Бренд з ім’ям: як мережа EVA розвиває напрямок власних торгових марок
З 2012-го по 2018 роки доля власних торговельних марок мережі EVA у загальному об’ємі продажів збільшилася у чотири рази. Як компанія розвиває цей напрямок та за рахунок чого нарощує продажі ВТМ?
Цей матеріал доступний російською мовою
Мережа магазинів EVA – лідер українського ринку drogerie. В минулому році товарообіг компанії перевищив 10 млрд грн, а мережа магазинів рітейлера наразі налічує більше ніж 850 торговельних точок по всій території України. Компанія представляє в асортименті понад 30 000 товарних позицій. При цьому кожен четвертий з десяти товарів у споживчому кошику покупців – це товар ВТМ.
Втім, зростання частки власних торгових марок в сегменті drogerie-рітейлу – загальносвітовий тренд. В цілому, світовий ринок private label у drogerie демонструє сталу динаміку розвитку приватних марок та витіснення брендової продукції проектами мереж – темпи росту складають більше 2% на рік.
Стратегічний напрямок
Компанія EVA розвиває відділ ВТМ з 2010 року. Наразі у мережі представлено 37 власних торгових марок, і компанія постійно оновлює їх асортимент. Щорічно випускається понад 250 нових SKU та проводиться перезапуск до 400 SKU.
«Якщо говорити про створення товарів ВТМ, ми орієнтуємося на певні ніші, потреби покупців, ринкові тенденції, інновації, продукти і товари, що представлені на міжнародних виставках. Сьогодні продукти ВТМ у нашій мережі присутні практично в усіх категоріях косметичних товарів у сегментах «низький» і «середній мінус». Наприклад, товари напрямків SPA, аксесуари, галантерея, біжутерія», – коментує директорка департаменту ВТМ лінії магазинів EVA Галина Ободець.
Потужність та якість
При виборі постачальників мережа висуває низку вимог, найважливіші з яких – якість виробленого товару, потужності виробництва та вартість продукції. Географія виробництв товарів ВТМ щорічно розширюється: компанія співпрацює з понад 100 партнерами з 17 країн світу (Італія, Франція, Чехія, Польща, Туреччина, ОАЕ, Китай тощо). За кордоном компанія шукає інновації – те, чого немає в Україні.
В цілому, на створення одного продукту ВТМ йде від 6 до 9 місяців. А в процесі розробки товарів ВТМ можна виділити чотири основні етапи:
- Вибір напрямку та товару, що компанія вироблятиме, вибір партнера з виробництва;
- Розробка рецептури товару та його пакування;
- Безпосередньо виробництво товару, його сертифікація та контроль якості;
- Дистрибуція товарів у магазини EVA.
Перспективний сегмент
«Щодо стратегічного напрямку розвитку ВТМ у мережі EVA в найближчі роки – це випуск нових проектів у високому та середньому ціновому сегментах, а також розвиток ексклюзивних нішевих проектів. Наразі в усьому світі приватні марки перестали бути проектами-копіями відомих брендів, що намагаються створити найкращу цінову пропозицію у нижньому ціновому сегменті. Ринок розвивається більш інтенсивно у високому ціновому сегменті, створюючи проекти, що здатні вирости у повноцінні бренди», – підкреслила Галина Ободець.
Наприклад, лінія магазинів EVA активно розробляє професійні засоби для миття волосся, професійні засоби для фарбування волосся, засоби з відбілювання зубів, з догляду за проблемною шкірою, лінійки лікувальніх засобів у группі миття волосся. В компанії зазначають, що у цих сегментах досить низька конкуренція з транснаціональними марками, і ці ніші активно ростуть з точки зору попиту покупців. Тому вважають, що наразі саме час для активної роботи в цих сегментах і товарних категоріях.
Читайте також –
Руслан Шостак, EVA і Varus: Наша мета – бути в топ-500 світових компаній