Головна > Досвід > Репутація > Кризовий рейтинг: топ-20 найдорожчих брендів у світовому рітейлі в 2020 році
Кризовий рейтинг: топ-20 найдорожчих брендів у світовому рітейлі в 2020 році

Кризовий рейтинг: топ-20 найдорожчих брендів у світовому рітейлі в 2020 році

Amazon, Alibaba, Home Depot, Walmart та інші. Хто визнаний визнаний найдорожчим глобальним брендом у світовому рітейлі.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Глобальна аналітична компанія Kantar представила черговий рейтинг найдорожчих глобальних брендів BrandZ Global Top 100 у 2020 році. Рейтинг складається фахівцями компанії щорічно, починаючи з 2006 року. Нагадаємо, тут споживчі оцінки комбінуються із суворим аналізом фінансово-господарської діяльності кожного підприємства (з використанням даних Bloomberg). Методологія має на увазі оцінку вартості торгових марок як інструментів соціального впливу, що генерує прибуток. Причому враховується не тільки вартість на поточний момент, але і здатність бренду приносити гроші в майбутньому, тобто його потенціал зростання

Так, найдорожчою роздрібною компанією у світі третій рік поспіль залишається Amazon. Вартість бренду рік до року виросла на 32%, до $415,9 млрд. На його частку якого припадає також третина від загального приросту BrandZ Top 100.

Топ-100 найдорожчих глобальних брендів за рік збільшили свою загальну вартість на 6% або $277 млрд, досягнувши загальної суми в $5 трлн.

Роздрібний сектор, незважаючи на пандемію і закриття багатьох офлайн-магазинів, лідирує за темпами приросту вартості брендів – плюс 21% до показників 2019 року, що було забезпечено в основному великими гравцями електронної комерції. Правда, в минулому році ці темпи були вищими – +25% до показників 2018-го. Зараз всі бренди рітейлу в топ-100 оцінюються в $870,7 млрд.

У той же час серед всіх компаній в цілому, технологічні бренди продовжують домінувати, забезпечивши 37% вартості брендів і збільшивши свої показники рік до року на 10%. Так, в першій десятці, крім Amazon, з рітейлерів опинилися китайська Alibaba (шосте місце, $152,5 млрд), а зі сфери фаст-фуду McDonald’s (дев’яте місце, $129,3 млрд). Місця з другого по п’яте зайняли технологічні та фінансові гіганти Apple ($352,2 млрд), Microsoft ($326,5 млрд), Google ($323,6 млрд) і VISA ($186,8 млрд). Крім того, до першої десятки увійшли китайська Tencent (майже $151 млрд), а також Facebook ($147,1 млрд) і Mastercard ($108,1 млрд).

Якщо брати тільки рітейл (до нього дослідники не відносять фаст-фуд, а також виробників одягу і взуття, навіть якщо вони мають свої магазини), то двадцятка найдорожчих брендів виглядає наступним чином.

Топ-20 найдорожчих брендів класичного рітейлу

Рітейлери роками боролися за те, щоб задовольнити бажання споживачів. Операційні зміни привели до інтеграції онлайн і офлайн (O2O), яка дозволила мережам краще справлятися з безпрецедентною невизначеністю та складнощами обслуговування клієнтів під час пандемії.

Закривши тисячі неефективних магазинів, рітейлери перетворили торгові точки з пасивів у важливі активи: місця, де покупці могли купити або отримати замовлені онлайн товари, і випробувати бренд. Лідери онлайн-роздрібної торгівлі Amazon і Alibaba підтвердили стратегію O2O, коли додали фізичні магазини до своєї віртуальної присутності.

Amazon, Alibaba, JD, Walmart і Target – бренди, які вклали значні кошти в область діджіталізаціі та O2O, стимулювали зростання роздрібної торгівлі. З топ-20 брендів, чия вартість росла швидше за всіх, шість брендів пов’язані зі сферою технологій, і шість – з роздрібної торгівлі.

Рейтинг показує, що серед виробників товарів найбільше додали у вартості три категорії: алкоголь, одяг і засоби особистої гігієни.

Крім того, п’ять з топ-20 найбільш швидкозростаючих компаній – китайські бренди, що важливо відзначити з двох причин. По-перше, оцифровка бізнесу для забезпечення зручності клієнтів в Китаї досягла свого найвищого рівня. По-друге, ці компанії – серед 17-ти китайських брендів, які увійшли в глобальний рейтинг, що відображає зростаючу присутність китайських брендів у різних категоріях.

Це показує, що технологія стане ключовим фактором майбутнього зростання бренду. Однак нові продукти та послуги повинні не тільки втілювати останні досягнення наукової чи інженерної думки, але й розуміння того, як ці технології можуть допомогти поліпшити життя людей.

Amazon і Alibaba – це гігантські роздрібні підприємства, орієнтовані на технології, і постачальники хмарних рішень. Вони використовували технології для створення мереж, які пов’язують покупців і продавців по всьому світу. JD, хоча і менше за вартістю бренду, також використовувала технології для створення складної системи логістики та поліпшення обслуговування клієнтів в режимі офлайн з великою мережею фізичних точок.

Джерело: Kantar

Читайте також –

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу в 2020 році

Про автора