Не схожі на інших: ТРЦ все частіше привертають нестандартних орендарів

Не схожі на інших: ТРЦ все частіше привертають нестандартних орендарів

21.02.2018 08:15
  1405
Микола Маранчак

Оригінальне наповнення торгових площ стає “фішкою” багатьох вітчизняних торгових центрів, серед них Globus, Gulliver, Проспект, Караван, Lavina Mall та інші. Ці рішення йдуть все далі від стандартного пулу орендарів, що складається лише з магазинів, фуд-корту і розваг.

Згідно дослідження «Майбутнє рітейлу 2030», опублікованого CBRE в грудні 2017 року, рітейл очікують серйозні зміни, так як орендарі торговельної нерухомості стають все більш різноманітними. Традиційні фізичні магазини концентруються на враженнях, які отримують покупці, а нові бренди та нові об’єкти оренди зіграють ключову роль в кардинальному переосмисленні шопінгу до 2030 року.

Саме tenant-mix – вирішальний фактор для відвідування об’єкта, а значить – і його прибутковості. І якщо більшість торгових центрів все ще роблять ставку виключно на рітейл, більш прогресивні знаходяться в активному пошуку креативних рішень при заповненні торгових площ. Так серед орендарів ТРЦ з’являються незвичайні зони послуг і оригінальних пропозицій. Чим вони представлені і чому торгові центри обирають їх в ущерб розширенню товарно-розважальних зон – в матеріалі RAU.

Сервісні точки, як якоря

За словами директора департаменту торгових площ Arricano Анни Чуботиної, компанія в рамках стратегії зосереджена на розвитку соціального простору в своїх проектах. «Крім якісного tenant-mix фешн-операторів, розваг і пропозицій фуд-корту, це ще і послуги, якими наші відвідувачі можуть скористатися, не виходячи з ТРЦ. Це комфортний простір, який об’єднує декілька операторів – від ремонту побутової техніки, взуття та ювелірних виробів до пошиття/ремонту одягу до поліграфії і т. д. Ми продовжуємо покращувати ці простори, підлаштовуючи їх під запити наших відвідувачів», – розповідає вона.

Станом на лютий 2018 року Service Point by Arricano успішно працює в ТРЦ РайON і в ТРК Проспект. «Ми зібрали самі потрібні для наших покупців послуги, – говорить менеджер з розвитку бізнесу ТРЦ РайON Станіслав Шульга. – Вважаю, дуже важливо під час шопінгу вирішити ще й додаткові домашні питання. Наприклад, заправити картридж або відремонтувати взуття».

У минулому році сервісна зона ТРК Проспект поповнилася оператором Нова пошта, а найближчим часом в ній відкриється відділення Ощадбанк. «Ці два оператора серйозно розширять перелік послуг і будуть виконувати свого роду якірну функцію. Всього в сервісній зоні ТРК Проспект сім операторів, в ТРЦ РайON – п’ять операторів. Сервіси також представлені в наших регіональних проектах – ТРК City Mall (Запоріжжя) і ТРК Солнечная Галерея (Кривий Ріг)», – повідомляє Анна Чуботіна.

Такої стратегії дотримуються і у вінницькому ТРЦ Мегамолл, включивши до складу орендарів сімейну перукарню, турбюро, хімчистку, ательє, мережу дитячих творчих студій та інше. «Ці орендарі хоч і не відносяться до рітейлу, однак вони є партнерами ТРЦ Мегамолл на комерційних умовах, – розповідає керівник ТРЦ Мегамолл Андрій Андрєєв. – Це, швидше, додатковий сервіс, можливість вирішити багато своїх питань, перебуваючи в ТРЦ. Такі орендарі працюють на потоці ТРЦ, проте і у них є свої постійні клієнти, які досить часто спочатку відвідують, наприклад, перукарню або турфірму, а потім йдуть по магазинах».

З вітерцем за іграшками

У ТРЦ Караван (Київ) пішли на експеримент з відкриттям салону-бутіка електромобілів EcoCars. В автосалоні представлені популярні моделі автомобілів, які працюють на електриці: Nissan Leaf, Tesla Model S, Nissan E-NV 200, Segway. Поруч працює електрозаправка. «Інтерес до цього виду транспорту продовжує зростати, а значить важливо розвивати й інфраструктуру», — прокоментувала відкриття EcoCars в київському Каравані комерційний директор DCH Infrastructure & Real Estate Олександра Негода.

Інтерес до такого роду послуг вона пояснює не тільки зростанням інтересу до електротранспорту, адже, наприклад, цикл зарядки самого популярного електромобіля України Nissan Leaf займає 2,5 години, які відвідувач ТРЦ може витратити на шопінг або похід в кіно.

Ще один автосалон, розташований у дніпровському Каравані. В асортименті представлена лінійка автомобілів, брендовий одяг, аксесуари і можливість сервісного обслуговування.

Якщо у Каравані воліють пропонувати відвідувачам швидкість і комфорт, то в київському ТРЦ Lavina люблять погарячіше – в торговому центрі на Берковецькій, серед інших орендарів, можна зустріти секс-шоп No Taboo. Втім у європейських країнах інтим-бутіки вже представлені в більшості ТРЦ. «Адже ми такий же рітейл, як і все, за винятком того, що вхід до нас суворо 18+, – розповідає директор магазину в Lavina. – Є торгові площі для сімей, є такі як ми». На прихильність торгових центрів подібні магазини не скаржаться – торгові точки мережі також працюють у столичних торгових центрах SkyMall, Квадрат і Метроград.

Банк в смартфоні

У середині жовтня засновники віртуального банку без відділень Monоbank повідомили про початок бета-тестування свого продукту. На той момент карти, розроблені екс-менеджерами Приватбанку, вже оформило понад 5 000 українців і питання про відкриття першої в Києві точки видачі цих карт вже став актуальним. Таким місцем став київський ТЦ GLOBUS, розташований на Майдані Незалежності.

«Точка видачі карт Monоbank в ТЦ GLOBUS зручно розташована на 2 поверсі з великим органічним трафіком, поряд з супермаркетом BILLA та відділенням Нова пошта», — прокоментувала відкриття менеджер департаменту оренди ТЦ GLOBUS Олена Сьомочкіна.

Через півроку карту оформило вже понад 90 000 чоловік, – повідомили RAU в Monobank. Який відсоток цих людей у вигляді додаткового трафіку отримав GLOBUS, можна тільки гадати.

У регіонах можливістю дістати такого орендаря скористалися також в Arricano, запустивши в листопаді 2017 року нове віртуальне відділення з надання фінансових послуг в форматі Monobank у ТРК Солнечная Галерея. Серед інших service-mix послуг, що надаються покупцям у Кривому Розі, можна також знайти такі сервіси, як ремонт годинників і гаджетів, салон краси і солярій.

Тільки Monobank ТЦ GLOBUS не обмежився. Навесні цього на 3-му поверсі торгового центру відкривається європейський коворкінг New Work Labs з робочою площею 1000 кв. м. Для угорської компанії New Work Labs це перший проект спільного офісного приміщення в торговому центрі. «Світовий формат коворкінг стрімко увірвався на український ринок. Раніше зняти сучасний офіс в центрі Києва було складним завданням для малого і середнього бізнесу. Розміщення в ТЦ GLOBUS 2 надасть орендарям коворкінгу масу переваг: розташування в центрі, перетин всіх гілок метро, наявність великої кількості ресторанів, магазинів, сервісів для повсякденного життя», – коментує менеджер департаменту оренди ТЦ GLOBUS Олена Сьомочкіна.

Гулівер послуг

Рекордсменом же за кількістю всіляких послуг можна назвати столичний МФК Gulliver. Тут ще з 2015 року, до набуття чинності безвізового режиму з ЄС, на 8-му поверсі розпочав роботу Візовий Сервіс Центр, який також включає в себе окрему зону підвищеного комфорту «Преміум лаунж».

За словами генерального директора ТРЦ Gulliver Ірини Круппи, якщо поспостерігати, можна помітити, що, спускаючись з восьмого поверху, відвідувачі обов’язково приходять на фуд-корт або роблять покупки в магазинах. «Наш комплекс гармонійно поєднує і офісну, і торгівельно-розважальну частину. Відкриття центру подібного формату з таким сучасним підходом економить час наших орендарів і покупців. Коли в одному місці зібрано таку кількість послуг, розваг і магазинів, це дуже зручно», – вважає вона.

Іншої такою локацією в Gulliver став центр прийому документів для державної реєстрації прав на нерухоме майно, юридичних осіб і фізосіб-підприємців, відкритий в жовтні 2017 року. Ще однією популярною тут послугою є можливість реєстрації шлюбу. Одружитися або вийти заміж тут можна всього за один день.

“Вже в процесі роботи ми почали звертати увагу на учасників ринку, чиї товари і послуги затребувані, але іноді абсолютно нестандартні для українських торговельно-розважальних центрів, – говорить генеральний директор МФК Gulliver Ірини Круппа. – Якщо ми говоримо про нестандартні рішення, то часто вони підказані самими клієнтами. І тут потрібно перевершити їхні очікування», – додає вона.

Читайте також

Михайло Меркулов, Arricano: 7 трендів рітейлу і девелопменту в 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку