Провальний маркетинг: рекламні кампанії брендів зі світовим ім’ям, які обернулися гучним скандалом
Аmazon, KFC, Parker, Dr Pepper і інші відомі бренди, які в гонитві за увагою потенційних клієнтів зіткнулися з гучним провалом, над яким всі сміялися.
Не дуже весело, коли конкуренти наступають на п’яти. Але набагато гірше, коли компанія витратила купу грошей на круту рекламу, а вона в кращому випадку викликала глузування, а в гіршому – бажання бойкотувати продукцію бренду. Навіть серйозні корпорації не застраховані від провалів і деколи здійснюють такі ляпи, які смішать ще кілька наступних поколінь. Портал AdMe.ru зробив огляд провальних маркетингових кампаній відомих брендів. RAU пропонує ознайомитися з найцікавішими з них.
Труднощі перекладу і мовні особливості інших країн
Мережа ресторанів швидкого харчування KFC допустила серйозний промах при виході на китайський ринок в 1980-х роках. Популярний слоган компанії Finger lickin ‘good («Пальчики оближеш») перевели досить дивно: Eat your fingers off («Відкуси собі пальці»). Однак помилка не стала фатальною, і на зараз KFC – одна з найпопулярніших мереж фастфуду в Китаї.
Компанія Parker Pen вирішила просувати свої ручки на ринках Мексики. Однак під час перекладу відомий слоган It will not leak in your pocket and embarrass you («Не протече у вашій кишені і не поставить вас в незручне становище») перетворився в вульгарну насмішку. Англійське слово embarrass прирівняли до мексиканського embarazar («запліднювати»). Отже, покупці почули досить несподіваний слоган: «Наша ручка не протече у вашій кишені і не запліднить вас». Дуже обнадіює.
Через мовні особливості в російськомовних країнах провалилися продажі мінеральної води, яку виробляла компанія F&K Waterhouse. Коли під час реклами диктор вимовляв її назву, глядачі надривали животи від сміху. А називалася ця вода досить просто: Blue Water. Чомусь вживати продукт з назвою «Блю Вота» ніхто не хотів.
Сумнівна двозначність
На рекламному щиті компанії JCPenney був зображений чайник з підписом «Надмірності, які ви заслуговуєте». І все б нічого, але він мав вражаючу схожість з Адольфом Гітлером: носик з дзвіночком показував жест «зіг хайль», кришка нагадувала вуса, а ручка повторювала обриси зачіски диктатора. Компанію завалили скаргами, тому рекламу довелося прибрати.
У 20-х роках в Америці випустили засоби контрацепції під назвою Рамзес. І лише через 2 місяці після початку продажів виробники дізналися, що у Рамзеса II було більше 160 дітей. Схоже, ці засоби контрацепції не менше небезпечні, ніж ручка Parker.
У січні цього року Amazon представила новий логотип, в якому замінила старий візок для покупок на іконку з посмішкою і синьою стрічкою з хвилястим краєм. Новий дизайн повинен був нагадувати пакувальну коробку компанії. Однак користувачі розкритикували дизайн, помітивши схожість нового логотипу з вусами Гітлера. В результаті компанії довелося переробити логотип – хвилясту частина стрічки зробили рівною з підігнутим краєм.
Шокуючий епатаж
Слоган британської мережі магазинів модного одягу Harvey Nichols – «Постарайтеся стримати своє захоплення». Щоб прорекламувати початок розпродажів в магазині, автори рекламної кампанії показали модниць, які в прямому сенсі не змогли втриматися. Шанувальники бренду були шоковані. Harvey Nichols у відповідь на обурення повідомив, що це всього лише «пряма візуалізація всім відомої фрази».
Невиконані обіцянки
Навесні 2008 року компанія Dr Pepper Snapple пообіцяла всім американцям по банці газованої води, якщо до Нового року рок-гурт Guns N ‘Roses випустить свій альбом Chinese Democracy. З огляду на той факт, що музиканти вже 14 років не радували фанатів новими піснями, надії було мало. Але 23 листопада гурт все ж таки випустив довгоочікуваний альбом. Треба було стримати своє слово. Dr Pepper запустили сайт зі спеціальними купонами, але від колосального навантаження сервери дуже швидко впали, і люди залишилися без газованої води. Адвокати рок-гурту зажадали публічних вибачень за повне фіаско.
Читайте також –
Креатив на продаж: 10 найбільш концептуальних магазинів світу 2020 року