Корона Закарпаття: презентація нового ужгородського ТРЦ Korona
В чому особливості нового торгового центру в столиці Закарпатської області, як виглядатиме перший професійний ТРЦ Ужгорода, і чим він цікавий для рітейлерів.
На Retail & Development Business Expo – 2017, що пройшла 6 і 7 квітня в Києві в НСК «Олімпійський», було презентовано кілька нових проектів ТРЦ – як в Україні, так і за кордоном. Один з найпопулярніших у гостей виставки рітейлу стендів представила компанія Retail & Development Advisors, яка презентувала проект торгівельно-розважального центру Korona, який стане першим професійним ТРЦ в Ужгороді.
Відкриття ТРЦ Korona заплановано вже на IV квартал цього року, і на об’єкті кипить робота: на відміну від багатьох інших центрів, які неодноразово переносили дату початку роботи, ТРЦ Korona має намір вкластися в поставлений графік.
Ексклюзивний брокер ТРЦ Korona – Retail & Development Advisors – поділився з rau.ua презентацією об’єкта, і відповів на найбільш важливі для рітейлерів питання.
Торговий комплекс і центр культури та мистецтв Korona розташований у самому центрі Ужгорода – недалеко від берега річки Уж, Театральної площі та площі Фенцика. Раніше на цій локації знаходилася одна з визначних пам’яток столиці Закарпаття – готель і ресторан Верховина, що до 1945 року носив назву Koryna. У пост-радянські часи історична будівля не уникла сумної долі багатьох своїх побратимів: неодноразово переходила з рук у руки, поступово руйнувалася і прийшла в аварійний стан.
Нове життя центру дали в 2014 році, затвердивши план капітальної реконструкції будівлі в торговий і арт-центр. Заодно повернувши історичну назву комплексу – Korona.
При цьому новий центр відрізняється унікальною для України концепцією: така інтеграція торговельного, ділового, культурного та арт-просторів не має аналогів у нашій країні.
Загальна площа ТРЦ Korona – 11 000 кв. м, орендна – 7800 кв. м. Запланований середньодобовий трафік – приблизно 24 000 відвідувачів.
Чому брокери впевнені в успіху проекту майбутнього ТРЦ Korona, RAU розпитала Таісію Литовченко, директора компанії Retail & Development Advisors – ексклюзивного брокера торгівельно-розважального центру.
– Як оцінюєте перспективи ТРЦ Korona?
– Це знаковий проект для Закарпаття та інших областей Західної України. Поки що в Ужгороді розвинений більше street-retail, однак поява такого торгового центру дасть можливість ряду мережевих операторів нарешті відкрити свої торгові точки в цьому місті, і полегшить споживачам доступ до продукції українських і міжнародних компаній.
У ТРЦ Korona є всі складові, щоб стати успішним проектом: локація – в самому серці Ужгорода і унікальна концепція. Також центр – соціальний проект: на арт-просторі комплексу проводитимуться постійні виставки картин закарпатських художників, а також щорічний конкурс “Срібний мольберт”.
– Як загалом оцінюєте ситуацію з рітейлом в Ужгороді?
– Ужгород – туристичне місто, яке щорічно приваблює багато туристів. І не тільки з України: багато жителів сусідніх країн – угорці, поляки, словаки, румуни – регулярно відвідують місто у тому числі і з метою шопінгу.
Населення регіону достатньо платоспроможне, але при цьому на ринку явно не вистачає мережевих операторів і відомих торгових марок, тому ужгородці змушені їздити за покупками в інші області. У зв’язку з цим поява мережевого ритейлу – необхідний етап розвитку як для регіону, так і для всієї сфери роздрібної торгівлі.
Одна з найяскравіших «фішок» ТРЦ Korona – розташований на даху будівлі оглядовий майданчик із живими рослинами, комплексом для дозвілля і розваг. Досі в Україні будівлі з живим садом на даху можна перерахувати на пальцях однієї руки, і цим тільки підкреслюється унікальність, екологічність та інноваційність центру.
У самому ж ТРЦ Korona буде розташовано кілька торгових зон і великий арт-простір, де будуть регулярно проводитися виставки і конкурси, презентації колекцій і творів українських та зарубіжних майстрів, різні культурні заходи і багато іншого. Власне, для цих цілей відведено весь третій поверх комплексу площею 3500 кв. м.
Перший і другий поверхи призначені для розміщення торгових галерей. На першому поверсі ТРЦ Korona будуть розташовані магазини парфумерії і косметики, сумок і аксесуарів, аптека і оптика, а також ресторан. Другий поверх призначений під товари для мам і дітей, жіночого і чоловічого одягу, спорттовари і взуття, і невелику зону з кафе.
Успіх майбутнього центру обіцяє і ряд особливостей, що відрізняють закарпатський регіон. По-перше: постійне зростання кількості туристів. В останні роки все більше українців приділяють багато уваги внутрішньому туризму, і Ужгород, як і Закарпаття в цілому, регулярно відвідують багато мандрівників. Тільки за минулий рік місто відвідало приблизно 1,5 млн туристів – на 30% більше, ніж у 2015-м.
По-друге, відкриття сучасного торгового центру, що відповідає всім вимогам міжнародних операторів, стане потужним імпульсом до розвитку роздрібної торгівлі в місті. У підсумку, у виграші залишаться всі: споживачі отримають доступ до кращих світових та українських брендів, рітейлери – можливість успішної експансії в раніше практично не охоплений регіон, місто – новий туристичний об’єкт, додаткові робочі місця та збільшення надходжень до міського бюджету.
Довідка. Закарпатська область розташована на заході України. Межує з Польщею, Словаччиною, Угорщиною і Румунією. Площа області 12 800 кв. м, населення – 1,25 млн осіб. Є важливим транспортним і транзитним центром при подорожі в/з ЄС.
Ужгород – адміністративний центр Закарпатської області. Населення – 115 000 чоловік, площа – 40 кв. км. Знаходиться в безпосередній близькості до Словаччини та Угорщини, на відстані кількох годин шляху від Польщі та Румунії.