Що перейняти в Amazon чи IKEA: сім глобальних трендів рітейлу, актуальних для України
Зміна концепцій, персоналізація, омніканальні продажі та інші світові тренди, які варто враховувати українським рітейлерам.
Цей матеріал доступний російською мовою
Ринок рітейлу швидко розвивається, в основному за рахунок Amazon і Alibaba, які створюють новий глобальний ландшафт цієї індустрії. Решта рітейлерів повинні швидко адаптуватися, щоб йти в ногу з часом, оскільки обидва гіганта просувають e-commerce, інформаційні технології, штучний інтелект. Такі підходи, ймовірно, будуть проаналізовані та застосовані на всіх ринках в найближчому майбутньому. У колонці для НВ Бізнес Media Director Forward Media Максим Лень виділяє сім ключових-рітейл трендів, актуальних для України. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.
- Зміна традиційних концепцій
Звичні формати торгових приміщень змінюються під впливом споживчих вимог. Все більше гравців експериментують з простором, його технологічністю і підходами до обслуговування клієнтів.
IKEA прагне відповідати вимогам зручності міського покупця, відкриваючи безліч точок малого формату.
Nike фокусується на особливостях різних community і впроваджує мобільні технології: резервування товару, зберігання придбаних товарів в шафках самообслуговування і т. і. Все через смартфон.
Зрада традиціям – це можливість освіжити торгові точки, надихаючи споживача реалізувати власний consumer journey.
- Кількість власних торгових марок зростатиме
За останні три роки кількість власних ТМ на полицях подвоїлася. Представники категорії активно розвивають цю стратегію, адже вона допомагає диференціюватися в очах покупця, який просто завалений безпрецедентною кількістю точок і способів покупки одних і тих же товарів.
Targetв 2018-му запустив 8 власних торгових марок.
Amazonз 2017-го по 2018-й запустив 66 власних ТМ.
UA Retail — 13% – частка власних ТМ в портфелі головних гравців в Україні.
- Оптимізація часу споживача
У цьому році очікується прорив розвитку технологій щодо розумного і автоматизованого розрахунку. Ринок уже чув про Amazon Go і його магазини без кас, але й інші компанії не стоять на місці, поступово впроваджуючи власні технологічні рішення для прискорених покупок і оптимізації часу споживача.
Amazon Go — мережа невеликих магазинів без кас. Все, що вам потрібно це однойменний додаток з прив’язаною платіжною карткою. Зайшов – Взяв – Вийшов. Система сама відстежить, що саме ви взяли.
- Buy Online, Pick up In Store (BOPIS)
Дистрибуція придбаних товарів через «шафки очікування»: хороший і відносно простий приклад інновації, яка не така й нова для категорії, але цілком може стати проривом вже в 2019 році.
Важливо удосконалювати підходи і розробляти нові ідеї проектування і модернізації торгових точок.
Walmartвстановив «шафки очікування» в магазинах і вивчає можливість удосконалення процесу через інші технології, наприклад, безпілотне таксі для доставки покупців до «шафок».
Auchan France реалізував можливість онлайн-замовлення через додаток. Отримання ж товару відбувається в зручний для споживача час в спеціальних точках видачі.
Мова не просто про зручність, вартість та якість. У свідомості споживача онлайн і офлайн вже взаємопов’язані.
- Маркетинг соціального попиту
У споживача є попит на соціальні ініціативи.
DICK’S Sportswear оголосив, що більше не буде продавати гвинтівки в своїх магазинах, після стрілянини в школі у Флориді.
Sodastream закликає боротися із забруднення світового океану.
Metro C&C розвиває мережу точок з сортування сміття на території парковок супермаркету.
Сільпо крім розвитку мережі точок і програми Silpo Recycling, пов’язав проект з програмою лояльності. Споживач може здавати сміття на переробку і отримувати за це бонусні бали в програмі лояльності.
Важливо дати споживачеві можливість реалізувати свій соціальний порив.
- SMM повинен стати ще цілеспрямованішим
Соціальні медіа – зростаюча складова рітейл-маркетингу. Молоді покупці звертаються до соціальних мереж не тільки для спілкування, але і для взаємодії з улюбленими брендами. Галузь все активніше використовує соціальні мережі, заохочуючи покупців говорити з ними. Про все – від питань обслуговування, до змін, які вони хотіли б бачити.
- Персоналізація— ключ до лояльності
Великі гравці зробили кроки щодо зміни або оновлення програм лояльності.
63% споживачів хочуть, щоб їх досвід покупок аналізувався і використовувався для персоналізації пропозицій в майбутньому.
64% готові ділитися особистими даними в обмін на бали і автоматичне нарахування бонусів.
Target дає персоналізовані переваги, спрямовані на більш глибоку і регулярну взаємодію з компанією. Аналізує покупки і пропонує релевантні бонуси.
Walmart впровадив додаток, що дозволяє покупцям замовляти, оплачувати і отримувати товари онлайн, фізично перебуваючи в магазині, тобто минаючи черги і заощаджуючи час.
Сьогодні лояльність – це більше, ніж невеликі знижки. А персоналізація – це більше, ніж e-mail розсилки.
Автор: Максим Лень, Media Director Forward Media (a part of Havas)
Джерело: НВ Бізнес
Читайте також –
Client’s experience в рітейлі на прикладі флагманів Nike, Starbucks, Auchan та інших