Глава METRO Group: Економічна ситуація в Україні поліпшується
Глава транснаціонального гіганта METRO Олаф Кох про інвестиційну привабливість України, експорт наших продуктів в країни ЄС та інновації в рітейлі.
За останні кілька років український підрозділ METRO пережив кілька великих трансформацій. Вхід до центрів оптової торгівлі спростили, мережа спробувала створити «магазин в магазині», налагодила співпрацю з українськими фермерами. Не всі проекти виявилися успішними. Про особливості роботи компанії в Україні в бліц-інтерв’ю LIGA.net розповів глава правління MЕTRO Group Олаф Кох.
– Український уряд неодноразово заявляв про поліпшення інвестиційного клімату в Україні. Ви відчуваєте ці зміни?
– Основні макроекономічні показники України, на які ми звертаємо увагу в першу чергу, говорять про поліпшення економічної ситуації в країні. Робота українського підрозділу MЕTRO успішна, продажі ростуть. Для мене це важливий показник. Якщо в країні настає економічна стабільність, це дає стимули для розвитку бізнесу.
– MЕTRO реалізувало кілька нових проектів в Україні. Наприклад, відкривало «магазин в магазині», але вони не стали популярними. А продаж продукції місцевих фермерів в магазинах мережі навпаки виявився успішним. Такі особливості характерні виключно для України?
– Вони стосуються не тільки України. З фермерами місцевий підрозділ MЕTRO плідно працює в Болгарії і Румунії. Ми помітили цікаву тенденцію. Покупці в багатьох країнах світу віддають перевагу місцевим продуктам харчування. Люди повертаються до свого коріння і готують страви за рецептами своїх бабусь і дідусів. Крім того, проект допомагає фермерам покращити якість і обсяги своєї продукції. Це важливий крок, особливо зважаючи на Угоду про вільну торгівлю між Україною та ЄС.
– Наскільки мені відомо, український підрозділ METRO планує налагодити експорт української фермерської продукції. Болгарія нібито зацікавилася українською фермерської продукцією. Це правда?
– Кілька тижнів тому ми провели інтерактивну виставку METRO unboxed. Вона показала досягнення кожної країни, де є МЕТRО. У представників з різних країн була можливість познайомитися з продуктами своїх колег, перевірити їх якість і оцінити можливості для ділового співробітництва, імпорту та експорту. До цих товарів також відноситься продукція METRO Ukraine.
– В Україні у METRO сильні конкуренти. З цієї причини, на мій погляд, український підрозділ METRO відмовився від карт клієнта для здійснення покупок в магазині. Чи скористалися інші країни досвідом українського підрозділу? Відмовляються вони від подібних карт?
– Насправді ми не відмовилися від карткової системи в наших торгових центрах METRO Україна. Ми спростили процес реєстрації карт для наших клієнтів. Це унікальний приклад, і ми пішли на цей крок, взявши до уваги ситуацію в економіці країни. Ми хочемо надати якісний сервіс всім українським клієнтам, але акцент все ж робимо на обслуговування B2B клієнтів. Наш бізнес створений для роботи з підприємцями.
– У Німеччині METRO вирощує овочі в магазині і, наскільки мені відомо, це дуже успішний проект. Чи плануєте використовувати цей досвід в інших країнах?
– Цей проект дійсно має величезний успіх. Покупці купляють свіжі овочі, як з грядки. Але, на наш погляд, цей проект зараз не можна реалізувати на всіх ринках. Я не впевнений, що велика кількість покупців в інших країнах готові платити більше за свіжі овочі.
– Після анексії Криму Metro не закрило свої магазини на півострові і створило для їх управління окрему компанію. Для Вас Крим – це територія України чи Росії?
– Я не коментую політичні теми. Ми завжди працюємо в рамках законодавства і дотримуємося всіх його вимог.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –
Андрій Цвих, METRO: Криза — не вирок, а час нових можливостей