
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Як змінюється IKEA під впливом ринку і конкурентів, і що допоможе ритейлеру боротися з Amazon.
Цей текст доступний російською мовою
Сильний вплив Amazon і Джеффа Безоса не слабшає, змушуючи все більше компаній узгоджувати свою реальність з тією, яку створює підприємець з Сіетла, пише Leadership. У їх числі – IKEA, яка в 2018 році вирішила зруйнувати статус-кво і, за словами генерального директора компанії Джеспера Бродіна, «майже всі змінити».
Наприклад, планується запуск магазинів в міських районах, зміни в плануванні магазинів та великі інвестиції в службу доставки додому.
Тепер меблевий гігант дає зрозуміти, що змінює навіть свою бізнес-модель у відповідь на дії тарана по імені Amazon. Компанія запросила Барбару Мартін Коппола на посаду головного цифрового директора IKEA для розробки і проведення капітальної реконструкції. Вона виклала свої амбітні плани у інтерв’ю CNBC.
План того, як конкурувати з Amazon, пропонує багато з того, чим може скористатися будь-яка компанія.
«Фіджитал» означає поєднання концепцій фізичних магазинів і цифровий торговлі. Це не просто продажі в (фізичному) магазині і в інтернеті – 10% продажів IKEA вже надходить від реалізації онлайн. Йдеться про традиції досвіду відвідування магазину IKEA і про його підтримку онлайн-засобами.
Наприклад, компанія планує запустити Place – додаток доповненої реальності, яке дозволяє покупцям візуально уявити, як буде виглядати предмет меблів в їхньому будинку, і отримати індивідуальні рекомендації.
Ключовим тут стає використання сильних сторін «базового» досвіду і цифрових технологій не тільки в якості додаткового місця, але і в якості підсилювача досвіду (фізичних продажів).
Потенціал величезний, і хоча Amazon може здаватися страшним гравцем в онлайн-світі, в «фіджіталі» ситуація поки дуже невизначена.
Генеральний директор Ikea Group Джеспер Бродін (ліворуч), директор з цифрових технологій Барбара Мартін Коппола і технічний директор і співзасновник TaskRabbit Брайан Леонард на прес-конференції в Мадриді, Іспанія, 10 жовтня 2018 року.
Мартін Коппола вважає, що інновації, орієнтація на клієнта і фантастичне обслуговування все ще працюють. Впевнена, що не варто недооцінювати таких гравців, як Amazon, але в області винаходів та інновацій можна придумати ще дуже багато такого, що до цих пір не використовувалося.
Хто б не був “бегемотом” у вашій галузі, нехай їх інновації надихають вас, а не залякують
Будь то Amazon або хтось ще: думайте про них як про компанію, яка показує, куди рухатися, а не як про міфічного гіганта, якого немає надії перемогти. Інновації та креативність доступні кожному, хто приділяє пильну увагу потребам споживачів.
IKEA планує повністю використовувати всю інформацію, яку в компанії збирають, щоб краще адаптувати і персоналізувати свої пропозиції. Наприклад, вона вкладає кошти в масштабну персоналізацію, відправляючи супертаргетоване повідомлення потенційним клієнтам на основі того, що вони дізнаються про них в інтернеті.
Як сказала Мартін Коппола: «Коли люди купують ліжко, вони два тижні вивчають онлайн-інформацію. Тому ми збираємо багато потрібної інформації, яку конкретна людина може використовувати в цей момент».
Якщо немає необхідних IТ-можливостей, щоб підтримувати складні системи збору даних, не лякайтеся. Ніщо не заважає будь-якому власникові бізнесу просто проводити більше часу зі своїм кінцевим споживачем, щоб з’ясувати: а) чого він дійсно хоче, б) бути більш поінформованим про те, як відповідати вимогам клієнта, і давати те, що він хоче.
Головне – зібрати інформацію і діяти відповідно до них, навіть якщо дані не зберігаються на гігантському сервері в кімнаті з контрольованою температурою.
Коппола називає це «організованим підприємництвом». У неї є досвід роботи в таких компаніях, як Google, YouTube, Texas Instruments і Samsung, і вона усвідомила важливість швидкого тестування, нової ітерації продукту і повторного тестування. Facebook увічнив цей принцип на розвішаних по всьому кампусу плакатах: «Рухайся швидко і ламай речі» (Move fast and break things).
Досвід роботи з швидкою зміною ітерацій показує, що головне – сміливо пропонувати нові ідеї, не піддаватися спокусі тестувати тільки «ідеальний продукт» (замість цього приймати мінімально життєздатний варіант), налаштувати процес, який звільнить вас від бюрократії, і потім дозволити споживачеві (реакція на тест), а не власному судженню вести вас за собою.
Читайте також –
IKEA почне експансію в Україну з інтернет-продажів і точок видачі замовлень – ЗМІ