла відкрити понад 6500 магазинів. Їх інтернет-продажі процвітають. Як бренду вдалося домогтися такого успіху та популярності без особливих витрат на маркетинг і рекламу?
-
Бути швидким, а не першим – девіз Zara
Багато рітейлерів прагнуть стати законодавцями мод. Але Zara не витрачає гроші на R&D (розробку інноваційних моделей і технологій). Замість цього вони вибирають абсолютно інший підхід: швидка мода.
Zara створює аналоги зі світу високої моди. Вони хочуть сподобатися підліткам і молодим 20-тирічним людям. Тому оновлюють колекції в магазинах щомісяця.
Модні моделі + недорогі ціни + постійне оновлення колекцій. Ця стратегія приносить успіх: загальний обсяг продажів бренду зріс приблизно на 50% за п’ять років, до $17,5 млрд.
- Zara відстежує відгуки клієнтів і реагує на них
Прохання залишити відгук – це не просто маркетинговий хід в Zara. Коли клієнт говорить, що йому щось сподобалося (чи не сподобалося), цей відгук надсилається керівництву. Звідти він потрапляє дизайнерам. А ті, в свою чергу, використовують зворотний зв’язок для подальшої роботи.
Менеджери магазину – не просто рядові співробітники. Вони фахівці в області моди. Їх вчать звертати увагу на те, що клієнти говорять і роблять.
Вони повинні зрозуміти, як бренду розвиватися далі. Цього неможливо досягти, якщо просто аналізувати дані на комп’ютері. Залучаючи споживачів в процес створення одягу, Zara спирається на масову лояльність до бренду.
-
Zara використовує анти-маркетинговий підхід
Ось що робить Zara по справжньому унікальним: компанія витрачає близько 0,3% доходу на рекламу. Вони майже нічого не розповідають про свою продукцію.
В середньому по галузі маркетинг в роздрібній торгівлі складає 3,5%. Підхід Zara кардинально відрізняється.
Бренд не красується на кожному рекламному щиті. Покупці думають, що, якщо купити сорочку в Zara, на роботі вони не зіткнуться з кимось ще в цій же сорочці. Адже колекції оновлюють щомісяця.
-
Найважливіше – місце розташування
Якщо комусь здається, що керівники Zara даремно не витрачають на рекламу і маркетинг, то він помиляється. Zara інвестує в розташування і привабливість своїх магазинів.
Стратегія Zara – відкривати магазини в крупних мегаполісах. Ви не знайдете Zara поруч з Walmart або Ашан. Їх магазин можна зустріти по сусідству з бутіком. Але ціни Zara набагато доступніші для аудиторії.
Багатьом не подобається такий стиль Zara. Бренд є доказом того, що не обов’язково витрачати багато грошей на рекламу. Ви можете прислухатися до покупців і пропонувати нові продукти швидше за конкурентів.
Висновки:
- Швидкість. Необов’язково бути першим. Будьте найшвидшими. Перевага Zara в швидкості випуску нових колекцій.
- Зворотній зв’язок. Zara слухає своїх покупців. І враховує їх думку при розробці нових продуктів. Автоматизуйте збір зворотного зв’язку. І постійно шукайте способи поліпшення свого продукту і сервісу.
- Розташування. Zara практично не вкладає грошей у рекламу. Вони інвестують в краще розташування магазинів. Що важливо у вашому бізнесі? Для інтернет-магазину – це ключові площадки, де знаходиться цільова аудиторія. І зручні способи доставки, включаючи пункти видачі.
За матеріалами: referralcandy.com
Переклад: spark.ru
Читайте також –
Топ-5 секретів рітейлерів: як мережі мотивують покупців витрачати більше