
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Які основні тенденції маркетингу в ритейлі в 2024 році та чому для успішної стратегії важлива якість даних, їх використання та автоматизація.
В ході VII Міжнародної спеціалізованої виставки індустрії ритейлу та комерційної нерухомості RAU EXPO 2024, яка пройшла в столиці 12-13 червня, виступив Head of Enterprise Department Netpeak Ukraine Юрій Грузинський. Він розповів про важливість бути гнучкими бізнесами, використовувати штучний інтелект та збирати якісні дані, які допоможуть приймати правильні рішення. RAU публікує основні тези з виступу.
Звісно, трендів в маркетингу дуже багато, проте, коли понад два роки триває повномасштабне вторгнення, я б хотів зупинитися на п’ятьох.
Кожен бізнес, як і раніше має будувати стратегії та планувати на півроку і рік. Проте критично важливо розуміти, що має бути ресурс для прийняття рішень тут та зараз. І перевагу матиме той, хто швидко адаптується до нової реальності. Це дивно, проте в своїй діяльності ми стикнулися з тим, що деякі бізнеси в Україні досі не проявляють гнучкість. Треба мати змогу коригувати рішення хоча б раз на квартал. Але іноді і цього буде недостатньо.
Якщо чекаєте – програєте конкуренцію.
Виявляється, що за три роки життя кількість пристроїв, якими ми користуємося, виросла з понад двох до майже чотирьох. Це означає, що одна людина в середньому активно використовує і телевізор, і смартфон, і планшет, і ноутбук. Тож кожен бізнес має розуміти, що його клієнти є всюди та комунікувати з ним на всіх майданчиках – від реклами на телебаченні до push-повідомлень у смартфоні.
Система стала набагато складніша та вже немає лінійних зв’язків.
До того ж крім зростання кількості пристроїв, збільшився і час проведення онлайн. До прикладу, в середньому людина проводить в інтернет 6 годин.
А 93% українців мають досвід онлайн-покупок товарів та послуг та лише поки 38% надають перевагу офлайн-формату.
Повномасштабна війна в Україні змінила вектор соціальної відповідальності компаній. Безумовно, бізнеси продовжують підтримувати екологічні ініціативи, проте наразі фокусуються на тому, щоб наблизити перемогу нашої країни. 69% українців вважають допомогу ЗСУ важливою соціально-відповідальною діяльністю для ритейлерів.
Відеоконтент дуже зростає, а інфлюенсери можуть бути як частиною перфомансу, так і медіаканалом (включаючи соціальні та благодійні проєкти).
До того ж за дослідженням Kantar дуже великий відсоток людей користуються соціальними медіа, а основний канал наразі – це Telegram (88%).
І ми маємо приклади, коли бренди за допомогою цих інструментів зростають до топ-позицій.
ШІ не може працювати як людина, проте він вже пришвидшує і автоматизує дуже багато процесів. До прикладу, я вже не прописую посадові інструкції, за мене це робить АІ.
Проте у використанні цього інструменту важливо знати, що з безкоштовними версіями продуктивність в два рази менша.
Для успішної стратегії я виділив кілька важливих моментів: