Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за вересень

Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за вересень

09.10.2017 09:00
  502
Микола Маранчак

Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю фанів у Facebook і за динамікою розвитку за вересень 2017 року.
Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, вересень ознаменувався рекордами, несподіваними зіткнення і зміною лідерів серед офіційних сторінок Facebook українських рітейлерів. Всього за один місяць одна з провідних українських мереж товарів для дітей Антошка “виросла” на 21 000 нових шанувальників. Для порівняння, лідер серпня, мережа магазинів техніки iStudio, зібрав удвічі менше – лише близько 10 000 нових фоловерів. У вересні такі показники змогла продемонструвати вся п’ятірка найбільш швидко зростаючих офіційних сторінок Facebook рітейлерів, в той час як iStudio взагалі не потрапила в топ-5. Як йдеться в популярному в соцмережах мемі “Це фіаско, братан”.

Також вибув із топа лідер початку літа Лінія магазинів EVA, однак це не заважає мережі drogerie робити успіхи в ключовому рейтингу найпопулярніших мереж в Facebook. Чотири інші позиції в топі зайняли Citrus.ua, Алло, Епіцентр К і Watsons – з другої по п’яту сходинку рейтингу відповідно. Таким чином, мережа Watsons – єдина, хто демонструє рівномірне зростання протягом тривалого часу – плюс-мінус 10 000 нових фоловерів кожен місяць, що говорить про стабільну, ретельно відпрацьовану стратегію розвитку в Facebook, якої вона продовжує дотримуватися.

Що ж стосується загального рейтингу за кількістю шанувальників, то тут без змін залишилася лише перша п’ятірка. Вперше за довгий час Intertop може уступити своє місце в трійці лідерів. Зростання популярності EVA випереджає самі позитивні річні прогнози. За останні місяці компанія скоротила дистанцію з модним брендом з 10 000 до 1 000 фоловерів. Все йде до того, що вже до кінця осені займати топ-3 в українському Facebook серед рітейлерів будуть дві drogerie-мережі. Що сприяє перевазі мереж непродовольчих товарів над іншими галузями рітейлу – якісний Digital-маркетинг, більш високі рекламні бюджети, любов аудиторії, або все разом – потрібно аналізувати.

Citrus.ua з запасом обійшов двох конкурентів – Comfy і Фокстрот і тепер, щоб стати лідером у Facebook серед магазинів техніки, йому залишилося обійти лише Алло, але дистанція все ще дуже значна, щоб прогнозувати швидкий успіх. Крім того, Алло продовжує утримувати позицію одного з лідерів по швидкості придбання нових шанувальників у самій популярної соцмережі серед українців.

Другий місяць поспіль в топ-10 розмістилося відразу чотири мережі магазинів техніки та електроніки. У вересні Comfy придбав 8 000 нових шанувальників і обійшов свого найближчого конкурента Фокстрот, який зібрав 5 000 нових лайків на сторінці, тим самим повернувши позиції, втрачені навесні 2017 року. Але присутність обох в першій десятці вже зараз під питанням – позаду відразу кілька швидкозростаючих рітейлерів. Зима близько, і до підбиття підсумків року “в топ-10” можуть з’явитися нові особи, які в цьому році також зробили ставку на social media marketing. Головне, звичайно, щоб успіх у Facebook підживлював не тільки марнославство брендів, але і продажі, але це скоріше залежить від аудиторії, яку вони здобувають.

У топ-10 також пробрався Антошка, який раптово на пару з Citrus.ua витіснив мультибрендову платформу Всі.Свої. Схоже для українського маркету це остаточна втрата позицій у першій десятці – зростання в 2 000 шанувальників на місяць недостатня, щоб утримувати лідерські позиції. З магазинів одягу, таким чином, в топ-10 в Facebook залишився лише Intertop.

Аналіз другої десятки рейтингу варто почати з повернення місяця – рівно півроку тому, у квітні 2017 року, АТБ вибув з 20-ки, поступившись місцем METRO, а пізніше – й іншим мережам. Що змінилося в маркетинговій стратегії компанії, важко сказати, однак мережа дискаунтерів не тільки витіснила з топа слабо зростаючу в Facebook мережу електроніки Ringoo, але й обійшла німецький бренд Marc O’Polo, пробравшись на 19-ту позицію. Як RAU і прогнозувала місяць тому, АТБ вдалося “накрити пакетом” двох суперників по рейтингу.

Також відмінно попрацював у вересня Digital Епіцентр К. З самого початку року справи мережі будівельних торгових центрів в Facebook не складалися, за півроку компанія опустилася з 10-ї позиції рейтингу на 14-ю і очікувано повинна була впасти ще нижче. Всього за один місяць Епіцентр зробив ривок, повернувшись на кращу з лютого 2017 року позицію.

От хто здав свої позиції, так це Космо. Український drogerie-бренд змінив фотографію профілю на більш яскравий, перейменував сторінку з написання латиницею “Cosmo” на кирилицю “Космо” і навіть заявив на обкладинці official page, що “ціни знижені назавжди”, але це не допомогло набрати і тисячі нових фанів. Цим скористався LeBoutique, який підріс на 6 000 нових фанів і зайняв 13-е місце в рейтингу найбільш популярних сторінок рітейлерів у Facebook. Втім місяць тому “шопінг-клуб №1 в Україні” перебував на 12-й сходинці.

Fashion

У категорії Fashion ситуація в основному стабільна, крім одного – позицій VOVK, який не тільки за місяць обійшов ще двох конкурентів, але і впевнено закріпився тепер на другому місці серед найбільш популярних Fashion-брендів в Україні серед користувачів Facebook. Компанія йшла до цього з самого початку 2017 року, стартувавши на 8-му місці топу, залишилося зафіксувати результат до річного рейтингу.

Ще на одну сходинку вгору піднялася Victoria Gres і зайняла вже шосту позицію рейтингу, обійшовши інший український бренд ETNODIM. Чи можна очікувати їх конкуренції з W8less вже в цьому році, або шоу-руму, а тепер і аутлету, можна не побоюватися нових втрат у позиціях, поки сказати важко. Зростання офіційної сторінки Facebook бренду Victoria Gres на 9 000 шанувальників за місяць – серйозний виклик.

Shopping center

Головна дилема вересня — чи зможе Forum Lviv повторити попередній успіх і наблизитися ще на 10 000 нових фанів ближче до Ocean Plaza — так і залишилася поки без відповіді. Львівський торговий центр набрав у вересні трохи більше 2 000 нових шанувальників, поступившись цього разу першістю по частині зростання аутлет-містечку Мануфактура. З іншого боку обидва лідера рейтингу серед українських торгових центрів цілком заслужено влаштували собі відпочинок після перемоги на Retail&Development Business Awards 2017 у своєму сегменті. Цікаво зауважити, що на початку літа ТРЦ Forum Lviv зовсім був відсутній в топ-5 найбільш швидко зростаючих сторінок Facebook серед Shopping centers, таким чином маркетологам є сенс звернути увагу на феномен, що стався на сторінці львівського ТРЦ в серпні 2017 року — нічого подібного в плані зростання шанувальників інші торгові центри поки не змогли повторити.

Вперше в топ найбільш швидко зростаючих сторінок Facebook серед торгових центрів увійшов київський ТРК Проспект. Велика кількість різноманітних фестивалів, розважальних програм та фотозвітів з них явно йде компанії на користь.

У загальному рейтингу найбільш популярних українських торгових центрів у Facebook перша п’ятірка залишилася без змін, єдине, ЦУМ Київ все ближче підходить до того, що поступиться п’ятою позицією ще одним готовим до високих результатів львів’янам – ТРЦ Victoria Gadrens. Перший з них зріс за місяць менше, ніж на тисячу чоловік, другий – на 3000. Враховуючи що 2017 рік ЦУМ відкривав на третій позиції і за 10 місяців зріс лише на 3 000 нових шанувальників, задуматися є над чим.

Показав хороший зріст ТРК Проспект, який з впевненим відривом обійшов DreamTown. Тепер варто чекати від нього змагання за 8-е місце з ТРЦ Lavina. Дистанція в півтори тисячі фоловерів поки не дає підстав вважати, що Lavina Mall втримає свої позиції, але з іншого боку торговий центр з Берковецької цілком може позмагатися з ТРЦ Караван за 7-е місце. Все розвивається дуже непередбачувано.

Якщо говорити про другу десятку торговельних центрів у Facebook, то тут мало хто зберіг свої позиції з минулого місяця. Виняток, мабуть, РайON, який все-таки збільшив відрив від ТРЦ Сади Перемоги і закріпився на 13-му місці. А ось ТЦ Globus хоч і виріс на півтори тисячі нових фанів, його обійшов торговий центр МОСТ-сіті, який тепер п’ятнадцятий.

Київський ТРЦ Аладдін вже в серпні обійшов двох суперників з регіонів – Сонячну галерею і Fabrika, а тепер позаду залишився Art Mall, і Аладдін, таким чином, закріпився на 17-й позиції. Рівно такий же шлях пройшла Злата Плаза, але зробила все за вересень, і тепер два торгово-розважальних центри розділяє всього 500 фоловерів.

Рейтинг покинули Fabrika і CITY MALL, які не показали за місяць серйозного зростання. За межами двадцятки між ними вже став київський ТРЦ Блокбастер, таким чином боротьба за місце в топі з Сонячною галереєю, розташованою на 20-му місці, стає чи не масової. Комусь потрібно закріплювати позиції серед шанувальників шопінгу і розваг у Facebook, бо інші, судячи з усього, так і залишаться поза грою.

Читайте також

“Носіть, що купили”: як рітейлери реагують у Facebook на скарги клієнтів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку