Кирил Попов-Черкасов, Фокстрот: відставання від показників трафіку минулого року складає 15-20%

Кирил Попов-Черкасов, Фокстрот: відставання від показників трафіку минулого року складає 15-20%

20.01.2023 08:30
  1582
rau

Як відновлюється ринок електронної комерції в Україні, яким чином на нього впливають відключення електроенергії та які категорії товарів наразі в топ продажів інтернет-магазину Фокстрот.

Head of e-commerce Фокстрот Кирил Попов-Черкасов у колонці для Ain.ua розповів, яких змін зазнала електронна комерція у сфері торгівлі побутовою технікою та електронікою за час війни. RAU обрала ключове з його розповіді.

Про відновлення ринку електронної комерції

У день нападу трафік на сайті інтернет-магазину Foxtrot.ua скоротився майже на 75%, і перебував на цьому рівні десь до середини березня. Але навіть за таких умов, щоденно його відвідували в середньому близько 50 000 користувачів. 

Починаючи з квітня, ринок електронної комерції поступово став відновлюватися. Для того, щоб зберегти оборотність та витримати оновлені параметри фінансової моделі, довелося стимулювати продажі, підвищуючи обсяги реклами, хоча далеко не в довоєнних масштабах. А це почало більш активно стимулювати конкурентне середовище. Як результат, ринок і трафік українського ринку електронної комерції поступово почали відновлення.

Про зміни в трафіку та структурі продажів інтернет-магазину Фокстрот

Вже починаючи з кінця червня, відставання від показників трафіку минулого року на Foxtrot.ua скоротилися з 75% до 50-60%, а в листопаді цей показник складав 15-20%. Значно виріс коефіцієнт конверсії (в середньому, на 20-25%), оскільки знову ж таки – шляхом зменшення інвестицій в рекламу, ядро трафіку складає найбільш лояльна аудиторія.

Змінилася і структура продажів. Якщо раніше, з розвитком країни та економіки, зростання продажів фіксувалося у категоріях інноваційної техніки, то з початку війни – це насамперед товарні групи першої необхідності: смартфони, планшети, ноутбуки, товари з категорій дрібного побуту, кліматична техніка включно з обігрівом, акумуляторна техніка та все інше, що так чи інакше дозволяє автономно працювати та забезпечувати побут.

Про вплив «блекаутів» на інтернет-продажі

З початком бомбардувань цивільної інфраструктури та спричиненими цим масштабними блекаутами, ми знову почали спостерігати зниження трафіку. Але воно виявилося не таким драматичним, ніж могло би бути.

Наприклад, на початку жовтня трафік знизився на 25%, але вже через деякий час повністю відновився та навіть зріс. Ми чітко спостерігаємо залежність та коливання трафіку від графіків відключень електрики. Це безпосередньо пов’язано з фізичною можливістю людей користуватися інтернетом та мобільним зв’язком.

Але, знову ж таки, аудиторія у загальному сенсі не зменшується, а користування інтернетом навпаки має тенденцію до збільшення. У листопаді ми отримали в середньому на 40% більше відвідувань ніж у жовтні, а кількість нових користувачів збільшилась на 53%.

Про поведінку користувачів

Доволі цікава тенденція спостерігається у поведінці користувачів. Якщо раніше максимальна їх кількість потрапляла на торговий майданчик через пошукову систему, то зараз збільшується частка користувачів, котрі відразу напряму заходять на сайт. Ми пов’язуємо це саме з дефіцитом часу: коли людині потрібно щось конкретне, вона менше часу витрачає на пошук, а одразу йде на знайомий сайт і шукає вже безпосередньо на ньому.

Про перспективи українського онлайн-ринку техніки

Ми бачимо пряму кореляцію обсягу трафіку з відключеннями електроенергії. При вимкненні електрики ще багато інтернет-провайдерів поки що не забезпечили безперебійну роботу, через що навантаження лягає на мобільний інтернет, потужності якого не витримують і, відповідно, у користувачів просто немає фізичної можливості довго щось шукати та підбирати онлайн.

Проте з відновленням та стабілізацією ситуації в енергетичному секторі одразу ж буде і стрибок та відновлення онлайн, бо швидкість та зручність такого сценарію придбання товарів вже протестувала уся країна ще починаючи з ковід-обмежень.

Між тим, великий стрибок у продажах вже відбувається у категоріях, котрі допомагають облаштувати автономний та незалежний побут – генератори, повербанки, ноутбуки, зарядні станції тощо. Йде оновлення і великої побутової техніки на найбільш енергоефективні моделі з рейтингом А+++. Цей напрям буде дуже актуальним ще досить великий проміжок часу.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку