Історія «Дома Версаче»: Як будувалася одна з найвідоміших модних імперій

Історія «Дома Версаче»: Як будувалася одна з найвідоміших модних імперій

17.09.2017 09:00
  4509
rau

Оглядач vc.ru вивчив історію модного Дома Gianni Versace, заснованого в 1978 році знаменитим модельєром Джанні Версаче і пройшов шлях від невеликого локального бренду до одного з найбільш відомих у світі.

Gianni Versace з великими труднощами пережив загибель свого засновника, але в підсумку відновив становище на ринку і зараз планує проведення IPO.

 

Сьогодні під брендом Versace виходить широкий асортимент продукції, починаючи від колекцій жіночого та чоловічого одягу і закінчуючи рушниками і кухонної плиткою. Модний будинок був створений одним з найвпливовіших модельєрів – Джанні Версаче – і початковими успіхами і всесвітньою славою зобов’язаний виключно своєму засновнику.

Санто, Джанні і Донателла Версаче

Джанні Версаче. Створення модного дома Gianni Versace

Джанні Версаче народився в італійському місті Реджо-ді-Калабрія в 1946 році. Його батьки Антоніо і Франческа були людьми середнього достатку. Батько торгував електроприладами, а мати володіла невеликим магазином-ательє Francesca Versace Elle.

Джанні ріс не єдиною дитиною в сім’ї. У нього був старший брат Санто і молодша сестра Донателла, ще одна сестра Тіна померла в десятирічному віці. Сім’я жила безбідно, і в післявоєнній Італії у Джанні було досить спокійне дитинство.

У той час Версаче зацікавився світом одягу. Він охоче допомагав матері в ательє, виконував різні завдання, починаючи від роботи кур’єра і закінчуючи допомогою в підборі тканин. Перше своє плаття Джанні створив в дев’ять років.

Іншим його захопленням стало малювання вечірніх суконь для знаменитих актрис того часу. Батьків Джанні навіть викликали в школу через дивне захоплення їхнього сина, але на хлопчика це ніяк не вплинуло. Версаче не був процвітаючим учнем, його часто описували як одинака, поглиненого світом моди і повністю сконцентрованого на викройці та шитті.

У сім’ї його також не розуміли – сподівання батьків в повній мірі втілював тільки Санто. Наданий самому собі Джанні отримав можливість розвиватися в цікавому для себе напрямку. В ательє він отримав ази навичок, необхідних для майбутнього дизайнера.

Ще одним захопленням Джанні було відвідування античних руїн. Вони надихали майбутнього модельєра, а пізніше стали ключовою темою в дизайні його одягу. У 18 років Версаче за завданням матері почав відвідувати модні покази, щоб відслідковувати нові тренди.

Школу Версаче закінчив з великими труднощами і атестат отримав тільки завдяки батьківській протекції. Планувалося, що Джанні відправиться вчитися на архітектора в Рим. Батьківській волі він не противився, але надовго в університеті не затримався.

За однією з версій, він кинув університет сам, по інший – передумала його мати Франческа, яка повернула його в Реджо-ді-Калабрія. Джанні продовжив працювати в ательє матері, де став її головним помічником. Він займався майже всім, починаючи зі створення суконь, закінчуючи відвідуванням показів в Лондоні, Мілані, Парижі та Римі.

Першу свою колекцію Версаче створив в 22 роки, вона була продана в ательє. Незабаром його ім’я стало відомим в модному центрі Італії – Мілані.

У лютому 1972 року до Джанні звернулися Сальваторе Чіодіні і Еціо Нікосія, які володіють виробництвом одягу Florentine Flowers. Вони терміново потребували літньої колекції і вирішили, що Джанні може їм допомогти.

Версаче відправився до Мілана і взявся за роботу. Його колекція стала популярною, він заробив на замовленні 4 млн лір і отримав кабріолет Volkswagen. Він продовжив співпрацю з Florentine Flowers і незабаром випустив ще осінню та зимову колекції.

Тоді ж Джанні почав співпрацювати і з іншими брендами. У їх числі були Santa Margherita, Genny, Callaghan and Complice. В останньому він отримав власний лейбл – Complice Versace. Під ним він в 1974 році створив колекцію кераміки.

Джанні Версаче

У 1976 році в Мілан приїхав брат Джанні – Санто, який вже отримав ступінь з ділового адміністрування. Поспілкувавшись, брати вирішили заснувати власний модний будинок. Джанні мав узятися за створення колекцій, а Санто – за фінансову частину.

У 1977 році до братів приєдналася і їх сестра Донателла, яка зайняла посаду PR-директора. Офіційною датою створення Gianni Versace прийнято вважати 1978 рік. Незважаючи на формальне розділення повноважень, Джанні Версаче контролював всі процеси модного будинку.

Емблемою Gianni Versace стала Медуза Ронданіні – статуя голови Медузи Горгони у вигляді прекрасної жінки з волоссям-зміями. Обрав її сам Джанні. На його думку: «Медуза символізує красу і фатальні чари античної давньогрецької класики – як в мистецтві, так і в філософії. Вона – синтез краси і простоти, яка в прямому значенні паралізує і навіть гіпнотизує».

У тiм же 1978 році була представлена ​​перша колекція Versace, яка здобула позитивні оцінки і до сих пір вважається однією з кращих у творчості модельєра. Вона відрізнялася наявністю глибоких декольте і коротких спідниць. Успішний старт дозволив Версаче розвиватися набагато активніше, ніж передбачалося спочатку.

У 1979 році був відкритий перший бутік Versace в Мілані на вулиці Via della Spiga. У цьому ж році була випущена дебютна чоловіча колекція компанії. Одночасно запускається перша рекламна кампанія Versace. Спеціально для неї Джанні домовився про співпрацю з легендарним фотографом Річардом Аведоном. Підхід окупив себе, і кампанія викликала фурор.

Версаче був великим фахівцем не тільки в створенні одягу, але і в її демонстрації. Він умів перетворити свій показ на справжнє шоу і не економив на талановитих моделях. Він пропонував їм довгострокові контракти і був готовий платити гонорари в два-три рази більше. У той час як конкуренти задіяли не більше чотирьох топ-моделей, Версаче робив постановки з 16 провідними зірками модного бізнесу.

У підготовці показів брали участь балетмейстери, а на сцені розігрувалися справжні театральні постановки з музикантами. Покази Versace ставали головною новиною для газет, і ім’я модельєра швидко стало відомо не тільки в Італії, але і у всьому світі.

Джанні Версаче вплинув на кар’єрний успіх цілого ряду іменитих сьогодні моделей – Наомі Кемпбелл, Клаудії Шиффер, Лінди Євангеліста та інших. Версаче вважається одним з перших, хто став користуватися терміном «супермодель». Іноді модельєра називають автором цього поняття, проте в дійсності воно з’явилося набагато раніше.

На думку Версаче, мода повинна бути примхливою і екстравагантною. Свої погляди він втілював в колекціях, що порушують канони і засади. Версаче був прихильником італійського стилю нео-барокко. У його колекціях поєднувалися пристрасть до контрастів і надмірностей, поєднання різних стилів і кітч.

Стиль Версаче часто критикувався. У Лондоні він вважався вульгарним, а Армані звинувачував модельєра в тому, що він перетворює високу моду в порно-шоу. Він же стверджував, що Джанні створює одяг для дівчат легкої поведінки. Всупереч думці громадськості, Версаче зміг знайти свою аудиторію, а до кінця 80-х років його наряди носили знаменитості з усього світу.

Gianni Versace у 80-90-ті роки. Вбивство Джанні Версаче

У 1982 році він отримав нагороду «L’Occhio d’Oro» за жіночу колекцію осінь-зима. Саме в ній був представлений ​​знаменитий «металевий одяг» Versace. Але він мав істотний недолік – велика вага, що було неприйнятно для жіночої колекції.

Заручившись підтримкою німецьких фахівців, Джанні зайнявся створенням нового матеріалу. Процес зайняв кілька місяців, і в результаті з’явився оротон – трикотаж, інкрустований сплавом алюмінію і латуні.

У 1981 році Версаче запустив власну парфумерну лінію. Почав він з жіночого аромату, який отримав однойменну назву Gianni Versace. Чоловічий парфум Versace L’Homme з’явився в 1986 році.

У 1980-х роках захоплюється мистецтвом Джанні почав співпрацювати з оперним театром La Scala. Версаче створював наряди для оперних і балетних постановок, чим привернув до себе ще більшу увагу і прорекламував театр. За свій внесок модельєр був нагороджений «Срібної маскою».

В середині 80-х років Версаче випустив знаменитий двобортний малиновий піджак. У 90-х роках він отримав широку популярність на території СНД, ставши частиною сатиричного образу «нових росіян».

У 1988 році Версаче відкрив перший бутік в Мадриді (Іспанія) в будівлі площею 600 квадратних метрів. Підхід до міжнародної інтеграції, обраний Джанні Версаче, полягав у відкритті власних та франчайзингових бутіків. Цікавими ринками для бренду на початку 80-х років стали Європа та Азія. В середині 90-х років Азія забезпечувала 25% продажів модного будинку.

У 80-х роках Джанні Версаче почав широку диверсифікацію продукції компанії. Він зрозумів, що купити сукню за $ 15 тисяч можуть дозволити собі не всі, але володіти речами Versace хочеться багатьом. Незабаром був випущений широкий вибір аксесуарів з логотипом Versace: шарфи, парасольки, окуляри, коштовності, годинники та багато іншого. Виробляли їх ліцензіати компанії.

У 1985 році була запущена колекція одягу Istante. Розробляв її Джанні разом з Антоніо Д’Аміко і Донателлой Версаче. Istante стала не тільки окремим брендом, а й була виділена в дочірню компанію Versace.

У 80-х роках Версаче почав інтеграцію і на ринок США. Першим став магазин в околицях Майамі в 1981 році. У 1989 році він вже створював костюми для опери в Сан-Франциско, а також для серіалу «Поліція Майамі: Відділ моралі».

Найпомітнішою подією історії бренду в 1989 році стала перша жіноча колекція від кутюр Atelier Versace. Її дорогий випуск вважався величезним ризиком, який в компанії підтримали далеко не всі. Звільнилися багато співробітників фінансового відділу, але і це не вплинуло на рішення Джанні. Всупереч побоюванням, кутюрна колекція виявилася успішною, і це лише зміцнило становище Versace.

В цей же час Джанні почав вихід на ринок годинників. Перша колекція вийшла в 1989 році і отримала назву Atelier Versace. Побоювання щодо технологічності розробки не підтвердилися – годинник вважався відмінним поєднанням якості і стилю. Вони користувалися попитом в цілому ряді європейських країн і США. Це спричинило створення спеціалізованих магазинів годинників і коштовностей в різних країнах.

У 1989 році була представлена ​​молодіжна колекція Versace Versus. Займалася нею повністю Донателла, а Джанні лише контролював процес. В середині 90-х років ця лінійка генерувала вже 10% продажів.

В цьому ж році виручка компанії склала 158 млрд лір, а чистий прибуток – 7,6 млрд лір. Фінансові показники дозволили Джанні Версаче в 90-х роках зосередиться на творчості, абсолютно не переживаючи про прибуток.

На початку 90-х років плаття Versace одягла принцеса Діана. Джанні і леді Ді швидко стали близькими друзями. У 1992 році Версаче відкрив магазин в Лондоні на вулиці Бонд-стріт. Він обійшовся компанії в $ 6 млн.

На відкриття магазину Версаче запрошував і Діану, але вона не погодилася за порадою друзів. Діана відвідала його під час обідньої перерви і похвалила окремі елементи колекції. У відповідь Джанні вирішив подарувати майже всю колекцію Діані. Уельській принцесі не сподобалася нав’язливість модельєра, і надіслані речі були відправлені назад.

Версаче вибачився в письмовій формі і відправив Діані колекцію свічок і мила з ароматом конвалії. Останній був улюбленою квіткою Діани, і вона прийняла вибачення. Джанні поступово став одним з улюблених модельєрів Діани, хоча для неї йому доводилося вносити в одяг певні зміни.

Версаче вмів рекламуватися за допомогою знаменитостей. Широко відомий випадок з Елізабет Херлі в 1994 році. Актриса дуже хотіла з’явитися на прем’єрі фільму «Чотири весілля і одні похорони» в платті Versace, але не могла його собі дозволити.

Дізнавшись про її бажання    , Джанні вибрав плаття на свій смак і відправив Херлі в якості подарунка. Історія і фотографії актриси в чорній сукні стали відомі в усьому світі, а компанія отримала відмінну рекламу.

У 1991 році у компанії з’явилася лінійка для повних жінок – Versalite. Крім іншого, в ній були моделі костюмів з леопардовими забарвленнями і плісировані міні-спідниці. В цьому ж році з’явилася лінійка повсякденного одягу – Versace Jeans Couture.

У 1992 році була запущена лінія годин Medusa. Як і в одязі, Джанні Версаче продовжував поєднувати в колекції годин різні стилі, в тому числі класику і футуризм.

У 1993 році з’явилася лінійка Versace Home Signature. У неї входила посуд, килими, постільна білизна та інші елементи. У 1995 році була запущена рекламна кампанія, для якої в ролі Адама і Єви позували Сильвестр Сталлоне і Клаудія Шиффер.

У 1993 році у Джанні виявили рак. Але навіть в період лікування він продовжував працювати. У 1994 році Джанні випустив колекцію коштовностей Verscace – Atelier. Незабаром асортимент компанії поповнився впровадженням в Європі висококонкурентному лінійки косметики Versace Make-Up. До 1996 року Версаче поборов хворобу.

Активне розширення діяльності компанії звернуло на себе увагу аналітиків. В основному вони відзначали виробничу і управлінську гнучкість Versace. Експерти говорили, що керівництво, як правило, приймає рішення з блискавичною швидкістю, що для індустрії, де стилі і примхи міняються відразу, є конкурентною перевагою.

У 1994 році Європа залишалася найбільшим ринком компанії, на який припадала половина річної виручки. В цьому ж році Санто і Джанні Версаче оголосили, що збираються зробити США своїм основним експортним ринком і підвищити рівень продажів тут до 30% (на Північну Америку припадало 20%). Досягти цієї мети вони збиралися за допомогою створення дочірньої компанії в США і відкриття дев’ятиповерхового бутика в Нью-Йорку.

У 90-х роках в плани компанії входило IPO. До нього компанія почала готуватися ще в 1986 році, коли відкрила свою бухгалтерію для широкої публіки і найняла сторонню компанію для аудиту. У 1997 році Джанні Версаче був сповнений ентузіазму і через пресу заявляв, що сподівається на популярність акцій Versace, яку можна порівняти з попитом на колекції одягу.

Виводити компанію збиралися на Нью-Йоркську біржу. В цьому ж році Versace відокремила сімейну власність на суму $ 86,9 млн, куди входили твори мистецтва і розкішні будинки.

Але Versace мала цілий ряд проблем, в тому числі і репутаційних. Керівництву компанії приписувалися зв’язки з мафією. У 1997 році Санто Версаче був визнаний винним в дачі хабара двом податковим інспекторам. Він протестував і апелював, але репутації вже було завдано удару.

У 1996 році за чотири місяці було пограбовано шість європейських бутиків на загальну суму в $ 320 тисяч. Продукція Versace стала дуже популярною метою для крадіжок. Іншою крайністю став випуск підробок з логотипом компанії, який негативно впливав на продажі. Плани по IPO довелося згорнути.

Джанні Версаче любив розкішне життя. Відмінно заробляючи і будучи всесвітньо відомим модельєром, він мало в чому собі відмовляв. Він володів елітною нерухомістю, колекціонував предмети мистецтва, багато подорожував і влаштовував дорогі вечірки. В останні роки життя офіційною резиденцією Джанні вважалася вілла Casa Casuarina в Майамі.

Модельєр придбав її в 1992 році за $ 2,95 млн, а після приєднав до дому ще й знаходиться поруч готель Hotel Revere, куплений за $ 3,7 млн. Версаче вклав в ремонт $ 32 млн, добудував південне крило, а також додав до ландшафту басейн і сад.

Джанні перетворив Casa Casuarina в справжній витвір мистецтва. Внутрішній інтер’єр вілли включав в себе мозаїку з вкрапленнями золота, відомі шедеври мистецтва і багато іншого. Свого часу в Casa Casuarina встигли погостювати багато знаменитостей. Серед них Мадонна, яка входила в число шанувальників таланту Версаче.

Casa Casuarina

За життя про Версаче ходило багато чуток. Одним з домислів був зв’язок Versace з італійською мафією. У скандал потрапило ще кілька італійських модних будинків. Вважалося, що з їх допомогою мафія відмиває гроші.

Джанні навіть судився з британським виданням Independent of Sunday, який пустив цю чутку в 1994 році. Близько року пішло на те, щоб спростувати звинувачення. Independent довелося виплатити 100 тисяч фунтів компенсації і принести офіційні вибачення.

Модельєр ніколи не приховував свою нетрадиційну сексуальну орієнтацію. Це також породжувало велику кількість чуток і здогадок. Багато обговорювали, що Джанні зустрічався з майбутнім чоловіком своєї сестри – Полом Беком. Останній став причиною сімейної сварки – коли Бек змінив Джанні на Донателлу, модельєр не спілкувався з сестрою рік. Супутником Джанні був Антоніо Д’Аміко. Він керував мережею магазинів Versace Istane, а також розробляв спортивну колекцію.

Ймовірно, сексуальна орієнтація була однією з причин вбивства модельєра в 1997 році. Джанні Версаче був убитий на порозі своєї вілли в Майамі серійним вбивцею Ендрю Кьюнененом. Останній наклав на себе руки під час затримання. За однією з версій, в записці Кьюненен повідомив, що вбив Версаче через те, що модельєр був прапором міжнародного ЛГБТ-спільноти. За іншою – записки не було зовсім.

Називаються й інші версії вбивства модельєра. За однією з них, за вбивством Версаче стояла мафія. Джанні нібито заборгував велику суму, і за це був убитий. Цю версію підтвердив у своїй книзі «Метастази» колишній мафіозі Джузеппе Ді Белла. Він також стверджує, що Versace використовувалася Паоло Де Стефано для відмивання грошей. Сім’я Версаче у відповідь на подібну версію подала на Ді Белла в суд.

Третя версія вбивства Джанні Версаче звинувачує в цьому його сім’ю. Однак будується вона на здогадах і припущеннях про внутрішні конфлікти. Офіційних доказів немає, Джанні ніколи не пригнічував своїх родичів, а з огляду на те, з якими складнощами зіткнулася Versace після вбивства модельєра, ця версія виглядає ще фантастичніше.

На момент смерті розмір майна Версаче становив $ 1,4 млрд. Свою частку в компанії Джанні заповів своїй племінниці – Алегре, дочці Донателли. Алегрі належало 50% компанії, Санто – 30%, а Донателлі – 20%.

Преса одностайно відзначала, що Джанні Версаче загинув в розпал його кар’єри. Колекцію модельєра, представлену за місяць до його смерті, називали однією з найсильніших за останні кілька років. Шанувальники Версаче були вражені цією новиною. В цей же час багато хто став сумніватися в майбутньому бренду Gianni Versace, який втратив свого головного творця.

Однак незважаючи на те, що Джанні сам створював колекції, і його розробки приносили 45% прибутку компанії, він встиг зібрати міцну команду фахівців з дизайну, очолювану Донателлою.

В період лікування Джанні вона виконувала частину обов’язків брата, а тому мала досвід виконання покладених на нього функцій. Тепер вона зайняла пост креативного директора, і від неї стало залежати майбутнє модного будинку. Санто Версаче зайняв пост голови і генерального директора компанії.

Gianni Versace без своего творця

За підсумкам 1997 року обсяг продажів Versace склав $ 550 млн. Показник був рекордним, але його явно спровокувало вбивство Джанні Версаче. Надалі за рахунок спадщини засновника бренд Versace розвиватися не міг.

Процес зміни керівництва не пройшов безболісно, ​​і перші колекції Донателли сприймалися публікою прохолодно. Це, в свою чергу, спричинило падіння продажів і посилило чутки про спірні перспективи модного будинку.

Перша кутюрна колекція Донателли виявилася провальною, а її і без того хитке становище посилювалося плітками про причетність до вбивства брата і хворобою дочки. Версаче доводилося ще й домагатися заборон на публікації численних біографій Джанні, в яких місцями невтішно і навіть скандально відгукувалися і про самого модельєра, і про його родину.

У період з 1998 по 2001 роки компанія більше витрачала, ніж заробляла. Дійшло до того, що грошові кошти стали генерувати, продаючи нерухомість, що належить Джанні, і 25 робіт Пікассо з колекції.

Відповідальність за невдачі покладалися на Донателлу, яка контролювала нові дизайнерські рішення і не могла відійти від типових проектів, які характеризували Versace в 90-х роках. Багато писали про те, що вона не наділена генієм Джанні і не зможе повернути Versace колишню славу. Колекції Донателли розглядалися, як спроби наслідувати брата.

У 2000 році Versace увійшла в готельний бізнес. Перший готель під назвою Palazzo Versace був відкритий на Золотому Побережжі Австралії. В цьому ж році продажі бренду зросли за рахунок Дженніфер Лопес, одягла сукню Versace на церемонію Grammy.

Palazzo Versace Australia

У 2002 році продажі компанії знизилися на 4,1 млн фунтів. В цей же час ходили чутки про реструктуризацію, розпочату в компанії, але керівництво про зміни особливо не поширювалося.

Сім’я Версаче в цей час звинувачувалася в приховуванні проблем не тільки від світу, а й всередині компанії. Ускладнювалося становище зниженням популярності продукції бренду у знаменитостей. На це вплинули чутки про наркотичну залежність Донателли Версаче. У 2004 році вони підтвердилися – з’явилася інформація, що Версаче проходить курс лікування від наркозалежності.

До кінця 2002 року Донателла частково поправила ситуацію. Представлена ​​на тижні моди в Мілані колекція отримала позитивні оцінки. Критики визнали, що вона повністю відповідає стилю Versace, що поєднує еротику, розкіш і виклик. Нові моделі доповнювалися власними ідеями Донателли, в тому числі високим рваним подолом.

У 2004 році Versace зробила чергову реорганізацію. Частина дистриб’юторів відмовилася від продукції. У Versace утворилися борги на суму в $ 143,8 млн. Кутюрна колекція компанії була закрита. За нею пішла колекція Versus. Ліцензії на виробництво годинників, парфумерії та інших аксесуарів були продані.

В цьому ж році генеральним директором компанії став Джанкарло ді Різіо. Період його керівництва був відзначений низкою ефективних рішень, що дозволили компанії відновити становище.

Асортимент продукції продовжував скорочуватися, а відгуки про колекції залишалися спірними. У 2005 році з’явилася ліцензійна Versace Collection, що замінила Versace Classic. Направлена ​​вона була на молоду аудиторію і відрізнялася більш лояльною ціною, доступною різним верствам населення. В цьому ж році Versace позбулася двох своїх колекцій – Versace Intensive і Versace Young.

У 2005 році обличчям колекції компанії стала Мадонна, яка була давньою прихильницею бренду. За це співачка отримала гонорар $ 10,5 млн і ексклюзивне право на безкоштовне отримання одягу Versace протягом двох років.

У 2006 році обличчям бренду стала Холлі Беррі. В цьому ж році розпочалася співпраця Versace і Lamborghini. Результатом стало створення автомобіля Lamborghini Murciélago LP 640 Roadster Versace, а також випуск лімітованої серії чоловічих аксесуарів в 2008 році.

У 2006 році після декількох років роботи в збиток Versace отримала прибуток в $ 19,1 млн. Через рік продажі зросли на 30%, а борг компанії, що в 2005 році становив € 1,5 млн, перетворився в активи на суму в € 11,3 млн. Були успіхи і у Донателли. Її жіноча колекція, що з’явилася у вересні 2007 року, отримала позитивні відгуки.

Змінився підхід до роботи Versace і в інших напрямках. На аксесуари в 2005 році припадало 4% загальних продажів компанії, а в 2008 році цей показник становив уже 40%. У 2000-і роки компанія стала розвиватися не тільки як бренд одягу, але і як виробник розкоші в цілому.

Компанія стала займатися інтер’єрами для автомобілів, яхт, літаків і вертольотів. Versace Home стала включати в себе меблі посуд, шпалери, декоративну та облицювальну плитку та багато іншого.

Джан Джакомо Ферраріс на чолі компанії. Відновлення становища на ринку

У 2008 році почалася світова криза, яка для Versace міг стати справжньою катастрофою. У 2009 році Ді Ризио пішов відставку. Існують офіційна і неофіційна версії про причини цього рішення. Згідно з першою, відставка Ді Ризио була частиною антикризового плану Versace. За неофіційною версією – генеральний директор не зійшовся в поглядах з Донателлою Версаче.

Новим генеральним директором компанії став Джан Джакомо Ферраріс. До цього він встиг попрацювати в кількох модних брендах, і на нього покладалася відповідальність за відновлення компанії. На момент приходу Ферраріс компанія мала борги на суму майже в € 80 млн.

Ферраріс почав з масштабної реструктуризації та звільнення 25% співробітників (близько 350 осіб). Ніхто з них не займався розробкою нових колекцій. Ферраріс пообіцяв, що в 2011 році Versace знову стане прибутковою. За підсумками 2009 року компанія зазнала операційні збитки на суму в € 49,6 млн, а її виручка зменшилася до € 268 млн. У 2009 році була відроджена лінійка Versus.

Джан Джакомо Феррарис

Одним з важливих напрямків розвитку компанії стали аксесуари. У 2010 році на них припадало 35-40% продажів. Ферраріс мав намір збільшити цей показник до 50%. Мова в першу чергу йшла про лінійку годинників, яка повинна була поповнитися моделями для молодих людей.

Це було закономірним кроком, що доповнює лінійку Versus. У цій сфері компанія уклала ліцензійну угоду з Timex, а відповідальність за дизайн лягла на Донателла Версаче. Середня вартість годинника Versus склала € 200.

Були оголошені плани щодо збільшення кількості спеціалізованих магазинів годинників і коштовностей бренду. Вжиті Ферраріс зміни стосувалися всіх аспектів роботи Versace, починаючи з модних колекцій і закінчуючи магазинами і залученням капіталу.

Модна лінійка компанії була скорочена до п’яти колекцій – кутюрної Atelier Versace, молодіжної Versus, одягу для масового виробництва Versace, повсякденного одягу Versace Jeans Couture і Versace Collection.

У 2011 році Донателла Версаче допомогла поліпшити фінансове становище Versace як бренду, представивши успішну жіночу колекцію. Цього разу модельєр, нарешті, змогла вийти з тіні свого брата. У колекції виділялися риси, властиві стилю виключно Донателли, такі як екстравагантність і жіночність.

В цьому ж році був представлений перший бутік, виконаний в новій концепції. Він був відкритий в Пекіні. Дизайн був розроблений Донателлою Версаче і англійським архітектором Джеймі Фобертом і поєднував у собі розкіш і традиційні архітектурні особливості Італії з енергією Versace.

Бутік у Пекіні був розміщений в торговому центрі Sanlitun North Village. Загальна площа магазина склала 500 квадратних метрів. Перший поверх був покритий спеціально привезеної з Італії черепицею, яка раніше була частиною однієї з римських церков.

В цьому ж році в рамках співпраці між брендами була представлена ​​перша капсульна колекція для чоловіків і жінок Versace for H & M. Вона включала в себе предмети одягу вартістю від $ 17,95 до $ 299. Через рік з’явилася друга колекція.

За підсумками 2011 року обіцянка Ферраріс стала реальністю – компанія після трьох років повернула прибутковість, заробивши €8,5млн.

У 2012 році компанія вкладалася в розвиток в Китаї, Малайзії, США, Бразилії, Європі, Гонконзі. Були представлені нові пляжні і білизняні колекції, кутюрні Atelier Versace і Young Versace, призначені для дітей.

Однією з головних інновацій cтал запуск сайту для електронної комерції versace.com. Після були оголошені плани щодо подальшого розвитку напрямку, в тому числі запуск в більшості країн світу, створення спеціалізованих мікросайтів і запуск додатків.

У 2015 році на електронну комерцію доводилося тільки 2% прямих продажів компанії. Однак Versace також працює в партнерстві з іншими торговими майданчиками, тому цей показник дещо вищий. У цьому ж році була запущена колекція ексклюзивних коштовностей Atelier Versace Haute Joaillerie. Вхідні в неї предмети виготовляються вручну і виключно на замовлення. Колекцію виробляють партнери компанії в Дубаї.

У 2013 році компанія продовжила відкривати магазини, яких до 2014 року налічувалося 137. Прибуток компанії виріс на 27,6%, а продажі досягли позначки в € 479,2 млн. Найбільш зростаючим ринком компанії стала США.

В цей же час Ферраріс вирішив, що компанії необхідно залучити кошти ззовні. Для пошуків потенційного партнера він звернувся до Intesa і Goldman Sachs. Кращим варіантом виявилася Blackstone Group, яка купила 20% компанії за € 210 млн. Угода була здійснена в 2014 році.

В цьому ж році компанія відкрила 40 бутиків. Versace представила кілька успішних колекцій і завершила рік з уже звичним зростанням фінансових показників. Прибуток компанії виріс на 27% – до € 26,3 млн.

Успіхи Versace дозволили її акціонерам і керівництву знову задуматися про IPO. Сім’я Версаче вже давно прагнула виходу Versace на біржу, але вважає обов’язковим збереження повного контролю над компанією.

У 2016 році був відкритий ще один готель Palazzo Versace – на цей раз в Дубаї. Він, як і австралійський, схожий на палац і відомий наявністю пляжу з охолодженим піском. На 2017 рік планується відкриття ще одного готелю Palazzo Versace в Макао.

Palazzo Versace Dubai

У 2015 році було оголошено спільний проект девелопера нерухомості Damac і Versace з будівництва багатоповерхового житлового комплексу AYKON Nine Elms в Лондоні.

Versace бере на себе оформлення інтер’єру будівлі. Будівництво планується завершити до 2020 року. До цього моменту компанії вже встигли попрацювати. Одним із знаменитих їх проектів є Damac Tower в Бейруті.

До 2016 року під управлінням Versace знаходилося вже 200 магазинів. При цьому в планах було збільшувати цей показник і далі, щоб мати можливість протистояти конкурентам.

У 2016 році несподіваною для багатьох новиною стала відставка Ферраріс. Підстав для цього колишній генеральний директор компанії не давав. Однією з причин такого рішення став прогноз Ферраріс щодо зниження зростання продажів. Він пов’язаний зі зменшенням туристичного трафіку у великих європейських містах, який постраждав від проблем безпеки, а також з нестабільним попитом на продукцію Versace.

Новим генеральним директором став Джонатан Акеройд, який раніше очолював бренд Alexander McQueen. На 2016 рік в рамках стратегії компанії планувалося вкладення в € 50 млн для розвитку електронної комерції і мережі компанії. Очікується, що ключовим напрямком роботи нового генерального директора стане підготовка компанії до IPO.

Джерело:  vc.ru

Читайте також

Від світового лідера до наздоганяючого: історія компанії Adidas


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку