7 технологічних трендів, які вплинуть на рітейл в 2018 році
Міжнародна рекламно-комунікаційна група Havas Worldwide опублікувала дослідження споживчих звичок і поглядів на технології, і вибрала умовні тренди 2018 го.
Наталя Морозова, СЕО Havas Group Ukraine, розповілаАin.ua, як отримані в ході дослідження результати застосовувати компаніям і їх власникам в 2018 році. Аналітики опитали більше 12 000 чоловік з 32 країн світу. Більше 20% опитаних – так звані просьюмери: проактивні новатори, чиї поведінкові моделі і споживчі звички стануть мейнстримом через 6-18 місяців. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Забезпечуйте максимальну безпеку
Довіра завжди була одним з ключових елементів відносин «споживач-бренд». А в міру того, як компанії все активніше використовують персональні дані, цінність довіри зростає по експоненті. Додаткові заходи безпеки тепер не просто бажані, вони обов’язкові.
Нещодавно компанія Walmart запустила новий сервіс: доставка продуктів прямо в холодильник навіть під час відсутності господаря холодильника. Тестувати послугу Walmart початку в партнерстві з компанією August, що виробляє «розумні замки» та інші аксесуари для дому. Вся процедура виглядала так: водій служби доставки продуктів отримував одноразовий пароль. У той момент, коли він дзвонив у двері, власник будинку отримував на свій смартфон повідомлення і міг контролювати весь процес наповнення холодильника через камери спостереження і мобільний додаток August. Після того, як холодильник наповнений, а співробітник служби доставки пішов і закрив за собою двері, приходило ще одне повідомлення.
Контроль споживача над ситуацією збільшує довіру до компанії, яка надає послугу, а довіра призводить до зростання затребуваності послуги. Звичайно, за умови, що всі механізми контролю – продумані і безпечні.
Думайте про те, як виглядаєте зі сторони
Коли аналіз персональних даних використовується активніше, у компаній з’являється безліч засобів отримати від споживачів більше грошей. Але не варто підвищувати ціни тільки тому, що можна це зробити. Система коефіцієнтів, що впливають на ціну, доречна в компаніях на кшталт Uber. Але якщо такі ж механізми використовувати для регулювання цін, наприклад, на напої в літню спеку – постраждає репутація і виробника, і ритейлера, і, в кінцевому підсумку, самого бренду.
Будьте людяними
У хорошого бренду є характер. Точно так же людські риси потрібні віртуальним помічникам: ніхто не любить спілкуватися з роботами. Тому, наприклад, Google для роботи над Google Home і іншими інтерактивними продуктами наймають не тільки програмістів, але ще і комедіантів, письменників і психологів – щоб створити для кожного продукту практично людський характер, з яким буде приємно мати справу. Подібне олюднення спрацює в плюс і для інших брендів теж.
Будьте всюди
Кажуть, що користувачі Amazon Echo так звикають до домашнього віртуальному асистентові Alexa, що продовжують розмовляти з ним і вийшовши за двері. Слухаючи радіо в машині, вони запитують: «Алекса, хто це співає?», А на прогулянці цікавляться: «Алекса, коли сьогодні буде захід?»
Поки що асистент Алекса просто прив’язаний до домашнього помічника Echo. Але ходять чутки, що скоро це зміниться: в Amazon працюють над розумними очками, в яких теж «оселиться» Alexa. Це все ще проект, але іншим брендам і їх власникам потрібно винести правильний урок: бути в тому місці і в той час, коли це необхідно споживачеві.
Створюйте офлайн-досвід
Чим більше часу сучасна людина проводить перед екранами різноманітних гаджетів, тим більшу цінність для нього набуває взаємодія з іншими людьми і навколишнім світом. Ця цінність виростає в рази, якщо додати сюди елемент несподіванки.
У вересні пасажири поїзда в Німеччині, що проходить через територію Saale Valley, спостерігали цікавий перформанс. Медіа-художники Йорн Хінтцер і Якоб Хюфнер зібрали 400 добровольців, які розосередилися вздовж 30-кілометрового маршруту і протягом двох днів показували пасажирам поїзда 50 різних сценок. Серед іншого вони зображували кущі, що рухаються, або акулу, яка раптово з’являється з нізвідки.
Перформанс не брендований – але міг би таким бути. З огляду на зростаючу популярність квест-кімнат і практик на кшталт Paint & Sip, або спортивно-розважальних змагань в дусі «Гонок націй», потреба в офлайн-активностях в суспільстві не задоволена. І компаніям варто цим скористатися.
Заохочуйте періодичний обрив зв’язку
У залежності від смартфонів і цифрових технологій є багато негативних сторін, як психологічних, так і фізіологічних. Тому найбільш просунуті компанії роблять кроки по боротьбі з цими залежностями.
Наприклад, Nintendo в свої ігри вбудовує повідомлення: «Ти граєш вже досить довго. Чому б тобі не зробити паузу? »Гравці ненавидять компанію за це повідомлення, зате їх батьки – люблять. В Apple борються з проблемою неуважного водіння і закликають власників iPhone переходити в режим «Не турбувати», коли ті сідають за кермо. При цьому 58% опитаних в дослідженні Havas Worldwide вважають, що виробники автомобілів повинні впровадити технологію, яка блокує мобільні додатки в телефонах водіїв.
У короткій перспективі подібні заходи можуть негативно позначитися на продажах, проте в більш віддаленій – принесуть дивіденди у вигляді поліпшення іміджу.
Будьте чесні при використанні особистих даних клієнтів
Згідно з даними дослідження Havas Worldwide, 80% просьюмерів переживають через те, що точно не знають, як компанії використовують їх персональні дані. Щоб зняти це занепокоєння, власникам компаній потрібно бути максимально відкритими в цьому питанні.
Наприклад, компанія Unilever створила окремий сайт, де детально і гранично зрозуміло пояснюються механізми використання особистих даних і принципи політики конфіденційності. А фінальним аргументом є повідомлення з Telegram-каналу компанії: «Ми ніколи ні з ким не ділимося вашими даними. Ми надали нуль байтів інформації про користувачів третім особам, включаючи уряд ». З цим складно сперечатися. Краще – взяти на озброєння.
Джерело: AIN.ua
Читайте також –
Прогноз групи EVO: Яким буде український e-commerce в 2018 році (презентація)