П’ять інноваційних технологій, що змінюють обличчя рітейлу
Віртуальна реальність, інтерактивна взаємодія, покупка в один клік, доставка товару покупцеві, де б він не знаходився, та інші інновації в рітейлі.
Поведінка і запити споживача постійно змінюються, змушуючи рітейлерів впроваджувати інновації в процес обслуговування і покупки. Новими технологіями не можна нехтувати: вони допомагають завойовувати клієнтів і збільшувати продажі. Портал Retail.ru підготував огляд «інновації в рітейлі» та пояснив, чому їх варто взяти на озброєння. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Тренд №1: Інтерактив і візуалізація інновації в рітейлі
Інтерактивні технології підвищують лояльність клієнтів, речі, доповнені контекстом, завжди виглядають переконливіше. Наприклад, меблі в уже готовому інтер’єрі або автомобіль в імітації реальних дорожніх умов.
Наприклад, з технологією доповненої реальності працює Leroy Merlin. Нова версія мобільної програми для iOS дозволяє покупцям «приміряти» предмети меблів і техніки з асортименту магазину. Для цього потрібно зайти в додаток, вибрати товар і натиснути кнопку «Подивитися в доповненої реальності». Після цього активується камера, а на дисплеї з’явиться зелений квадрат, в якому відобразиться «віртуальний» предмет, вписаний в реальний інтер’єр кімнати.
Не відстають від цього тренда і магазини beauty-товарів. Так, японський бренд Shiseido пропонує клієнтам інноваційні дзеркала. Відсканувавши код товару, покупці можуть побачити своє відображення так, немов уже використовували обраний засіб. «Розумне дзеркало» пропонує рекомендації на підставі індивідуальних переваг і допомагає з вибором.
Тренд №2: Прискорення процесу обслуговування
Покупець не має наміру чекати: доставку хоче отримати вже через годину, а фахівці клієнтської підтримки повинні відповісти за хвилину. Щоб залучити нових клієнтів і утримати існуючих, рітейлери змушені підлаштовуватися під їхні запити.
Гонку за прискоренням процесу доставки очолює світовий лідер онлайн-продажів Amazon. Їх амбітний проект доставки за допомогою дронів протягом півгодини після оформлення замовлення успішно пройшов тестування і продовжує розвиватися.
Також тренд прискорення обслуговування дав стимул розвитку геолокаційні технологій. Система iBeacon – одна з них. Маленькі датчики, що виконують функцію «маячка» на полицях магазину, допомагають відвідувачам в навігації по торговому залу. Крім економії часу на пошук товару, система може розсилати персоналізовані промо-акції. Так, рітейлер Tesco використовував iBeacon для просування нового морозива Pink and Black. Перебуваючи в зоні дії маячків, покупець отримував в додатку на смартфоні ексклюзивний купон на знижку на морозиво.
Тренд №3: Автоматизація в торгових залах
Впровадження автоматизації в торгових залах поступово наближає споживача до магазинів майбутнього. І якщо повноцінні роботи-консультанти – тренд швидше майбутнього десятиліття, то інтеграція мобільних додатків в процес покупки вже використовується рітейлерами.
Новатором в роздрібній торгівлі чоловічого одягу виступив «бета-магазин» марки Hointer. Вони першими запропонували своїм клієнтам не витрачати час на пошук відповідного розміру і моделі в торговому залі. Замість цього можна просто відсканувати QR-код на етикетці обраної речі за допомогою мобільного додатку. Консультанти принесуть все відмічені моделі в примірювальну, виходячи з індивідуальних параметрів відвідувача, зазначених в додатку. Аналогічну розробку використовує і Macy’s. Отримати інформацію про наявність товару і розміри в їх магазинах можна без допомоги співробітників, через смартфон.
Тренд №4: Покупки без зайвих рухів інновації в рітейлі
Вибір товару – один клік, його оплата – другий. Чим швидше і простіше, тим краще. Це стосується черг не тільки на касах магазинів, але і під час спеціальних заходів – фестивалів, виставок або вечірок. Тут на допомогу приходять всі ті ж мобільні додатки.
Клієнт поповнює рахунок, легко відстежує баланс і може розрахуватися за обраний на заході товар в один клік. При цьому не потрібні ні фішки, ні NFC-браслети, ні пластикові карти. У власному смартфоні покупець завантажує додаток, ідентифікується за номером телефону, і вся інформація потрапляє в CRM-систему продавця.
Тренд №5: Нова лояльність і унікальний підхід
Звичні акції і знижки – завжди актуальний спосіб завоювати лояльність покупців. Але індивідуальний підхід до покупців набагато надійніший. З інформацією про те, які товари і послуги найбільш цікаві покупцям, рітейлер отримує можливість не тільки грамотно управляти асортиментом, а й сформувати індивідуальну пропозицію для кожного клієнта.
Для персоніфікації клієнтів консультанти мережі магазинів одягу True Religion використовують Apple Watch: коли відвідувач зі встановленим додатком бренду входить в магазин, консультант отримує ім’я клієнта, його розміри, історію покупок і список побажань. Це дозволяє вибудувати індивідуальні відносини з кожним покупцем і помітно поліпшити якість обслуговування. У Nike пішли ще далі і випустили кросівки HyperAdapt, які можуть змінювати розмір індивідуально під ногу покупця.
Прогресивні цифрові рішення вигідні як продавцям, так і покупцям. Перші за допомогою трендових технологій підвищують рівень обслуговування та збільшують кількість лояльних клієнтів. Другі отримують сучасний і індивідуальний сервіс, доступний як офлайн, так і онлайн – з будь-якого гаджета «в два кліка».
Джерело: Retail.ru
Читайте також –