Майбутнє рітейлу: п’ять прогнозів на 2017 рік
Що компаніям сфери роздрібної торгівлі необхідно знати в еру Amazon.
Американський портал ChainStoreAge опитав світових експертів і представив п’ять ключових тенденцій на ринку в 2017 році.
1. Рітейлери будуть вкладати значні кошти в перетворення традиційних магазинів на міні-фулфилмент: в останню «чорну п’ятницю» онлайн-магазини вперше випередили офлайн-шопінг по прибутку, чому вже були передумови в останні кілька років. Щоб знову схилити чашу терезів на свою користь, традиційні ритейлери повинні діяти швидко і капіталізувати свою найбільшу перевагу, яка в них є над онлайн-аналогами – самі магазини.
Об’єднання цифрового та фізичного досвіду дозволить подвоїти ефективність гнучких фулфілмент-центрів – рітейлери можуть заробити на своїх багаторічних інвестиціях в будівництво «магазинів біля дому», створюючи простір, де люди живуть, працюють, скуповуються і розважаються. Рітейлери також будуть зацікавлені в пошуку шляхів, здатних підібрати і ефективно з’єднати всі складові цих програм, не додаючи зайвих навантажень на їх поточний обсяг роботи.
2. Рітейлери захочуть надавати більше фулфилмент-опцій: завдання компаній – шукати нові шляхи для задоволення потреб своїх клієнтів. Рітейлери почнуть більше інвестувати в прискорення доставки, наприклад, через партнерство з такими компаніями, як Uber і PostMates. Варто враховувати досвід Amazon, який повідомив про плани створити продуктові магазини без кас і черг, коли клієнт оплачує покупку за допомогою смартфона і штучного інтелекту, спеціальних датчиків, камер та додатків: це ще більше актуалізує необхідність швидко впроваджувати інновації.
3. Експерименти в магазинах залучать нових покупців на шопінг: квартал за кварталом відсоток продажів в звичайних магазинах буде знижуватися по відношенню до онлайн-продажів, рітейлери будуть розвивати нові програми і стимули для побудови кращих моделей взаємодії з клієнтами. Одна з таких ідей компанії Nordstrom називається «Резервуй і Міряй». Суть її полягає в тому, що клієнт вибирає товар через мобільний телефон і поміщає його в примірювальну, щоб, приїхавши в магазин, наряд вже чекав його. Експерименти на зразок цього прискорять процес покупки і стануть ключовими для роздрібної торгівлі в 2017 році.
4. Вирішиться проблема доставки день у день: попит на такий сервіс від служб доставки вже давно популярний у великих містах, проте велика частина реальних витрат на доставку поки залишалася дотаційною, а чисті збитки – високими.
Щоб вирішити проблему з доступністю нових послуг, покупцям, що живуть далеко від центру міст, запропонують альтернативні, доступні фулфілмент-опції, які органічно впишуться в їхнє повсякденне життя. Для послуги доставки з’являться нові, креативні пропозиції, щоб компенсувати всі витрати і ризики.
5. Торгові центри будуть переосмислені: схожі магазини перетворять на гібридні фулфілмент-центри. ТРЦ повинні будуть змінюватися, щоб відповідати мінливим вимогам сучасних покупців, які все частіше обирають місця з найбільш швидкими та ефективними рішеннями їх запитів.
У 2017 році в торгових центрах будуть рости інтерактивні, розважальні та спеціалізовані місця, щоб, наприклад, можна було забрати замовлення відразу з декількох магазинів – також, як в Curbside Pickup Pod в Лос-Анджелесі.
Джерело: Chain Store Age