Два місяці без 1С: як працює український рітейл без російської програми

Два місяці без 1С: як працює український рітейл без російської програми

09.08.2017 08:45
  912
rau

Заборона програмних продуктів російської компанії 1С спочатку викликав чимало запитань у вітчизняного бізнесу. Як впоралися з нестандартною ситуацією українські підприємці.

Два місяці минуло з тих пір, як вийшов указ Президента України про заборону роботи деяких російських компаній в Україні. Серед інших, до списку санкцій потрапила 1С, найбільше відома як розробник бухгалтерських та інших бізнес-програм. Компанія пропонувала рішення для різних галузей бізнесу, в тому числі IRP-системи і софт для роздрібної торгівлі.

Після підписання указу про заборону роботу російських виробників ПО в Україні, був сильний ажіотаж. Адже за статистикою, в Україні 90% компаній малого і середнього бізнесу використовували продукти росіян. В першу чергу – через його доступної ціни.

Однак юристи поспішили всіх заспокоїти – використовувати програму можна. Заборона поширюється виключно на нові торгові операції, тобто на продаж ліцензій.

У підсумку, через два місяці після заборони ніяких особливих незручностей у своїй роботі український рітейл не відчуває.

Було – стало

Великі торгові мережі, такі як АТБ, NOVUS, Сільпо, часто і раніше використовували програмне забезпечення власної розробки або рішення, куплені за кордоном. А тому указ президента не торкнувся їх ніяк. Більш дрібні мережі: Посад, Чудо-маркет, Делві, Фуршет – використовували програми, так чи інакше пов’язані з 1С. «Найближчим часом ми не плануємо змінювати систему торгового обліку. Нас влаштовує наявне рішення», – повідомив IT-директор торгової мережі Посад Артем Саліщев.

«Відразу після виходу указу президента про заборону 1С ми розглянули в компанії можливість переходу на інше програмне забезпечення, але визнали, що це спричинить за собою великі фінансові та часові витрати, і відмовилися від цього.

Тим більше, що ми самі займалися доопрацюванням програмного комплексу під свої потреби, і система нас влаштовувала. Але, на жаль, в червні наша компанія, як і багато інших, потрапила під вірусну атаку. І тепер питання зміни софта стало для нас більш актуальним», – розповів CIO торгової мережі Делві Сергій Максимов.

В цілому, ситуацію можна охарактеризувати наступним чином: санкції не привели до глобальної зміни програмного забезпечення в торгових мережах.

Великі гравці не використали рішення на базі російської розробки, а більш дрібні не готові змінити софт відразу ж в силу трудомісткості цього процесу, а також великих сум грошей, вже вкладених в доробку 1С.

І тут простежується суперечність: вважається, що 1С – не дороге рішення, але за фактом нескінченні її доопрацювання власними ресурсами торговельних мереж «під себе» в підсумку призводять до значних інвестицій в розробку і обслуговування програмного продукту, перетворюючи це рішення в великі інвестиційні проекти на тривалий період.

Альтернатива

Компанія 1С пропонувала різні рішення для будь-якого типу бізнесу, в тому числі і для рітейлу (управління торгівлею для України, управління невеликою фірмою, роздрібна торгівля).

Альтернатива будь-якого з цих ПО вже існує. А останнім часом українські розробники особливо активізувалися.

«Після виходу указу президента, до нас постукали безліч компанії з питання зміни програмного забезпечення. Звернення були як від роздрібних мереж, так і безпосередньо від франчайзі 1С. Останні до недавнього часу не розглядали роботу з іншими програмними рішеннями, так як компанія 1С забороняла їм працювати з будь-яким софтом, крім свого.

Аналізуючи, можна сказати, що зовсім маленькі роздрібні мережі взагалі не задумалися про зміну продуктів. Так як вони часто використовують «піратське» програмне забезпечення без дозволу авторів софта.

Середній бізнес більше виявив інтерес до альтернативи 1С. За останні два місяці ми почали роботу над декількома проектами по зміні програмного забезпечення для магазинів із загальною кількістю касових вузлів понад 400 одиниць», – розповів керівник компанії «Хамелеон Софт» Дмитро Агапов.

Підводячи підсумок, можна сказати, що на українському рітейлі заборона 1С не позначилася практично ніяк. Швидше, це був сигнал на майбутнє. Керівники компаній самі вирішуватимуть, в якому напрямку їм рухатися в середньостроковій і довгостроковій перспективі.

Сама компанія 1С свої найближчі плани розвитку в Україні поки ніяк не коментує.

Автор – Тетяна Левіна

Читайте також –

https://rau.ua/news/zapret-vkontakte-yandeks-ritejlery/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку