Правила бізнесу і життя засновниці Всі.Свої Ганни Луковкіної

Правила бізнесу і життя засновниці Всі.Свої Ганни Луковкіної

22.01.2018 08:45
  1127
Дарья Златьева

Що допомагає досягати успіху власнику найбільшого в країні універмагу українських брендів Всі.Свої.

Анна Луковкіна розповіла The Point про бізнес-плані як стоп-фактори, незамінність проджект-менеджера, відмову від зустрічей, секрети продуктивності від Енніо Морріконе і про те, як хороша репутація і досвід допомогли їй заснувати перший в Україні маркет українських брендів. RAU підготувало витримки з інтерв’ю і виділив 10 основних принципів, які допомогли бізнес-леді домогтися успіху.

1. Застава продуктивності – вміння креативну ідею зробити структурованим завданням і по дорозі не розгубити кайф від творчого процесу.

У команди проекту дуже потужний креативний потенціал, ідеї генеруються кожен день. Нещодавно до нас приєднався проджект-менеджер, щоб систематизувати ці ідеї, структурувати, розподілити обов’язки і зафіксувати дедлайни. Інакше робота може перетворитися в хаос.

Я п’ять разів скажу «ні» зустрічам. Зустрічі – це вбивці часу. Довгі розмови мене сильно емоційно вимотують: після них потрібен час, щоб відновитися. Зараз багато проектів, тому збори проходять досить регулярно. Бували дні, коли я мала по сім зустрічей поспіль. І вже ввечері після останньої ти неначе пробуджується і думаєш: «Що це тільки що було?».

Тому я виділила понеділок і вівторок на зустрічі, а середу і четвер – на стратегічні завдання.

Що ж стосується організації часу в колективі, головне тут – вміти зупинитися. Якщо кожен захоче поділитися на зібранні всіма своїми ідеями, це може затягнути зустріч дуже надовго. Тому завели червоний свисток, в який спеціальний співробітник свистить, коли ми віддаляємося від теми.

2. Натхнення, тайм-менеджмент і чітка постановка завдань

Мене «включають» подорожі, під час яких раптово приходять ідеї, – тоді я працюю, не дивлячись на відпустку. Лінь – двигун продуктивності. Мені якось довелося почути забавну фразу: «я всі свої справи виконую швидко, тому що ледачий».

Раніше я працювала до глибокої ночі і пишалася тим, яка я працездатна. Як і інші колеги, які «мірялися», хто довше просидів в офісі: «Я до 12 ночі!» – «А я до першої години!» Зараз же розумію, що цим ми просто демонстрували невміння організувати свій час. І говорити про таке – значить визнавати свою неспроможність в тайм-менеджменті. Так, ти можеш взяти на себе більше задач, ніж потрібно, але не варто хвалитися. Якщо ти так довго засиджуватися – значить, потрібно просто правильно планувати свій день.

Робота вчить чіткої постановки завдань. Якщо тобі щось конкретно потрібно, так і говори – тоді більше шансів, що це зроблять. Так і в особистому житті. Хочеш зателефонувати – подзвони. Хочеш запитати – запитай. Будь простіше в цьому плані.

3. Відмова від соцмереж і читання новинних ресурсів заради продуктивності

Я повністю відмовилася від соцмереж. Я інтроверт, і мені чуже спілкування з незнайомими людьми, тим більше «віртуальними». Але з цього року, можливо, я перегляну своє ставлення, оскільки розуміння: засновник проекту повинен проявляти соціальну активність.

Перестала читати новинні портали, що допомагає абстрагуватися: на прийняття рішень не впливають сторонні фактори. Весь цей інформаційний шум не засмічує моє сприйняття і не зупиняє в реалізації певних ідей. Ти перестаєш боятися, що суспільство піддасть ту чи іншу витівку критиці – а просто робиш те, що вважаєш за потрібне.

Фото: thepoint

4. Ніяких стоп-факторів

Коли проект тільки запускався, мене багато хто запитував: «А чи є у тебе бізнес-план, фінансова модель і система звітності?» Я відповідала “ні”. І тоді часто чула: «Як? Без цього бізнес неможливий! »Якщо це питання прозвучало до запуску, можливо, він би мене якось зупинив. А так у мене немає ніяких стоп-факторів.

5. Не чекайте натхнення – працюйте, воно приходить в процесі

Десь з 18-ти років я допомагала в якості менеджера батькам в їх компанії, яка займалася будівельними матеріалами. Потім пішла в організацію заходів, довго займалася концертами – у нас було своє концертне агентство. Ми привозили різнопланових виконавців: Енніо Морріконе, Everlast, Tricky, GusGus і т.д. Проводили концерти в Києві, в Москві і Пітері, в Прибалтиці і Польщі. Ми організували Енніо Морріконе інтерв’ю з одним виданням. У розмові прозвучала одна фраза, яка мені запам’яталася: він сказав, що кожен день встає о п’ятій ранку і сідає працювати.

Немає ніякого натхнення: потрібно просто починати працювати, і воно прийде вже в процесі.

6. Ставтеся до роботи як до великої справи, а не як до разового проекту

Коли почався Майдан, вся наша діяльність як агентства припинилася. Тоді я вирішила зайнятися маркетами. Дуже допомогли хороша репутація і досвід в організації заходів, адже Всі.Свої починався просто як самостійна подія. Ми спочатку виділили один напрямок – одяг. Потім вже додали меблі, дитячий напрямок. Тут також добре працює ставлення не як до разового проекту, а як до великої справи.

7. Я дозволяю з’являтися божевільним ідеям, щоб народилася геніальна думка

Головна порада 18річним – більше вчитися. Здобути вищу освіту і брати від нього по максимуму – дуже важливо. Коли я вчилася, ходити на пари було не модно, все вихвалялися один перед одним, хто більше пар прогуляв.

Я не хочу дорослішати. Мені здається, що бути дорослим – дуже нудно.

Тому і дозволяю з’являтися божевільним ідеям – як, наприклад, постояти на голові, щоб народилася геніальна думка. Такі вчинки не назвеш прикладом класичної «дорослої» поведінки. Тому навряд чи я подорослішала. Стан «вічної дитини» робить життя цікавішим і дарує безстрашність.

Фото Retailers Всі.Свої на Крещатику

8. Ваші проблеми – це ваші проблемиСамостійність виховую всюди, де можу, особливо в побутових речах. Намагаюся не підносити все «на блюдечку», а застосовувати принцип: спочатку аналізуй, думай і запропонуй власне рішення. А потім вже я підключуся.

9. Колеги мислять інакше – змиріться з цим. І найміть HR

Ми починали працювати в маленькій сімейній команді, а зараз активно ростемо – стало складно справлятися з великою кількістю проектів. Коли працюєш з невеликим колективом, то всі на одній хвилі. Коли людей багато, ти як і раніше думаєш, що вони мислять, як ти. Але це не так. Мені як керівнику не завжди вдається бути психологом: наприклад, всіх направити в правильне русло або підтримати, коли це потрібно. Мені непросто дається спілкування з людьми бо я – інтроверт. Тому ми взяли HR-фахівця, який допомагає нам в комунікації з персоналом.

Фото Retailers Всі.Свої на Крещатику

10. Книги як джерело ідей і мотивація

Я не люблю бізнес-літературу, тому що в ній багато води. З великим задоволенням читаю біографії та історії компаній – реальні розповіді мене більше мотивують.

Хоча остання така книга мене дуже розчарувала – це «Феномен ZARA». Я дуже чекала виходу видання, адже це реальна історія успішної компанії, справжня модель ведення бізнесу. Але в підсумку я просто закрила книгу, нічого цікавого так і не прочитавши.

Зараз дочитую історію засновника Amazon – «Продається все». Це видання, на відміну від згаданого вище, читається, як роман: дуже цікаво. Також недавно прочитала книгу Rework від засновників Basecamp, системи управління проектами, яку ми використовуємо в роботі. У тексті інформація подається блоками, багато порад для тих, хто веде власний бізнес. Автори також розділяють моє переконання про те, що зустрічі – це зло. А в якості альтернативи дають інструкцію, як вести переговори в рамках програми Basecamp.

У книзі Rework я прочитала цікаве твердження: ідей завжди в надлишку, і вони коштують дешево. Істинне питання полягає в тому, наскільки добре ви цю ідею реалізуєте.

Читайте також –

Прекрасна Jasmine: як український бренд жіночої білизни збирається підкорювати східні країни


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку