Війна та рітейл: все що нас не вбиває, робить тільки сильнішими — підсумки 2022 року

Війна та рітейл: все що нас не вбиває, робить тільки сильнішими — підсумки 2022 року

23.01.2023 04:24
  542
rau

Війна внесла серйозні корективи у роботи українського рітейлу. Для багатьох учасників ринку питання стояло руба: вижити або померти. Власне, а як ще може бути, коли ворог топче рідну землю та не визнає право нашого народу на свободу та незалежність? Але сильні духом не здаються та на власному досвіді показують, як працювати у таких складних умовах. Нові проблеми можуть виникнути в будь-який момент. Тому треба завжди бути напоготові та не здаватися ні за яких обставин.

В цьому сенсі непередбачуваність ситуації нагадує гру. Ставки зроблено, але результат нікому не відомий. Найкраще те, що відбувалося (та й відбувається надалі) з українським бізнесом ілюструє дуже популярна гра Авіатор. Там літачок, що злітає, може в будь-який момент потрапити у аварію та вибухнути перед очима гравця. Тоді можна втратити все. Тому варто так побудувати стратегію, щоби в кінцевому результаті залишитися в плюсах. Як це, наприклад, навіть в умовах війни вдалося зробити відомому рітейлеру Олег Вишнякову. Нещодавно він розповів про підсумки року з точку зору досвіду своєї мережі гіпермаркетів Ultramarket та пояснив, які три найбільші випробування пройшов його бізнес та як вдалося вистояти.

Війна як вимірювач здатності бізнесу протистояти будь-яким обставинам та негараздам  

Насправді вітчизняний рітейл, як і деякі інші сектори економіки, продемонстрував неабияку стійкіть та почав відновлюватись скоріше за багатьох. Серед локомотивів подолання економічної кризи слід назвати, наприклад, IT-галузь, банківську сферу (особливо мікрофінансовий сегмент), страхування, та, як не дивно, індустрію азартних розваг. Як виявилося, рішення про легалізацію грального бізнесу було вірним. Оператори ринку, з рейтингом яких можна ознайомитися за посиланням: ua1.com.ua, не тільки наповнюють бюджет платою за ліцензії та податками, але й активно допомагають армії та цивільному населенню. Та повернемося до трьох етапів кризи, які прийшлося пройти рітейлу з початку війни.

Етап перший

Початок війни приніс:

  • проблеми з постачанням товарів, оскільки багато виробників припинило роботу;
  • порушення сталих логістичних схем;
  • довготривалі повітряні тривоги;
  • втрата частини персоналу через евакуацію.

Етап другий

Дефіцит палива призвів до величезних проблем з логістикою та зривів термінів поставок. Коли держава нарешті відпустила ціни після спроб обмежувати вартість пального, логістика значно подорожчала, як і більшість товарів та послуг.

Етап третій

Осінь принесла атаки на енергетичну інфраструктуру. Регулярні відключення електрики особливо боляче вдарили по рітейлерам продуктової групи товарів. Дефіцит генераторів (на які ще треба знайти кошти) став ще однією проблемою. Цей етап триває і досі.

Як вдалося вистояти

Не здатися змусили:

  1. Чітка громадянська позиція та віра у перемогу.
  2. Соціальна відповідальність та зміна цінностей.
  3. Вміння адаптуватися до роботи в умовах війни.
  4. Турбота про співробітників, які відповідають “взаємністю” та самовідданою працею.
  5. Гнучкість у питаннях асортименту та постачання товарів. Довелося багато в чому переорієнтуватися та змінити пріоритети.

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку