Чому рітейлерам варто навчати співробітників першій медичній допомозі
Федір Сердюк, засновник компанії FAST, яка навчає персонал основам першої медичної допомоги, про те, чому METRO і Fozzy Group приділяють цьому питанню багато уваги.
Незважаючи на очевидні переваги навчання першої допомоги, цей напрямок тільки починає розвиватися. Компанія FAST, яку я очолюю, в минулому році успішно навчила кілька сотень співробітників Metro Cash&Carry Ukraine, і почала працювати з підприємствами FOZZY Group, що безумовно, дає надію на масове впровадження практик, які рятують життя.
Коли мова заходить про безпеку життя і здоров’я співробітників, як правило, уявляється великий металургійний завод або, наприклад, аграрне підприємство.
Однак статистика говорить, що лідером з промислового травматизму є не металурги з аграріями, а торговці і представники індустрії розваг. Дані Держпраці за 2016 рік свідчать, що в соціально-культурній сфері сталося 1017 травматичних випадків (кожен 18-й закінчився загибеллю потерпілого), тоді як, наприклад, у вугільній промисловості зафіксували 864 травми.
Пояснювати ці цифри можна по-різному: в цих сферах працює більше людей, і безумовно, «соціально-культурна сфера та торгівля» – це не тільки ритейл. Але факт залишається фактом: для життя і здоров’я співробітників рітейлу є ризики. Які вони, як можуть вплинути на покупців, репутацію, бізнес?
Наведу як приклад ситуацію, яка може трапитися в будь-якому офісі, магазині або торговому центрі. Раптова зупинка серця. Виглядає вона так: раптово колега, який не подавав ніяких ознак нездужання падає і перестає дихати. Його серце не б’ється і вижити він може тільки в разі отримання допомоги протягом 5-7 хвилин. Рівно стільки може жити мозок без подачі кисню, яку в звичайних умовах забезпечує серце.
Навіть у великих містах швидка допомога рідко приїжджає швидше ніж за 10 хвилин, а середній час наближається до 20 хвилин. Виходить, у людини немає шансів на виживання? Насправді, шанси є. Збільшити їх можна, якщо проводити серцево-легеневу реанімацію, для цього не обов’язково бути лікарем або медичним працівником, досить пройти тренінг по першій допомозі й освоїти навик.
Проблема раптової зупинки серця характерна не тільки для України. Навпаки, в країнах з більш досконалою системою охорони здоров’я, ця проблема стає ще більш актуальною. Тому навчання першої допомоги там досягло великих масштабів і сприймається як звичайне явище. Наприклад ось тут люди навчаються першій медичній допомозі прямо в ТЦ:
Бажання роботодавця навчити співробітників офісу продиктовано турботою про їхню безпеку, а також перевагами, які дає будь-який цікавий і практичний тренінг: інтеграцією людей в команду, вибудовуванням між ними довіри.
Що стосується співробітників торгових точок, то часто їх навчають з інших міркувань. На першому плані – репутація роботодавця, яка може виявитися під загрозою, якщо в разі екстреної ситуації співробітники замість надання допомоги людині будуть панікувати, спостерігати з боку або заподіють шкоди.
Тема заподіяння шкоди некомпетентними діями – одна з найболючіших. Наприклад, в Україні люди вірять в популярний міф про те, що людині з епілепсією потрібно засунути щось у рот, щоб розтиснути щелепи і не дати впасти язику. Це міф, жертвами якого стають десятки людей по всій країні кожен день.
Бережіть себе, близьких і колег, вчіться першої допомоги!
Автор – Федір Сердюк, засновник компанії FAST
Читайте також –
Кейс SHEN: як автоматизувати процеси, зробити бізнес прозорим і звільнитися від рутини